Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-23, 15:14
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Om man har en vanlig bärbag, fungerar den att använda med golfvagnarna som man brukar kunna hyra på klubbarna eller måste man ha en speciell vagnbag? Undrar vad jag ska köpa nämligen. Vill kunna bära ibland men på längre banor använda vagn.

Ja, det är inga problem. Kanske blir något instabilare än en vagnbag men fungerar ändå helt okej. Blir inte särskilt mkt bättre med en vagnbag heller för den delen, hyrvagnarna är ju inte precis top of the line.
Citera
2016-09-23, 16:24
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Om man har en vanlig bärbag, fungerar den att använda med golfvagnarna som man brukar kunna hyra på klubbarna eller måste man ha en speciell vagnbag? Undrar vad jag ska köpa nämligen. Vill kunna bära ibland men på längre banor använda vagn.
Jag försökte att bära bagen förut. Märkte att scoren blev sämre mot slutet (när jag blev tröttare).
Lokala klubben tar 30kr hyra för vagn. Jag hyrde några gånger, men kom snabbt fram till att en egen vagn är smidigast. Ibland påbörjar jag en runda innan shoppen har öppnat.

Hur som helst, hittade en bra vagn på Blocket för 500 kr och slog till direkt. Swishade pengarna direkt, utan att ha sett vagnen eller träffat säljaren.
BigMax1000.
Lätt matematik. 30kr per runda. 500 kr för vagnen. Vid 17 rundor är vagnen betald.

Nu är det inte så jätte enkelt att hitta bra vagnar billigt. Min kompis har jagat 500kr vagn i 3 månader utan framgång. Dock tror jag att med höstens ankomst sjunker golf-priserna.

Lycka till!

EDIT:
Ja, en bärbag funkar bra på dom flesta vagnarna. Oavsett hyres eller köpes.
Citera
2016-09-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Säsongen 2016 närmar sig tyvärr sitt slut, om man nu inte trotsar med underställ, mössa och faan allt man kan ta på sig.

Är vi nöjda då?
Uppnått alla era mål?
Bästa rundan?
Några vunna tävlingar?
Bästa/sämsta slaget ni minns?
Nån otrevlig ni fått gå med?

68 rundor och 60 birdies...inte en enda eagle 2016
Visst har man varit nära ett antal gånger, men puttar man som en idiot så trillar dom inte i.
Sänkt mig från 6.5 till 5.4...fyra vunna tävlingar, tre av dom var partävlingar.
Ett helt gäng med top 10-placeringar, paraplyer, peggar, bollar, nån bok, en övernattning på ett hotell, 400:- på ICA, 1000:- i shoppen (det var dock på utlottning )...lite sånt.

Över lag, en väldigt trevlig säsong.

Heh? Senast igår spelade jag i short och t-shirt bara, fortfarande varmt ju, bor iofs i Skåne.

Fast du är kanske frösen av dig? Fattar inte på mig vissa människor som har stor tjock jacka och halsduk på sig när det är 20 grader varmt, såg det häromdagen på stan. Man kan ju undra vad dom har på sig på vintern
Citera
2016-09-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag försökte att bära bagen förut. Märkte att scoren blev sämre mot slutet (när jag blev tröttare).
Lokala klubben tar 30kr hyra för vagn. Jag hyrde några gånger, men kom snabbt fram till att en egen vagn är smidigast. Ibland påbörjar jag en runda innan shoppen har öppnat.

Hur som helst, hittade en bra vagn på Blocket för 500 kr och slog till direkt. Swishade pengarna direkt, utan att ha sett vagnen eller träffat säljaren.
BigMax1000.
Lätt matematik. 30kr per runda. 500 kr för vagnen. Vid 17 rundor är vagnen betald.

Nu är det inte så jätte enkelt att hitta bra vagnar billigt. Min kompis har jagat 500kr vagn i 3 månader utan framgång. Dock tror jag att med höstens ankomst sjunker golf-priserna.

Lycka till!

EDIT:

Har inte du eller din kompis något jobb? Att lägga ner 1500-2000 kr på en vagn är ju inte några stora pengar då den håller i många år.

Tror Stadium Outlet har en billig vagnbag för 599 kr, helt okej för dom pengarna!
Citera
2016-09-23, 17:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag har en jobbarkompis som kör på det viset. Vi är medlemmar på en av Sveriges få 12-hålsbanor (som för övrigt är rätt bra kuperad), och där kör han alltid med bärbag, men när han är ute på 18-hålsrundor så sätter han sin bärbag på en vagn. Funkar utmärkt för honom.
Och han närmar sig för övrigt pensionen med stormsteg.

Citat:

BigMax1000.

Lycka till!

EDIT:
Jag tänker ju lite så här, beroende på ålder och krämpor såklart.. Men om man blir trött av att bära bagen så kanske det är en rätt bra idé ändå att faktiskt fortsätta med bärbag.
Citera
2016-09-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Har inte du eller din kompis något jobb? Att lägga ner 1500-2000 kr på en vagn är ju inte några stora pengar då den håller i många år.

Tror Stadium Outlet har en billig vagnbag för 599 kr, helt okej för dom pengarna!
Jo, både jag och min kompis har ett jobb. Dock är vi båda från den gamla skolan. "Paying less gives more."
Den lilla njutningen från att köpa en bag för halva priset kan rädda en taskig golfsäsong.
[Vi båda räknas som höginkomsttagare och betalar statlig skatt, trots att vi försöker undvika det!]
The hunt is better than the kill!!!
Citera
2016-09-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag tänker ju lite så här, beroende på ålder och krämpor såklart.. Men om man blir trött av att bära bagen så kanske det är en rätt bra idé ändå att faktiskt fortsätta med bärbag.
Haha... bra poäng! Dock är egot enfaldigt.
Men antaget att "bära bag" kostar 2 slag per runda, bör man skaffa vagn asap. Oavsett hcp.
Citera
2016-09-23, 17:39
Medlem
Citat:
Jo, både jag och min kompis har ett jobb. Dock är vi båda från den gamla skolan. "Paying less gives more."
Den lilla njutningen från att köpa en bag för halva priset kan rädda en taskig golfsäsong.
[Vi båda räknas som höginkomsttagare och betalar statlig skatt, trots att vi försöker undvika det!]
The hunt is better than the kill!!!

Men dåså, ni är ju bara helt enkelt jävla snåla båda två

Det är lustigt att ju mer pengar folk har desto snålare blir dom
Citera
2016-09-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Men dåså, ni är ju bara helt enkelt jävla snåla båda två

Det är lustigt att ju mer pengar folk har desto snålare blir dom
Ah... Snål, det var ordet jag sökte.
Dock tror jag att ett motsatsförhållande är aktuellt. "Ju snålare folk är, desto mer pengar har dom."
Citera
2016-09-23, 18:20
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Jag kan bli lite inbunden när jag spelar och då tycker jag det är störande med någon som bär runt ett klingande härke i 3-4 timmar. Exakt samma ljud varje gång de rör sig framåt.

Köp en vagn, du har den länge och rundan blir trevligare.
Citera
2016-09-23, 18:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Haha... bra poäng! Dock är egot enfaldigt.
Men antaget att "bära bag" kostar 2 slag per runda, bör man skaffa vagn asap. Oavsett hcp.
Var kommer det antagandet från? Är det ditt egna personliga? Jag har väldigt svårt att se att bärandet skulle kosta mig några slag..
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag kan bli lite inbunden när jag spelar och då tycker jag det är störande med någon som bär runt ett klingande härke i 3-4 timmar. Exakt samma ljud varje gång de rör sig framåt.

Köp en vagn, du har den länge och rundan blir trevligare.
Haha. Det där känner jag igen, men det finns ju lite olika varianter, jag har en med ett separat fack för varje klubba så klingandet blir minimalt. Ena kompisen däremot, han har problem.. Men han har å andra sidan problem att behålla klubborna i bagen också, han har nog aldrig brytt sig om att spänna nån av remmarna för att den ska passa.

Men nej. Lämna vagnen hemma, du får bättre fysik och rundan tar 10 minuter kortare tid. Och blir minst lika trevlig.
Citera
2016-09-23, 19:03
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:

Haha. Det där känner jag igen, men det finns ju lite olika varianter, jag har en med ett separat fack för varje klubba så klingandet blir minimalt. Ena kompisen däremot, han har problem.. Men han har å andra sidan problem att behålla klubborna i bagen också, han har nog aldrig brytt sig om att spänna nån av remmarna för att den ska passa.

Men nej. Lämna vagnen hemma, du får bättre fysik och rundan tar 10 minuter kortare tid. Och blir minst lika trevlig.
Borde vara förbjudet att gå 18 utan vagn Eftersom ingen av de få jag gått med utan vagn lyckats spänna remmarna korrekt, så tror jag förslitningsskadorna trumfar över eventuell nyvunnen fysik. Några 10 minuter att spara stämmer inte, fipplet när de ska få sina bärbagar att stå gör att bärbagsfolket äter tid på banan. 1 minut/hål är 18 minuter!!! Och NEJ. Det är inte lika trevlig att bära en bag i 3-4 timmar, varken för den som bär eller för den som måste bevittna spektaklet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in