Citat:
Ursprungligen postat av
Tjokkulf
Söker då efter ny bärbag då nuvarande har trasig och bortriven benställning.. Söker en vattentät bag för ca 2000.
Enda kravet är att den har bra förvaring, mer än 5 fickor. Själv är jag fysisk stark så ser ingen fördel att köpa en på 1,7 kg kontra 2,7kg.
Har tittat på big max hybrid för ca 2299
Eller big max dri lite G för 1599
Har även hittat en spalding H20 på rea för 1500 kostat 2300.
Det jag under är om man kommer sakna 14 indelning som inte finns på spalding(4 indelad) Någon som har en drilite G som tycker förvaringen är tillräcklig? Eller ska man lägga dryga 500 extra på hybrid bagen för att få en större bag? Andra tips på bagar mottages mer än gärna!
Jag bytte bag för ett par år sen och hade ungefär samma tankar som du, hellre en rejäl 14-delad bag än en som väger några hekto mindre. Klubborna väger dessutom så mycket så den skillnaden är inte hela världen, speciellt inte om man är i hyfsad form.
Då hittade jag en Nike-bag som passade perfekt men den finns nog inte att få tag i längre så jag kan inte hjälpa dig med just den biten, däremot kan jag säga att jag aldrig har ångrat att jag skaffade en lite större sak. Det är så skönt att slippa leta igenom hela bagen efter den där klubban som gömmer sig längst in bakom alla andra utan bara greppa klubban direkt från där den ska ligga. Dessutom så är det lätt att få ut och tillbaka den utan att man måste brottas med alla andra klubbor som har lagt sig kors och tvärs och gör sitt bästa för att hålla fast den.
Så gå för den 14-delade säger jag. Om jag skulle ge upp nånting av det du pratar om så är det i så fall vattentätheten. Så ofta spelar man inte i regn, och gör man det så är det inte vattnet som kommer genom bagen som är problemet.