Såg att den dippade till 0.95 imorse. Men 2017 var den ner på 0.92 och vände och det har uppenbarligen överlevt fem år efter det.
Kommer du ihåg hur länge det pågick 2017 flash crash 2 sec 5 min en dag?
Jag kan fortfarande bara växla usdt mot andra stable coins för 2 cent mindre just nu samt att btc är betydligt billigare nästa 1k mindre om du väljer busd på Binance
Detta har pågått minst 5 timmar nu så det ser väldigt dåligt ut.
Jag kan fortfarande bara växla usdt mot andra stable coins för 2 cent mindre just nu samt att btc är betydligt billigare nästa 1k mindre om du väljer busd på Binance
Kollar coinmarketcap, där ser det ut att ha legat under 0.95 i nästan två veckor, komiskt nog även då runt månadsskiftet april-maj.
Kreti och pleti fattar inte skillnaden på UST och USDT. De tänker att alla stablecoins är likadana efter att det nått mainstream nyheterna. Samma folk försöker nu sälja och casha ut sina stablecoins. Det onormalt plötsliga o höga trycket på att växla har satt ur kursen med 0.02cent i skrivande stund.
Man kan gå short på FTX om man (som 95% av alla andra författare i denna tråd) är övertygad om att det kommer gå till 0. Lycka till
Samtidigt ser man FTX/Alamedas buy walls och hur de skickar dessa till Tether Treasury for att reedemas. De köper alltså paniskäljades USDT för 0.98dollar och redeemar dem för 1 dollar hos Tether. Ez money för dem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Även om jag skulle ligga -95% på all krypto om USDT faller skulle jag bli så jävla glad för då kan du springa och gömma dig som en liten hund.
Folk skriver att dom växlar USDT till USDC. Allt kan hända. Ha lite ödmjukhet.
Jag handlar nu, medans ni paniksäljer. Ser du skillnaden?
Samtidigt ser man FTX/Alamedas buy walls och hur de skickar dessa till Tether Treasury for att reedemas. De köper alltså paniskäljades USDT för 0.98dollar och redeemar dem för 1 dollar hos Tether. Ez money för dem
Knappast bra för Tether dock om deras valutareserver äts upp och volymen utstående Tether minskar.
Då får du väl förklara för mig. I extremfallet är vad som händer att alla Tether köps tillbaka, givet att de har tillräckligt med pengar för det, och att Tether försvinner som valuta.
Då får du väl förklara för mig. I extremfallet är vad som händer att alla Tether köps tillbaka, givet att de har tillräckligt med pengar för det, och att Tether försvinner som valuta.
Det mintas och redeemas regelbundet. Tror du att det är enkelväg?
Får mig att tänka på det där reportaget med Sam där han förtalde att han plägade köpa BTC för tiotusen dollar på en amerikansk kryptovalutesida för att sedan sälja dem för elvatusen på en japansk sida!
Får mig att tänka på det där reportaget med Sam där han förtalde att han plägade köpa BTC för tiotusen dollar på en amerikansk kryptovalutesida för att sedan sälja dem för elvatusen på en japansk sida!
Indeed... Va väl arbitrage dem sysslade mest med i starten.
Såg att den dippade till 0.95 imorse. Men 2017 var den ner på 0.92 och vände och det har uppenbarligen överlevt fem år efter det.
För att de flesta trading pairs sker i USDT. Många exchanges skulle försvinna på en dag och det skulle bli samma ras för hela marknaden som nu fast 10x värre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!