2022-05-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jag handlar nu, medans ni paniksäljer. Ser du skillnaden?
Jaså, visste inte att du hackat alla mina exchange-konton och min dator så du kan se exakt vad jag gör. Imponerande.

Jag antar inte saker om folk på ett anonymt forum. Ser du skillnaden?
Citera
2022-05-12, 16:46
Medlem
Varför ska man sitta på USDT när man kan sitta på USDC?
Marknaden är inte rationell. Det är har funnits FUD runt USDT sedan länge och det kan skapa panik bland retail nu när UST går mot sin död. Spelar ingen roll vad man tycker om USDT om marknaden flyr från USDT.
Citera
2022-05-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Coinbase skulle jag säga är safe, men det finns ju många exchanges som använder tethers och där skulle jag vara försiktig. Stor risk för marknadsmanipulation.
Coin Base:

Coinbase warns customers may lose ALL their money

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-24-hours.html

Nu verkar det vara på väg ned i diket.
Citera
2022-05-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Coin Base:

Coinbase warns customers may lose ALL their money

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-24-hours.html

Nu verkar det vara på väg ned i diket.

Från vad jag läst så är dom tvungna att skriva dedär pga av SEC, samtidigt har Brian gått ut och sagt att det inte finns någon risk för att dom ska bli bankrutt (vilket iof dom flesta hade sagt även om det såg mörkt ut).
Citera
2022-05-13, 09:15
Medlem
Leastons avatar
Kan man säga att Tether stått ett av sina större test nu när den fäktade bort alla teorier att den skulle gå under, men 24h senare är åter tillbaka till 1-1 mot USD?
Det är ju på detta sätt som Bitcoin vuxit sig stark och robust genom åren, genom att klara massa svåra utmaningar på bästa sätt.

Missförstå mig inte, Tether har inte testats så mycket, men detta var ett och faktumet att den fortfarande frodas 5 år efter alla lovat att den skulle gå under, gör att Tether måste vara starkare idag än någonsin.
Citera
2022-05-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kan man säga att Tether stått ett av sina större test nu när den fäktade bort alla teorier att den skulle gå under, men 24h senare är åter tillbaka till 1-1 mot USD?
Det är ju på detta sätt som Bitcoin vuxit sig stark och robust genom åren, genom att klara massa svåra utmaningar på bästa sätt.

Missförstå mig inte, Tether har inte testats så mycket, men detta var ett och faktumet att den fortfarande frodas 5 år efter alla lovat att den skulle gå under, gör att Tether måste vara starkare idag än någonsin.

Tethers enda funktion har varit att driva upp priset på användbara kryptovalutor till astronomiska nivåer och avskräcka plebejerna från att använda krypto i sin dagliga handel. Det är som att Tsaren hade gett Lenin en lyxvåning i St Petersburg, en daglig spalt i den största ryska dagstidningen och övervakat all kommunikation mellan Lenin och hans medarbetare. Lenin hade fått lika många vykort som Hanif Bali får lajks på Twitter och känt sig som en liten kung, men den "kommunistiska världsrevolutionen" hade dött i sin linda.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-05-13 kl. 11:20.
Citera
2022-05-16, 11:32
Medlem
Tether tycks ha klarat stormen för stunden, men det har skett till ett pris. 10 maj var market cap $83 miljarder, idag är den nere på $76 miljarder. Man har alltså fått köpa tillbaka Tether i stor skala för att hålla priset uppe samtidigt som det finns ett säljtryck.
Citera
2022-05-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Exakt samma argument skulle kunna ha använts angående UST fram till för bara ett par dagar sedan ...
Citera
2022-05-16, 13:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Exakt samma argument skulle kunna ha använts angående UST fram till för bara ett par dagar sedan ...
UST klarade inte testet, USDT gjorde det.

Även om USDT så skulle trade:a till 0.9 av en dollar, så kan du fortfarande byta in 1st USDT mot 1st dollar, för det är så den funkar. Vad den trade:ar till för pris är helt ointressant. Det är skillnaden med "fully backed" stablecoins så som USDT eller USDC eller PUSD (tror jag den heter).
Citera
2022-05-17, 19:38
Medlem
Hur byter man 1 USDT mot 1 dollar?
Citera
2022-05-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Hur byter man 1 USDT mot 1 dollar?
Jag tror minimisumman för att kunna göra det är $100 000. Inget för småsparare. Det var därför priset kunde gå ned: folk som inte hade tillräckligt för att växla direkt sålde till marknadspris och större aktörer kunde köpa för det lägre priset och köpte upp tillräckligt för att kunna växla 1:1.
Citera
2022-05-26, 18:06
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Lever du fortfarande?

USDT legat stabilt på 1:1 pegg med dollarn i alla dess år. (Så där visar facit hur pinsamt fel du och alla andra tether truthers hade)

Däremot hade du rätt i att en sk "stablecoin" kan skapa stora problem för kryptomarknaden. Ponzi-algoritm stablecoinet $UST har problem med de-pegging och LFG Fund har börjat sälja BTC för att köpa UST och återställa dollar peggen. https://www.binance.com/en/trade/UST_USDT
https://twitter.com/LFG_org/status/1523512201088143360

Om nån sitter på UST just nu skulle jag snabbt som ögat växla till USDT/USDC medans tid finns kvar. Också undvika LUNA som är starkt kopplat till UST (mint/redemption av ust).

Jag lever och följer detta spektakel. Hur kan du tro att det är över? Du är en dum nyttig idiot > : (
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in