2022-06-22, 06:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Mer om Tether och hur den anvnds som hvstng:

Citat:
Major DeFi borrowing probably is one of two things:
1: VERY short term (hours/days) for market manipulation.
2: Cashing out with loans unintended to be paid back.
Who would borrow $250M worth of Tether at 30+% interest rates and plan on paying it back?

https://twitter.com/ncweaver/status/1539048610670579712
Citera
2022-06-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Utver det s har jag en fundering angende alla som lnkar till Tethers market cap och hur den gtt ner senaste tiden som att det skulle vara n bevis p att USDT ska blsa upp likt UST, r inte det bara normalt? Om folk sljer sin krypto fr USDT och sen cashar ut sin USDT fr USD s r det vl helt normalt att USDT market cap sjunker d jag antar dom mste brnna lika mycket USDT som tas ut i USD? Och s lnge dom inte ljuger om att 100% av USDT r backat s ska det ju inte vara n problem? Eller har jag ftt det om bakfoten?
Det r inget bevis fr att Tether skall krascha, men s lnge det rder viss oskerhet om huruvida Tether verkligen har tckning fr alla mynt kar risken fr bank run ju mer av de skra reserverna som frbrukas av dagens lngsamma inlsen. Finns minsta risk fr att de sista inte kommer f ut pengarna vill ingen vara sist. Det stora mysteriet r hur Tether med alla sina skumraskaffrer lyckats hlla sig igng s lnge som de har. Kryptofolk tycks ha en enorm tolerans fr risker "det hnder inte mig" samtidigt som de skrattar rtt t alla som hade sina pengar hos banker som blir hackade eller gr i konkurs.
Citera
2022-06-25, 04:03
Medlem
pentiumpros avatar
svar nej, kommer bli en mot sterling pund inom kort med,
Citera
2022-07-02, 05:42
Medlem
SithXMs avatar
i gr fll VOYAGER DIGITAL

https://www.youtube.com/watch?v=3bb6...nel=CryptosRUs

Ang Tether. jag tror det faller. frgan r inte om.... utan nr.
Citera
2022-07-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
i gr fll VOYAGER DIGITAL

https://www.youtube.com/watch?v=3bb6...nel=CryptosRUs

Ang Tether. jag tror det faller. frgan r inte om.... utan nr.

Med tanke p att denna trd startades fr 4 r sen och det har ltit likadant konstant sen dess s br vl chanserna fr att den ska krascha ha minskat en del och fortstta gra s framver.
Citera
2022-07-07, 17:58
Medlem
Leastons avatar
Kan Tether orsaka en stor cryptocrash snart?

S heter topic och s hr 4.5 r senare kan vi vl konstatera att svaret var nej p den frgan.

De senaste tv ren s har Tehter tappat 88.3% av sin i dominans bland stablecoins. USDC, BUSD och DAI har tagit stora delar av market cap under samma period

https://pbs.twimg.com/media/FXEv3PlX...name=4096x4096

Det har varit mycket snack men vldigt lite verkstad hos de som velat sprida FUD kring Tether.
Citera
2022-07-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kan Tether orsaka en stor cryptocrash snart?

S heter topic och s hr 4.5 r senare kan vi vl konstatera att svaret var nej p den frgan.

De senaste tv ren s har Tehter tappat 88.3% av sin i dominans bland stablecoins. USDC, BUSD och DAI har tagit stora delar av market cap under samma period

https://pbs.twimg.com/media/FXEv3PlX...name=4096x4096

Det har varit mycket snack men vldigt lite verkstad hos de som velat sprida FUD kring Tether.

Vnta ngra r till kanske?
4.5 r r ingenting inom aktier/krypto.
Vi har nog heller inte sett det vrsta framver pga coronapengarna 2020.

Och vi har just brjat se resultatet av det inom ekonomin i r, och vrre blir det.

Mycket inom ekonomi r svrt att sga tidpunkt fr nr det ska hnda, men man kan va ganska sker p att de tkommer hnda. Precis som att nr de tpumpades enorma pengar 2020 s insg mnga att inom nt r eller s, s skulle det bli vldigt dligt p ett eller annat stt
Citera
2022-07-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Vnta ngra r till kanske?
4.5 r r ingenting inom aktier/krypto.
Vi har nog heller inte sett det vrsta framver pga coronapengarna 2020.

Och vi har just brjat se resultatet av det inom ekonomin i r, och vrre blir det.

Mycket inom ekonomi r svrt att sga tidpunkt fr nr det ska hnda, men man kan va ganska sker p att de tkommer hnda. Precis som att nr de tpumpades enorma pengar 2020 s insg mnga att inom nt r eller s, s skulle det bli vldigt dligt p ett eller annat stt

Med tanke p att krypto as we know it har funnits i 14 r s r 4.5 r rtt lnge. Utver det, ju lngre tid det tar fr Tether att kollapsa (om dom nu gr det) ju mindre inverkan skulle det ha d dom tappar en stor del av market capen av stablecoins mot t.ex USDC osv
Senast redigerad av KingKerry 2022-07-07 kl. 21:49.
Citera
2022-07-08, 00:09
Medlem
Citat:
Med tanke p att krypto as we know it har funnits i 14 r s r 4.5 r rtt lnge. Utver det, ju lngre tid det tar fr Tether att kollapsa (om dom nu gr det) ju mindre inverkan skulle det ha d dom tappar en stor del av market capen av stablecoins mot t.ex USDC osv

USDT/USDC same shit, different name
Citera
2022-07-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
USDT/USDC same shit, different name

Att bda r stablecoins ja, att om en faller s faller den andra nej. Om USDT kraschar nr den str fr 90% av alla stablecoins jmfrt med om den str fr 10% r en jkla skillnad.
Citera
2022-07-09, 16:26
Medlem
Citat:
Att bda r stablecoins ja, att om en faller s faller den andra nej. Om USDT kraschar nr den str fr 90% av alla stablecoins jmfrt med om den str fr 10% r en jkla skillnad.

Och att bde har samma slags backning.
USDC $44 miljarder marketcap. USDT $55 miljarder marketcap.
S nrmare 50/50 n din 10/90.
Citera
2022-07-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Och att bde har samma slags backning.
USDC $44 miljarder marketcap. USDT $55 miljarder marketcap.
S nrmare 50/50 n din 10/90.

Du kanske missa att det var exempel som jag skrev, samt att jag skrev "ju lngre tid det tar", allts inte om den skulle krascha denna vecka eller mnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in