Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Om jag förstår det rätt, en kinesisk krypto-affärsman som grundat massa kryptorelaterade företag, starkt beroende av att krypto framgångsrikt fortsätter explodera i värde, går öppet in och investerar massa i Tether som är omgärdat av oroväckande rykten som i värsta fall kan få hela kryptomarknaden att krascha (inklusive alla Justin Suns tillgångar), och detta skulle vara ett tecken på att Tether är legit? Verkar som i artikeln du länkade att Justin Sun i princip är inblandad i Tethers upplägg.
Förstår jag det rätt att det här var ditt försök att vända nyheten till något som var negativt för Tether? Eller vad försökte du säga egentligen?
Spelar det någon större roll vart om affärsmannen fått sina pengar ifrån när vi skall avgöra om detta drag talar för eller emot Tether?
Oavsett så har han ju satsat närmare 2 miljarder, och går Tether upp i rök så försvinner även hans pengar.
Jag tänker ju snarare att han om någon borde vara insatt i frågan, till skillnad från folk i denna tråd. Eller är det fel att tänka så?
Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Att FED eller Morgan Stanley, Deutsche Bank osv går in och investerar i Tether är ett drag som kan anses ge stöd mot att Tether är legit, att någon kryptoföretagare går in i det kan ses som damage controll och ett sätt att lugna marknaden över det bedrägeri som kanske pågår.
Så är det, men nu var det Justin Sun som köpte och som vi diskuterade. Detta är inte ett motargument mot det.