Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Jag menade att annat FUD (Kina kickar miners, Tesla sljer lite Bitcoin, SEC kommer inte godknna ETFs etc) knns betydligt mindre allvarligt n det FUD som sprids om Tether. Av alla nyheter som har kommit ut de senare ren anser jag Tether vara det i srklass strsta hotet fr en krasch.
Ja, fast det sger isf mer om hur oallvarligt Kina FUD m.m r, n hur mycket det ligger bakom Tether FUD:en.
Som sagt, 2016 och och 2017 var jag mer orolig kring Tether konspirationen. Nu har det runnit s mycket vatten under broarna och inget nytt kommit upp till ytan sedan dess...
ven om Tether smller, s r det svrt att sga till vilken grad, och ven om det inte finns en USD bakom, s r det bara kortsiktigt. Bitcoin str inte och faller med Tether ven om priset skulle dyka kortsiktigt.
Mnga skulle se sdan krash som kplgenas kplge, vilket r det viktiga hr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
BTC kommer att sticka vid en krasch av USD, absolut. Vad jag frsker framfra r att dollarn r inte backad av ngot, den saknar som sagt reellt vrde pga avsaknad av guldmyntsfot. Det r siffror som regeringar anser ha ett vrde. D backas det nd upp av regeringens ord (huruvida detta r rtt eller fel r en annan femma)
Eniga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Men, med Tether s lgger vi p ett extra lager av tveksamma backningar. Jag skulle hellre ha 100 USD i rena cash n 100 USD i Tether, om vi sger s.
Ja, men en krasch av USD har ingen pverkan p huruvida det r bra att ligga i tether eller inte, s jag menar att detta inte har med saken att gra.
Tether konspirationen r den enda anledningen att vara orolig, den multipliceras inte p ngot stt av faktumet att USD kan krascha nr som helst.
Jag tror jag frstr vad du frsker sga, jag bara menar att invndningen r irrelevant fr det vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Skulle Tether rasa totalt kommer det att finnas noll intresse av regeringar att rdda Tether. Dremot skulle de gra allt fr att rdda sin egna valuta.
Med tanke p att Tether r peggad till USD, och USA kan rdda sin USD, s rider ju Tether p USA:s frmga att rdda dollarn.
Skulle Tether implodera, fr att det inte finns backning, s r det bara krypto som pverkas, inte regeringars egna valutor (tror inte du frskte sga ngot annat heller, ven om man kan tolka det s).
Citat:
Ursprungligen postat av
Fosterland
Att sitta med stora summor i Tether knns drfr riktigt, riktigt riskabelt. Jag kanske har missat ngot hr, men det var det jag frskte framfra iaf. Rtta mig grna om jag tnker fel, vilket r fullt mjligt.
Det r ondigt att sitta och idla p Tether, ja.
Tether r bara en (mycket smidig) mellanlandning nr du sysslar med krypto. Skall du realisera kryptovinster fr att kpa ngonting r det helt ondigt att ligga och vnta i Tether, s lnge det finns minsta tveksamheter kring konspirationen ja.