2022-05-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Varfr tror du det?

Sg att den dippade till 0.95 imorse. Men 2017 var den ner p 0.92 och vnde och det har uppenbarligen verlevt fem r efter det.

Kommer du ihg hur lnge det pgick 2017 flash crash 2 sec 5 min en dag?

Jag kan fortfarande bara vxla usdt mot andra stable coins fr 2 cent mindre just nu samt att btc r betydligt billigare nsta 1k mindre om du vljer busd p Binance

Detta har pgtt minst 5 timmar nu s det ser vldigt dligt ut.
Citera
2022-05-12, 12:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2

Jag kan fortfarande bara vxla usdt mot andra stable coins fr 2 cent mindre just nu samt att btc r betydligt billigare nsta 1k mindre om du vljer busd p Binance

Kollar coinmarketcap, dr ser det ut att ha legat under 0.95 i nstan tv veckor, komiskt nog ven d runt mnadsskiftet april-maj.
Citera
2022-05-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2

Kreti och pleti fattar inte skillnaden p UST och USDT. De tnker att alla stablecoins r likadana efter att det ntt mainstream nyheterna. Samma folk frsker nu slja och casha ut sina stablecoins. Det onormalt pltsliga o hga trycket p att vxla har satt ur kursen med 0.02cent i skrivande stund.

Man kan g short p FTX om man (som 95% av alla andra frfattare i denna trd) r vertygad om att det kommer g till 0. Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
ven om jag skulle ligga -95% p all krypto om USDT faller skulle jag bli s jvla glad fr d kan du springa och gmma dig som en liten hund.

Folk skriver att dom vxlar USDT till USDC. Allt kan hnda. Ha lite dmjukhet.
Jag handlar nu, medans ni paniksljer. Ser du skillnaden?
Citera
2022-05-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Samtidigt ser man FTX/Alamedas buy walls och hur de skickar dessa till Tether Treasury for att reedemas. De kper allts paniskljades USDT fr 0.98dollar och redeemar dem fr 1 dollar hos Tether. Ez money fr dem
Knappast bra fr Tether dock om deras valutareserver ts upp och volymen utstende Tether minskar.
Citera
2022-05-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Knappast bra fr Tether dock om deras valutareserver ts upp och volymen utstende Tether minskar.

Nu tnker du nog inte s lngt.
Citera
2022-05-12, 13:04
Medlem
Citat:
Nu tnker du nog inte s lngt.
D fr du vl frklara fr mig. I extremfallet r vad som hnder att alla Tether kps tillbaka, givet att de har tillrckligt med pengar fr det, och att Tether frsvinner som valuta.
Citera
2022-05-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
D fr du vl frklara fr mig. I extremfallet r vad som hnder att alla Tether kps tillbaka, givet att de har tillrckligt med pengar fr det, och att Tether frsvinner som valuta.

Det mintas och redeemas regelbundet. Tror du att det r enkelvg?
Citera
2022-05-12, 13:20
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Fr mig att tnka p det dr reportaget med Sam dr han frtalde att han plgade kpa BTC fr tiotusen dollar p en amerikansk kryptovalutesida fr att sedan slja dem fr elvatusen p en japansk sida!
Citera
2022-05-12, 13:20
Medlem
geir44s avatar
Put a fork in Tether.

It's done 😀
Citera
2022-05-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Fr mig att tnka p det dr reportaget med Sam dr han frtalde att han plgade kpa BTC fr tiotusen dollar p en amerikansk kryptovalutesida fr att sedan slja dem fr elvatusen p en japansk sida!

Indeed... Va vl arbitrage dem sysslade mest med i starten.

https://twitter.com/whale_alert/stat...06638338400257
https://twitter.com/whale_alert/stat...75158836973570

2cent p en miljard r nd 20milj dollar i vinst.
Citera
2022-05-12, 13:35
Medlem
Citat:
Det mintas och redeemas regelbundet. Tror du att det r enkelvg?
Nej, men uppenbarligen r det bttre fr Tether om de fr ge ut nya mynt snarare n att kpa tillbaka gamla.
Citera
2022-05-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Varfr tror du det?

Sg att den dippade till 0.95 imorse. Men 2017 var den ner p 0.92 och vnde och det har uppenbarligen verlevt fem r efter det.
Fr att de flesta trading pairs sker i USDT. Mnga exchanges skulle frsvinna p en dag och det skulle bli samma ras fr hela marknaden som nu fast 10x vrre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in