2025-07-11, 15:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
I stort sett ingen.

Du har fel:

Frstr du verkligen inte att om du menar att antalet USDT kar bara pga kande intresse fr bitcoin (vilket skulle frklara korrelationen), s mste antalet USDT minska p samma stt vid sjunkande bitcoinpris? Menar du verkligen att du inte frstr denna enkla logik?

Eftersom vi inte ser denna korrelation t andra hllet s r allts ditt pstende felaktigt.

Hr r allts ditt tidigare pstende, bara som en pminnelse:
Citat:
Att priset stiger efter att folk frst kpt Tether (fr att kpa Bitcoin med) r vl logiskt snarare n slump?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-07-11 kl. 15:02.
Citera
2025-07-11, 15:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du har fel:

Frstr du verkligen inte att om du menar att antalet USDT kar bara pga kande intresse fr bitcoin (vilket skulle frklara korrelationen), s mste antalet USDT minska p samma stt vid sjunkande bitcoinpris? Menar du verkligen att du inte frstr denna enkla logik?

Eftersom vi inte ser denna korrelation t andra hllet s r allts ditt pstende felaktigt.

Idiot, du kper stablecoins fr dina fiat och dessa stablecoins r vad du sedan kper dina Bitcoins fr (vilket var vad vi snackade om). INGEN orderbok hanterar Bitcoin/fiat utan det r Bitcoin/USDT eller Bitcoin/USDC osv osv.

Ja, priset tenderar att stiga nr folk kper Bitcoin fr sina ny-mintade stablecoins. Enkel marknadsdynamik p gymnasie niiv. Pris = efterfrgan + utbud.
Hade dom kpt Ethereum fr det istllet, ja d hade Ethereum priset stigit.

Hj dig!

Ignore p dig nu.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-11 kl. 15:06.
Citera
2025-07-11, 15:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Idiot, du kper stablecoins fr dina fiat och dessa stablecoins r vad du sedan kper dina Bitcoins fr (vilket var vad vi snackade om).
Det str svart p vitt ovan att du har fel.

Din frklaring fr denna mystiska korrelation i bitcoinpriset och antalet USDT r allts felaktig.
Citera
2025-07-11, 15:18
Medlem
Citat:
Han frstr sllan mekaniken bakom, utan ser det ytliga och fantiserar ihop en egen saga som frklaring.

Hur menar du? Att priset stiger efter att folk frst kpt Tether (fr att kpa Bitcoin med) r vl logiskt snarare n slump?
Det r knt och bevisat sen tidigare att Tether manipulerat priset av BTC genom att printa.
Citera
2025-07-11, 15:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det r knt och bevisat sen tidigare att Tether manipulerat priset av BTC genom att printa.
Hnvisar du till ngon gammal skpmat nu eller tnkte du p de senaste bilderna som lnkades till?

Konsensus r annars att USDT r overcollaterized.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-11 kl. 15:25.
Citera
2025-07-11, 15:26
Medlem
Citat:
Hnvisar du till ngon gammal skpmat nu eller tnkte du p de senaste bilderna som lnkades till?

Konsensus r annars att Tether r overcollateralized.
Ja, det som hnt tidigare.

Jag skrev bara "Vilken slump" , inte dragit upp vrsta konspirationsteorin
Citera
2025-07-11, 15:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag skrev bara "Vilken slump" , inte dragit upp vrsta konspirationsteorin

Knappast slumpartat att ngon kper Tether fr stora summor och sedan kper Bitcoin fr dessa vilket fr priset p Bitcoin att stiga.
Citera
2025-07-11, 15:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Knappast slumpartat att ngon kper Tether fr stora summor och sedan kper Bitcoin fr dessa vilket fr priset p Bitcoin att stiga.
Jo, det r en "slump" i och med det jag frklarade, att det gr utmrkt att kpa bitcoin utan omvgen via USDT.

Frutom det faktum att vi inte ser motsvarande rrelser i antalet USDT nr bitcoinpriset sjunker, som t ex nr det sjnk 25% p kort tid i vras.
Citera
2025-07-11, 15:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jo, det r en "slump" i och med det jag frklarade, att det gr utmrkt att kpa bitcoin utan omvgen via USDT.

Frutom det faktum att vi inte ser motsvarande rrelser i antalet USDT nr bitcoinpriset sjunker, som t ex nr det sjnk 25% p kort tid i vras.
Kan du visa mig en orderbok (vet du ens vad det r?) dr Bitcoin sljs fr fiat? terkom inte i frgan innan dess.

Edit
Ser att Kraken erbjuder BTC/USD. Och om man klassar tex safello som en "exchange" s kan man spekulera om dom anvnder stablecoins fr att kpa BTC till sina kunder eller om dom gr p ngot annat stt.

Men sakfrgan handlade om varfr det skedde stora kp av USDT igr och jag vidhller att det var fr att ngon tyckte det var smidigaste sttet att kunna kpa krypto fr. Om ngon har en bttre teori, s r jag redo att lyssna.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-11 kl. 15:51.
Citera
2025-07-11, 15:48
Medlem
Citat:
Det r en "slump" om det bara rkar vara ngon som kper Tether. Om det inte r en "slump" r det prismanipulation.

Det vckte bara gamla minnen.
Citera
2025-07-11, 15:50
Medlem
Citat:
Kan du visa mig en orderbok (vet du ens vad det r?) dr Bitcoin sljs fr fiat? terkom inte i frgan innan dess.
Sklart all handel sker via USDT/USDC, vi fr sluta mata trollet.
Citera
2025-07-11, 15:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du fick ett supertydligt svar ovan. Alla stora exchanges erbjuder detta. Bara att erknna att du hade fel nu.

Detta mnster med USDT ser vi gng p gng, men aldrig t andra hllet (dvs nr bitcoinpriset sjunker). Din frklaring gr inte ihop med verkligheten.

Jag trodde att du skulle lgga mig p ignore?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in