2021-02-25, 21:58
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Slutade bry mig om tether FUD fr flera r sedan. Det snackade mycket men bevisas lite. Vldigt mycket "StopTheSteal ver tramset.

Jag litar p de instutioner som gr in med miljarder i bitcoin efter att ha satt alla sina bsta analytiker p vilka risker som finns, tether konspirationen inkluderad.

Vad ngon anonym p Flashback tramsar om vrderar jag inte ens. Jag hmtar info frn bttre stllen.

Shr skrev du 2018. Tre r och ett domslut som senare visar hur fel du hade, och du r nd av samma sikt. Det, kra juryn, r definitionen av drskap.

Slutpldering klar.
Senast redigerad av kaerakel 2021-02-25 kl. 22:32.
Citera
2021-02-25, 22:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Tether r ett stt att hlla dollar, inte att hlla bitcoin. Jag r inte helt sker p att du frstr detta. Att ha t.ex. 1000 dollar i form av Tether r vldigt likt att ha 1000 dollar insatt i en bank. Om Tether skulle frlora marknadens frtroende och kollapsar, d r dina 1000 dollar borta. P samma stt r den insttning i banken som du behandlar som 1000 dollar borta om banken gr i konkurs och det inte finns ngon insttningsgaranti fr den hr banken. Hade du istllet suttit p motsvarande 1000 dollar i bitcoin pverkas du inte, utan hade s att sga tur i det hr lget.

Det r nd potentiellt destabiliserande fr kryptomarknaden om Tether kollapsar, eftersom Tether (och andra stablecoins) fr vldigt mnga r just det frmsta sttet att stiga ur bitcoin eller andra kryptovalutor och istllet vara exponerad mot dollar. Det r inte positivt att aktrer p kryptomarknaden fr sina tillgngar utraderade. Men det r just de som inte sitter p Tether, utan i t.ex. bitcoin, nr allt brakar samman som klarar sig.

Menar du att Tether kan visa sig vara vrdelst utan att det pverkar priset p Bitcoin, eller hur ska jag tolka klara sig? I och med Tethers marknadsdominans vad gller transaktioner s knns det osannolikt.
Citera
2021-02-25, 22:58
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Menar du att Tether kan visa sig vara vrdelst utan att det pverkar priset p Bitcoin, eller hur ska jag tolka klara sig? I och med Tethers marknadsdominans vad gller transaktioner s knns det osannolikt.
Blir din hyresvrd ruinerad fr att du inte kan betala hyran? Blir lgenheten han ger och hyr ut till dig vrdels d? Han fr problem fr stunden, sedan blir du vrkt och ersatt av ngon annan som kan betala hyran istllet. P samma stt blir inte du ruinerad fr att din arbetsgivare gr i konkurs, frutsatt att du kan f ett annat jobb.

Jag tror du utgr ifrn ngot slags samband som inte finns. Ls frsta meningen i mitt frra inlgg igen.
Citera
2021-02-26, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Haha, ls p lite om detta och terkom.

Dom ska sluta erbjuda folk i New York att handla Tether. Jag har redan lst idiot.
Citera
2021-02-26, 02:46
Medlem
Citat:
Blir din hyresvrd ruinerad fr att du inte kan betala hyran? Blir lgenheten han ger och hyr ut till dig vrdels d? Han fr problem fr stunden, sedan blir du vrkt och ersatt av ngon annan som kan betala hyran istllet. P samma stt blir inte du ruinerad fr att din arbetsgivare gr i konkurs, frutsatt att du kan f ett annat jobb.

Jag tror du utgr ifrn ngot slags samband som inte finns. Ls frsta meningen i mitt frra inlgg igen.

60% av alla Bitcoin transaktioner sker i Tether. Nu fick dom bara lite bter. Hade Tether gtt under hade hela marknaden krashat hrt. S ditt exempel passar verkligen inte.
Citera
2021-02-26, 07:32
Citat:
Shr skrev du 2018. Tre r och ett domslut som senare visar hur fel du hade, och du r nd av samma sikt. Det, kra juryn, r definitionen av drskap.

Slutpldering klar.

Det dr skrev jag visserligen inte fr tre r sedan.

Domen visar snarare hur rtt jagm och alla andra hade, som inte sg bevis fr att tether skulle f Bitcoin att krascha, vilket var det enda relevanta fr att diskutera det ver huvud taget.

Men gr om den hr historien till ngot annat om du har svrt att erknna ditt klavertramp. Jag har aldrig brytt mig nmnvrt om denna FUD.
Citera
2021-02-26, 07:34
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hade Tether gtt under hade hela marknaden krashat hrt. S ditt exempel passar verkligen inte.

Ja det kan vi vara eniga om. Nu blev det inte s, och det har aldrig funnits bevis fr att det skulle bli s heller. Det var en hypotes och en inprisad kalkylerad risk som aldrig slog in, trots att Tether fick lite smisk p rumpan p ngon punkt.
Citera
2021-02-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dom ska sluta erbjuda folk i New York att handla Tether. Jag har redan lst idiot.

Att lsa och ta reda p hur saker ligger till r inte din starka sida mrker man.
Jag fr vl ge dig svaret sjlv: Dem har inte erbjudit folk i USA deras tjnster p bra lnge. Dvs detta frndrar inget.
Citera
2021-02-26, 09:06
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det dr skrev jag visserligen inte fr tre r sedan.

Domen visar snarare hur rtt jagm och alla andra hade, som inte sg bevis fr att tether skulle f Bitcoin att krascha, vilket var det enda relevanta fr att diskutera det ver huvud taget.

Men gr om den hr historien till ngot annat om du har svrt att erknna ditt klavertramp. Jag har aldrig brytt mig nmnvrt om denna FUD.

Jag har citerat ditt inlgg frn sida tv.

Ironiskt nog r du lika absurd som Trumpanhngarna om valet, vilket verkar vara din favoritjmfrelse. Frst pstod du att det inte fanns ngra bevis, att allt var FUD och lgn osv. Nu nr det finns ett domslut har du bara bytt retorik. Sanningen kvarstr dock: du har hela tiden haft fel om Tether. Frstr du inte det n?

Du har brytt dig tillrckligt fr att hnga i trden 3 r kom med en sista tillintetsgande replik nu s du fr knna dig smart, grna en dos frnekelse och projektion.
Citera
2021-02-26, 09:15
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Jag har citerat ditt inlgg frn sida tv.

Ironiskt nog r du lika absurd som Trumpanhngarna om valet, vilket verkar vara din favoritjmfrelse. Frst pstod du att det inte fanns ngra bevis, att allt var FUD och lgn osv. Nu nr det finns ett domslut har du bara bytt retorik. Sanningen kvarstr dock: du har hela tiden haft fel om Tether. Frstr du inte det n?

Du har brytt dig tillrckligt fr att hnga i trden 3 r kom med en sista tillintetsgande replik nu s du fr knna dig smart, grna en dos frnekelse och projektion.

Tether r ver, det kommer inte orsaka ngon krasch som du trodde, hoppades och andades fr, hitta ngot vettigare att spendera din tid p nu.
Citera
2021-02-26, 09:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Du jmfr bitcoin med ngot som har ett mycket stark underliggande vrde, s metaforen haltar rejlt. Om du tror att USDt kan ha noll vrde utan att pverka priset p BTC s fine, det fr st fr dig. Men troligen s har tether blst upp priset rejlt och det blir intressant att se vad som hnder vid en korrektion. Det verkar ju som att stora delar av deras reserver r BTC. Vad hnder nr dessa tappar i vrdet och 1:1 backningen gr ner?
Citera
2021-02-26, 09:18
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tether r ver, det kommer inte orsaka ngon krasch som du trodde, hoppades och andades fr, hitta ngot vettigare att spendera din tid p nu.

En till som inte lst NYAG! Det finns twittertrdar som frklarar det vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in