2021-08-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Justin Sun kper Tether fr nstan 2 miljarder, och det gr han inte fr att han r den enda i hela vrlden som missat Tether konspirationen.
Auktoritetsargument r inte s lyckade, speciellt inte givet vem Sun r som David86 konstaterade. Folk har gjort dliga affrer frr, hur tror du fretag som Enron m fl kunde leva?

Du har fortfarande inga belgg fr att Tether har tckning, ven om som jag konstaterade det r mjligt att de varit smarta nog att starta med en ren bluff och jobbat ihop pengarna i efterhand.
Senast redigerad av Xenonen 2021-08-19 kl. 09:37.
Citera
2021-08-19, 09:56
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag ser inte hur det r en nyhet som ger std t Tether att en person DJUPT involverad i bde Tether och Kryptos i allmnhet "investerar" i det.
Men det ser jag.
Ngon som r beredd p att satsa 2 miljarder p ngot, betyder att han har frtroende fr Tether. Vem satsar 2 miljarder p ngot som kommer g under hrnst?
Citat:
Det r en icke-nyhet, som om Volkswagens VD mitt i brinnande diesel-skandalen skulle g och kpa en VW Dieselbil till sig sjlv fr att lugna marknaden och visa att det fortfarande r ett bra kp.
Vilken otroligt osaklig och urusel jmfrelse.

Citat:
Tether r kanske p vg att g upp i rk pga avsaknad av likviditet, vilket hotar Justin Suns verksamhet, s genom att tillfra 2 miljarder dollar i systemet rddar han det kanske tillflligt? Det kvittar om Sun har pengar i Tether eller ej, hela hans verksamhet r beroende av att krypto inte kraschar, s d kan han likabra frska ge det lite konstgjord andning.
Han tillfr inte 2 miljarder i systemet, han kper Tether fr tv miljarder. Det r ett 0 summespel fr Tether och hjlper dom inte att verleva om konspirationen visar sig vara sann hrnst.

Jag jmfr snarare hans drag med att Joe Biden och Obama valde att ta vaccinationssprutan live i TV fr att visa att det inte r farligt att ta sprutan fr de som r tveksamma.
Senast redigerad av se_dr... 2021-08-19 kl. 10:00.
Citera
2021-08-19, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Auktoritetsargument r inte s lyckade, speciellt inte givet vem Sun r som David86 konstaterade. Folk har gjort dliga affrer frr, hur tror du fretag som Enron m fl kunde leva?
Vet du ens vad ett auktoritetsargument r?
"Jorden r platt, och det hller Bill Gates med mig om, s drfr r jorden platt"

Nu r det inte s att det r Justin Suns sikt det handlar om, utan att han "puts his money where his mouth is", vilket ger en viss tyngd t det hela. Visst han kan vara den mest oinsatte av oss alla, men jag tvivlar p att ngon som gr in med 2 miljarder r oinsatt.

[quote=Xenonen|76959280]Du har fortfarande inga belgg fr att Tether har tckning
Jag ifrgastter bara de som pstr att Tether INTE har tckning.

Hade Justin Sun placerat 2 miljarder p s stt att han gjort en galen vinst p att Tether krashat, s hade jag hrsammat detta och lagt det i den ganska tomma ldan av saker som talar fr att det kanske finns ngot skumt i grningen hr. Men nu r det inte s utan tvrtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
ven om som jag konstaterade det r mjligt att de varit smarta nog att starta med en ren bluff och jobbat ihop pengarna i efterhand.
S skulle det kunna vara, men fortfarande, det mste lggas fram belgg fr pstendet.
Oavsett om det r sant eller falskt s spelar det ingen roll nu.
Senast redigerad av se_dr... 2021-08-19 kl. 10:09.
Citera
2021-08-19, 10:10
Medlem
Citat:
Men det ser jag.
Ngon som r beredd p att satsa 2 miljarder p ngot, betyder att han har frtroende fr Tether. Vem satsar 2 miljarder p ngot som kommer g under hrnst?
Ngon som r rdd att det r p vg att kollapsa om han inte gr det vilket skulle pverka hans andra tillgngar ngot enormt?

Citat:

Vilken otroligt osaklig och urusel jmfrelse.
Du har en bild av att Justin Sun r opartisk, men det stmmer inte. Han r lika beroende av att Tether gr bra, som VWs vd r beroende av att VW gr bra, om inte mer.

Citat:

Han tillfr inte 2 miljarder i systemet, han kper Tether fr tv miljarder. Det r ett 0 summespel fr Tether och hjlper dom inte att verleva om konspirationen visar sig vara sann hrnst.
Dr r tv miljarder mer dollar i Tethers konto nu, hur r det inte att tillfra pengar?

Citat:

Jag jmfr snarare hans drag med att Joe Biden och Obama valde att ta vaccinationssprutan live i TV fr att visa att det inte r farligt att ta sprutan fr de som r tveksamma.
Den liknelsen ser jag inte som ens i nrheten av passande, kanske om Obama och Biden samtidigt var majoritetsgare i vaccinationsbolagen.
Citera
2021-08-19, 10:25
Citat:
Du har en bild av att Justin Sun r opartisk, men det stmmer inte. Han r lika beroende av att Tether gr bra, som VWs vd r beroende av att VW gr bra, om inte mer.
Orligt av dig.
Ja, det r klart att Justin Sun, och miljontals andra Bitcoin gare r beroende, av att Tether gr bra.

Men detta r inget argument fr att det finns en konspiration som mste dljas. Justin Sun satsar sina pengar fr att gjuta frtroende hos vriga, precis som Biden som som gjt frtroende i folk som var oskra p vaccinationen.

Citat:
Dr r tv miljarder mer dollar i Tethers konto nu, hur r det inte att tillfra pengar?
Tv miljarder (SEK, inte dollar) r ingenting p en market cap p $64,199,517,501...
Fr Justin Sun personligen r det dock en vldigt stor del av hans frmgenhet.

Citat:
Den liknelsen ser jag inte som ens i nrheten av passande, kanske om Obama och Biden samtidigt var majoritetsgare i vaccinationsbolagen.
S varfr tror du att Biden och Obama (och massor av andra stadsverhuvuden runt om i vrlden) live snde sina vaccinationer, menar du?

Kom med ett argument som talar fr Tether konspirationen istllet fr att gra bort dig genom att frska skjuta ner argument som talar emot det.
Senast redigerad av se_dr... 2021-08-19 kl. 10:28.
Citera
2021-08-19, 11:08
Medlem
Fosterlands avatar
I brjan viftade jag bort Tether som klassisk FUD, men har brjat oroa mig mer och mer fr detta p kort sikt.

Det r ytterst tveksam om Tether vid en stor utcashning faktiskt skulle kunna ha dessa reserver tillgngliga. Jag frstr inte hur det skiljer sig mot brskraschen 1929 d folk frskte casha ut och det visade sig att bankerna inte hade den likvididet som de hade p pappret. Det finns all anledning att ifrgastta deras ytterst luddiga redovisning av tillgngar och om det vill sig riktigt illa s kan det hr dra med sig hela kryptomarknaden p kort sikt.

Oavsett vilket s pverkar det inte min syn p Bitcoin eller andra kryptovalutor. Fundamenten r fortfarande starka och ven om en krasch skulle leda till en flerrig bjrnmarknad med inget ljus i sikte s fokuserar jag p en n lngre tidshorisont. Jag r inte den som tackar nej till flera r rabatterat pris, tvrtom.
Citera
2021-08-19, 20:59
Medlem
Citat:
Orligt av dig.
Ja, det r klart att Justin Sun, och miljontals andra Bitcoin gare r beroende, av att Tether gr bra.

Men detta r inget argument fr att det finns en konspiration som mste dljas. Justin Sun satsar sina pengar fr att gjuta frtroende hos vriga, precis som Biden som som gjt frtroende i folk som var oskra p vaccinationen.
Han r ju samarbetspartner med Tether, inte bara en kund.

Citat:
Tv miljarder (SEK, inte dollar) r ingenting p en market cap p $64,199,517,501...
Fr Justin Sun personligen r det dock en vldigt stor del av hans frmgenhet.
Han kanske har mer att frlora om allt kraschar, kanske mer n pengar..

Skulle inte lite pongen med krypto vara att komma ifrn centraliserade system med stora aktrer, bestende av giriga bankirer? Nu r det istllet ersatt av en massa unga kryptomiljardrer som med ngra tweets skickar kursen upp och ner tiotals procent.

Citat:
S varfr tror du att Biden och Obama (och massor av andra stadsverhuvuden runt om i vrlden) live snde sina vaccinationer, menar du?
Fr att uppmuntra andra att ta sprutan, som du sjlv sa. Kanske bara som en god grning. Men hade du inte varit lite mer skeptisk om det rapporterades att vaccinet kan vara livsfarligt att ta, att det ven var s att Biden och Obama r djupt involverade i vaccinbolagen och har stora ekonomiska intressen i att folk tar sprutan?

Citat:
Kom med ett argument som talar fr Tether konspirationen istllet fr att gra bort dig genom att frska skjuta ner argument som talar emot det.
Vad jag vet r det bekrftat att Tether aldrig var uppbackat till 100% trots att dom pstod det, bara dr har vi en stor varningssignal. Och det r fortfarande lngt ifrn rena dollar p kontot som ska vara uppbackningen
Citera
2021-08-19, 21:31
Medlem
Citat:
Fr att uppmuntra andra att ta sprutan, som du sjlv sa. Kanske bara som en god grning. Men hade du inte varit lite mer skeptisk om det rapporterades att vaccinet kan vara livsfarligt att ta, att det ven var s att Biden och Obama r djupt involverade i vaccinbolagen och har stora ekonomiska intressen i att folk tar sprutan?
Varfr r det dem mest ljusskygga och konspiratoriskt lagda som kryper fram och spyr ut sina fantasier i trder som dessa? Hjlp allts..

Citat:
Vad jag vet r det bekrftat att Tether aldrig var uppbackat till 100% trots att dom pstod det, bara dr har vi en stor varningssignal. Och det r fortfarande lngt ifrn rena dollar p kontot som ska vara uppbackningen
r du frstndshandikappad d kanske? Eller vad r det du inte frstr?
Settlement med NYAG, och de rapporterar siffor till dem kvartalsvis framver.

Circle som har hand om USDC slpper samma vaga attestation fr sina reserver, som ocks bestr av mycket commercial paper. Tror du sjlv innerligt att dem skulle sitta alla miljarder p 1 bankkonto? Lter extremt riskfyllt. Men andra sidan tror jag inte du har den blekaste om vad du pratar om.

S glad att vi har sdana fina sjlvutnmnda statsepidemiologer och finansexperter som du!
Citera
2021-08-19, 21:40
Medlem
Citat:

Man skall heller inte utesluta att han har ngon deal som gr att han vid en bank run p Tether r garanterad att f ut sina pengar innan de tar slut. Stora investerare kan ltt skaffa sig extra frdelar.
Citera
2021-08-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Varfr r det dem mest ljusskygga och konspiratoriskt lagda som kryper fram och spyr ut sina fantasier i trder som dessa? Hjlp allts..

r du frstndshandikappad d kanske? Eller vad r det du inte frstr?
Settlement med NYAG, och de rapporterar siffor till dem kvartalsvis framver.

Circle som har hand om USDC slpper samma vaga attestation fr sina reserver, som ocks bestr av mycket commercial paper. Tror du sjlv innerligt att dem skulle sitta alla miljarder p 1 bankkonto? Lter extremt riskfyllt. Men andra sidan tror jag inte du har den blekaste om vad du pratar om.

S glad att vi har sdana fina sjlvutnmnda statsepidemiologer och finansexperter som du!
Nu tror jag du missfrstod ett hypotetiskt scenario med mina sikter, nej jag tror inte Biden eller Obama har ngra ekonomiska intressen i vaccinbolag, eller att det r livsfarligt. Men ska man jmfra att Justin Sun kper Tether med att Obama tar en spruta i tv haltar jmfrelsen p den punkten, d justin r djupt involverad i tether och har stora ekonomiska intressen i det.

Vad du tycker dr r orelevant, Tether pstods vara uppbackat med en dollar per tether, detta r bekrftat att ha varit en lgn.
Citera
2021-08-19, 23:29
Medlem
Citat:
Nu tror jag du missfrstod ett hypotetiskt scenario med mina sikter, nej jag tror inte Biden eller Obama har ngra ekonomiska intressen i vaccinbolag, eller att det r livsfarligt. Men ska man jmfra att Justin Sun kper Tether med att Obama tar en spruta i tv haltar jmfrelsen p den punkten, d justin r djupt involverad i tether och har stora ekonomiska intressen i det.

Vad du tycker dr r orelevant, Tether pstods vara uppbackat med en dollar per tether, detta r bekrftat att ha varit en lgn.

Senast jag kollade var 1 tether vrd 1 usd.
Life moves on.

Alameda Research r en av de strsta bestllarna av tether. Och dem har ju alla hgsta respekt fr i branschen?
Citera
2021-08-20, 07:55
Citat:

Skulle inte lite pongen med krypto vara att komma ifrn centraliserade system med stora aktrer, bestende av giriga bankirer? Nu r det istllet ersatt av en massa unga kryptomiljardrer som med ngra tweets skickar kursen upp och ner tiotals procent.

Du brjade frska argumentera emot att man kan tolka det som att Tether verkar ha rent hus med tanke p att ngon kper 2 miljarder av Tether och borde ha gjort sin research.

Men nu vet jag inte vad fan du frsker sga lngre. Det knns som att du skriver bara fr att sga ngot, inte fr att argumentera fr din sak lngre.

Du r klar i denna diskussion!

(skriv ngot trams fr att f sista ordet nu, det r ok)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in