2021-11-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Kvinna har fan ingen skam i kroppen. 2013 är fan inte långt bak i tiden vad det gäller betalningsanmärkningar. Klart hon kommer ihåg det. Speciellt om det handlar om 16000 kr.
Hoppas hon fattar att ingen går på hennes lögner förutom dom som vill skydda henne till
varje pris. Dom tror henne inte heller men väljer att blunda.

Ja, man såg på henne att hon mycket väl visste men hon hoppades väl på att ingen skulle känna till den skulden. Sen försöker hon ljuga sig ur det. Man ser på henne att hon blir ställd och nervös, hon tänker typ "shit vet han om den skulden, hur ska jag slingra mig ur det här". Extremt genomskinligt.

Men att ljuga som politiker har tydligen aldrig varit ett problem vad det verkar.
Citera
2021-11-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Även när hon baserar sin åsikt ang kärnkraft på en TV-serie, "Chernobyl" ? Och nu hon är Sveriges miljö- och klimatminister? pajasernas land. 🤡

Verkligen? Har hon gjort det? Hon spelar i samma liga som Mona Sahlin. Var hittar sossarna dess människor och varför släpps de fram på så höga poster?
Citera
2021-11-30, 23:54
Medlem
xxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
De plockas, mig veterligen, ifrån de folkvalda. Om du har annan info om detta så är jag idel öra. Mina kunskaper om regerings och riksdagens regelverk och prejudikat är inte de bästa.
Jag försökte kolla upp det för ett tag sedan men kom fram till att de nog inte måste vara folkvalda (även om de ofta är det). Till exempel Alice Bah Kuhnke blev medlem i Miljöpartiet tre dagar innan hon blev kulturminister och demokratiminister.
Citera
2021-11-30, 23:57
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja, man såg på henne att hon mycket väl visste men hon hoppades väl på att ingen skulle känna till den skulden. Sen försöker hon ljuga sig ur det. Man ser på henne att hon blir ställd och nervös, hon tänker typ "shit vet han om den skulden, hur ska jag slingra mig ur det här". Extremt genomskinligt.

Men att ljuga som politiker har tydligen aldrig varit ett problem vad det verkar.

Helvete, vad nervös hon blev i TV4-studion när hon fick frågan. Hur kan hon ha glömt en skuld på 16 pannor, som hon påstod? "Inte vad jag minns". Det är ett typiskt svar där man vet men låtsas inte veta.
Citera
2021-11-30, 23:57
Medlem
Citat:
De plockas, mig veterligen, ifrån de folkvalda. Om du har annan info om detta så är jag idel öra. Mina kunskaper om regerings och riksdagens regelverk och prejudikat är inte de bästa.

Alice Bah Kuhnke plockades inte från de folkvalda när hon blev minister.
Citera
2021-11-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Ja, såvida man inte har något förståndshandikapp så förstår dom flesta att det är rätt korkat att ljuga om något som är väldigt lätt att kolla upp.
Citera
2021-11-30, 23:58
Medlem
Tjänar så mycket i lön och skiter i och betala räkningar fan patetiskt
Citera
2021-12-01, 00:02
Medlem
Well, åtminstone är det mindre än ett år kvar till valet, så det man kan hoppas på är att S sänker sig själva rejält inför valet.
Citera
2021-12-01, 00:06
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Dom kan ta ministrar varifrån som helst, vet inte om man måste vara svensk medborgare dock.
Citera
2021-12-01, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tjänar så mycket i lön och skiter i och betala räkningar fan patetiskt
Klarna på den tiden va tricke, lätt å missa då krav breven aldrig kom. Men klart man minns.

/J
Citera
2021-12-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Well, åtminstone är det mindre än ett år kvar till valet, så det man kan hoppas på är att S sänker sig själva rejält inför valet.

Tyvärr kommer ju de båda stadsorganen SVT och DN hålla tyst om detta så det når aldrig ut. Strandhäll kommer kunna spy ut sig vilken dynga som helt fram till valet med noll granskning.
Citera
2021-12-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq

Tyvärr kommer ju de båda stadsorganen SVT och DN hålla tyst om detta så det når aldrig ut. Strandhäll kommer kunna spy ut sig vilken dynga som helt fram till valet med noll granskning.

Tror du överskattar SVT och övriga statliga organ. Man kommer långt med Flashback, alternativa medier och även viss MSM som i det här fallet Aftonbladet som har en S-stämpel på sig? Så tror att det blir svårt att censurera dumheterna. Sedan har vi ju live-debatter i TV som det finns goda chanser för dem att göra bort sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in