2018-07-01, 12:22
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gylfe
Någon som har ett tips på var man kan greppa om golfklubbor hyfsat billigt i Stockholm?

Dormy vill ju ha 50 SEK per klubba om man inte köper greppen hos dem, tycker det borde finnas billigare alternativ.

Skitlätt att göra själv
Citera
2018-07-02, 00:28
Medlem
Fick ett set ap2 i examenspresent, men jag är nybörjare.

Vad tycker ni? Behålla Eller byta till ap1. Dom känns jättebra och är riktigt fina. Men jag har svårt att slå rakt, blir en del slices. Självklart så är det min sving som måste förbättras och jag tänker gå till en pro och ta lektioner.
Citera
2018-07-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobot

Vad tycker ni? Behålla Eller byta till ap1. Dom känns jättebra och är riktigt fina. Men jag har svårt att slå rakt, blir en del slices. Självklart så är det min sving som måste förbättras och jag tänker gå till en pro och ta lektioner.

Ha kvar om dem känns bra.
Citera
2018-07-03, 21:35
Medlem
Var nyss ute på rangen och slog en hink med drivern för att lyckas få bort min sjuhelvetes slice, men icke, den hänger kvar!
Gick en lektion för inte så längesen men slicen har kommit tillbaka IGEN.

Funderar på om en ny driver som går att flytta vikten på kan hjälpa? Tex TaylorMade-M1.

Vad tror ni?
Citera
2018-07-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Var nyss ute på rangen och slog en hink med drivern för att lyckas få bort min sjuhelvetes slice, men icke, den hänger kvar!

Funderar på om en ny driver som går att flytta vikten på kan hjälpa? Tex TaylorMade-M1.

Vad tror ni?

Nä, fixa svingen istället. Jag brukar verkligen fokusera på att svinga med höften och låta armarna komma därefter med drivern. Gör det svårt att komma "over the top" som dom kallar det. Testa ett lite starkare grepp också (googla strong grip eller liknande)
Citera
2018-07-03, 23:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Vad tror ni?
Om slicen har kommit tillbaka så antar jag att den var borta efter lektionen. Då är det inte klubban som är problemet. Vad fixade lektionen? Gör samma sak igen.
Citera
2018-07-04, 09:02
Medlem
Citat:

Vad tror ni?

Svinga mer inifrån å ut än utifrån och in.
Citera
2018-07-05, 20:45
Medlem
Citat:

Eftersom golfklubbor rent generellt har rätt dåligt andrahandsvärde så ska du givetvis behålla. Framförallt eftersom AP2-orna inte är så pass svårspelade (spelar dom själv) att en nybörjare inte skulle kunna spela dom, och det är inga enorma skillnader mellan AP1 och AP2. Du som nybörjare skulle troligtvis inte märka någon större skillnad.

Det är träna, träna träna som gäller.
Citera
2018-07-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Eftersom golfklubbor rent generellt har rätt dåligt andrahandsvärde så ska du givetvis behålla. Framförallt eftersom AP2-orna inte är så pass svårspelade (spelar dom själv) att en nybörjare inte skulle kunna spela dom, och det är inga enorma skillnader mellan AP1 och AP2. Du som nybörjare skulle troligtvis inte märka någon större skillnad.

Det är träna, träna träna som gäller.

Tack, slagen gick betydligt rakare efter lite övning och att vänja sig med nya klubbor.
Citera
2018-07-11, 17:07
Medlem
Jannebigplays avatar
Hur ser ni flashbackare på det här med att "lägga drivern i bilen" Med min spoon är jag säker från tee och kan slå rakt, draw och fade om jag vill. Drivern däremot kan åka lite hursomhelst ibland, speciellt om jag vill satsa lite extra. Har ofta tanken att lägga drivern i bilen och spela utan den men det känns lite som att ge upp. Å andra sidan så streckar jag säkert 2-4 hål per runda just för att jag dunkat ut drivern i skogen.
Citera
2018-07-12, 04:00
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:

Gör det lätt för dig. Golf är svårt nog.

AP2 spelar t ex Jordan Spieth som är en av världens absolut bästa spelare. Byt till AP1.

Ta det rådet från en som jobbat med custom fitting i 4 år och gjort tusentals utprovningar...
Citera
2018-07-12, 04:02
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hur ser ni flashbackare på det här med att "lägga drivern i bilen" Med min spoon är jag säker från tee och kan slå rakt, draw och fade om jag vill. Drivern däremot kan åka lite hursomhelst ibland, speciellt om jag vill satsa lite extra. Har ofta tanken att lägga drivern i bilen och spela utan den men det känns lite som att ge upp. Å andra sidan så streckar jag säkert 2-4 hål per runda just för att jag dunkat ut drivern i skogen.

Prova att kapa den. Vet inte vilken modell osv du har men gissar på att den är någonstans mellan 45.5" till 45.75" i längd. Kapa bort en tum t ex till 44.5" och dom kommer få mer kontroll, och nej du kommer inte förlora någon längd...max 1-3 meter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in