2022-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jag handlar nu, medans ni paniksljer. Ser du skillnaden?
Jas, visste inte att du hackat alla mina exchange-konton och min dator s du kan se exakt vad jag gr. Imponerande.

Jag antar inte saker om folk p ett anonymt forum. Ser du skillnaden?
Citera
2022-05-12, 16:46
Medlem
Varfr ska man sitta p USDT nr man kan sitta p USDC?
Marknaden r inte rationell. Det r har funnits FUD runt USDT sedan lnge och det kan skapa panik bland retail nu nr UST gr mot sin dd. Spelar ingen roll vad man tycker om USDT om marknaden flyr frn USDT.
Citera
2022-05-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Coinbase skulle jag sga r safe, men det finns ju mnga exchanges som anvnder tethers och dr skulle jag vara frsiktig. Stor risk fr marknadsmanipulation.
Coin Base:

Coinbase warns customers may lose ALL their money

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-24-hours.html

Nu verkar det vara p vg ned i diket.
Citera
2022-05-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Coin Base:

Coinbase warns customers may lose ALL their money

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-24-hours.html

Nu verkar det vara p vg ned i diket.

Frn vad jag lst s r dom tvungna att skriva dedr pga av SEC, samtidigt har Brian gtt ut och sagt att det inte finns ngon risk fr att dom ska bli bankrutt (vilket iof dom flesta hade sagt ven om det sg mrkt ut).
Citera
2022-05-13, 09:15
Medlem
Leastons avatar
Kan man sga att Tether sttt ett av sina strre test nu nr den fktade bort alla teorier att den skulle g under, men 24h senare r ter tillbaka till 1-1 mot USD?
Det r ju p detta stt som Bitcoin vuxit sig stark och robust genom ren, genom att klara massa svra utmaningar p bsta stt.

Missfrst mig inte, Tether har inte testats s mycket, men detta var ett och faktumet att den fortfarande frodas 5 r efter alla lovat att den skulle g under, gr att Tether mste vara starkare idag n ngonsin.
Citera
2022-05-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kan man sga att Tether sttt ett av sina strre test nu nr den fktade bort alla teorier att den skulle g under, men 24h senare r ter tillbaka till 1-1 mot USD?
Det r ju p detta stt som Bitcoin vuxit sig stark och robust genom ren, genom att klara massa svra utmaningar p bsta stt.

Missfrst mig inte, Tether har inte testats s mycket, men detta var ett och faktumet att den fortfarande frodas 5 r efter alla lovat att den skulle g under, gr att Tether mste vara starkare idag n ngonsin.

Tethers enda funktion har varit att driva upp priset p anvndbara kryptovalutor till astronomiska niver och avskrcka plebejerna frn att anvnda krypto i sin dagliga handel. Det r som att Tsaren hade gett Lenin en lyxvning i St Petersburg, en daglig spalt i den strsta ryska dagstidningen och vervakat all kommunikation mellan Lenin och hans medarbetare. Lenin hade ftt lika mnga vykort som Hanif Bali fr lajks p Twitter och knt sig som en liten kung, men den "kommunistiska vrldsrevolutionen" hade dtt i sin linda.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-05-13 kl. 11:20.
Citera
2022-05-16, 11:32
Medlem
Tether tycks ha klarat stormen fr stunden, men det har skett till ett pris. 10 maj var market cap $83 miljarder, idag r den nere p $76 miljarder. Man har allts ftt kpa tillbaka Tether i stor skala fr att hlla priset uppe samtidigt som det finns ett sljtryck.
Citera
2022-05-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Exakt samma argument skulle kunna ha anvnts angende UST fram till fr bara ett par dagar sedan ...
Citera
2022-05-16, 13:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Exakt samma argument skulle kunna ha anvnts angende UST fram till fr bara ett par dagar sedan ...
UST klarade inte testet, USDT gjorde det.

ven om USDT s skulle trade:a till 0.9 av en dollar, s kan du fortfarande byta in 1st USDT mot 1st dollar, fr det r s den funkar. Vad den trade:ar till fr pris r helt ointressant. Det r skillnaden med "fully backed" stablecoins s som USDT eller USDC eller PUSD (tror jag den heter).
Citera
2022-05-17, 19:38
Medlem
Hur byter man 1 USDT mot 1 dollar?
Citera
2022-05-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Hur byter man 1 USDT mot 1 dollar?
Jag tror minimisumman fr att kunna gra det r $100 000. Inget fr smsparare. Det var drfr priset kunde g ned: folk som inte hade tillrckligt fr att vxla direkt slde till marknadspris och strre aktrer kunde kpa fr det lgre priset och kpte upp tillrckligt fr att kunna vxla 1:1.
Citera
2022-05-26, 18:06
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Lever du fortfarande?

USDT legat stabilt p 1:1 pegg med dollarn i alla dess r. (S dr visar facit hur pinsamt fel du och alla andra tether truthers hade)

Dremot hade du rtt i att en sk "stablecoin" kan skapa stora problem fr kryptomarknaden. Ponzi-algoritm stablecoinet $UST har problem med de-pegging och LFG Fund har brjat slja BTC fr att kpa UST och terstlla dollar peggen. https://www.binance.com/en/trade/UST_USDT
https://twitter.com/LFG_org/status/1523512201088143360

Om nn sitter p UST just nu skulle jag snabbt som gat vxla till USDT/USDC medans tid finns kvar. Ocks undvika LUNA som r starkt kopplat till UST (mint/redemption av ust).

Jag lever och fljer detta spektakel. Hur kan du tro att det r ver? Du r en dum nyttig idiot > : (
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in