Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Har ingen större koppling till Arnold Palmer, eller någon annan golfare för den sakens skull.
Dock verkar han riktigt trevlig baserat på några youtube-snuttar.

https://youtu.be/5tWrTCRBOQw
https://youtu.be/YD2UPMlCr54
https://youtu.be/nDMIRlW0hAk
osv

Var känd för att ha "tagit golfen till folket". Mycket sympatisk snubbe.
Citera
2016-09-27, 17:58
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Någon som har lite koll på begangat marknaden?

Köpt mig nya stickor, AP2or för den som är intresserad, men tänkte lägga ut min gamla Cobra AMP, 4-pw. Greppen är okej och normalt slitage på 3-5 års användning.

Vad kan man tänkas få för dem?

http://www.cobragolf.com/amp-iron

Kanske runt 2.000?
Citera
2016-09-27, 18:11
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Jag köpte mina nuvarande klubbor för 2000 på blocket (Mizuno Mp58). Det är ett till tips för alla er som funderar på klubbor, Mizuno. Kungen när det kommer till järnklubbor i rimligt pris!

Håller med, Mizuno är finfina, och lägger till Cleveland (som tyvärr slutat med allt utom wedge och putter, men det går ju att snegla på Srixon).
Citera
2016-09-27, 21:15
Medlem
hagsatras avatar
Hur länge brukar ni spela under hösten innan utomhussäsongen är över? Och hur gör ni under vintern? Tar paus eller spelar någon inomhushall? Kanske åker på golfresa? Surt man precis kommit igång så är säsongen slut snart
Senast redigerad av hagsatra 2016-09-27 kl. 21:20.
Citera
2016-09-27, 22:10
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Hur länge brukar ni spela under hösten innan utomhussäsongen är över? Och hur gör ni under vintern? Tar paus eller spelar någon inomhushall? Kanske åker på golfresa? Surt man precis kommit igång så är säsongen slut snart

Det beror på vädret men min utomhussäsong brukar normalt sett hålla på till i mitten av oktober i alla fall.

Under vintern är det fysträning a la McIlroy som gäller!
Seriöst, jag brukar köra allsidig fysträning och konditionsträning under vinterhalvåret. (Tränar givetvis fys under golfsäsongen men då prioriteras golfspelet/golfträningen.)

När jag inte kan spela på golfbana så brukar jag träna någon gång per vecka på World of Golf, Västra Frölunda. Fördelen med WoG är att där finns Protracer som ger en massa data om varje slag.
Citera
2016-09-27, 22:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Så länge vädret och banorna tillåter det så är det ju bara att köra. Vissa (farsan till exempel) kör seriöst hela året, byter bara till färgade bollar när snön dyker upp.
För nått år sen när det knappt var nån vinter så gick jag ut en runda den 2:a januari.
Förra vintern spelade jag också en liga på ett ställe där dom har ett gäng simulatorer, folk från min bransch som spelar matcher mot varandra. Kommer antagligen köra det i vinter också.
Annars har jag en rätt bra kombination. Golf på sommaren och curling på vintern, dom passar rätt bra ihop, inte mycket överlappning där. Båda två går att spela lagom seriöst också.

Möjligheterna är oändliga kort sagt.
Citera
2016-09-28, 09:24
Medlem
magpies avatar
Citat:

Spelar tills banan stänger. Planerar alltid att åka till inomhushall på vintern, men åker slalom istället.
Citera
2016-09-28, 09:27
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
När jag inte kan spela på golfbana så brukar jag träna någon gång per vecka på World of Golf, Västra Frölunda. Fördelen med WoG är att där finns Protracer som ger en massa data om varje slag.

Har WoG sin range öppen på vintern? Det var ju isf lyxigt. Nästan värt att flytta till GBG av den anledningen om det inte finns något liknande i östra delen av Sverige.
Citera
2016-09-28, 10:20
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Har WoG sin range öppen på vintern? Det var ju isf lyxigt. Nästan värt att flytta till GBG av den anledningen om det inte finns något liknande i östra delen av Sverige.

Ja, det är öppet på vintern också. Dessutom finns infravärmare på varje utslagsplats så man behöver inte klä på sig alltför mycket när det är kallt ute.

http://www.worldofgolf.se/

OBS! Jag jobbar inte på World of Golf eller något sånt, jag tycker bara att anläggningen är väldigt bra.

Dormy (golfbutiken), som ligger vägg i vägg med WoG, har jag däremot lite blandade åsikter om.
Har inte lust att utveckla alltför mycket men kan väl kort konstatera att kundtjänsten via internet/telefon var i mitt ärende bättre än bemötandet jag fick i butiken.
Citera
2016-09-28, 10:50
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
OBS! Jag jobbar inte på World of Golf eller något sånt, jag tycker bara att anläggningen är väldigt bra.

Tittade lite på hemsidan igår och det verkar vara en klart godkänd anläggning.
Citera
2016-09-28, 11:00
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Tittade lite på hemsidan igår och det verkar vara en klart godkänd anläggning.
Jag kikade också. Synd att det inte finns något liknande i Stockholmstrakterna.
Kikade snabbt på allabolag också och affärsmodellen verkar hålla.
Citera
2016-09-28, 11:22
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag kikade också. Synd att det inte finns något liknande i Stockholmstrakterna.
Kikade snabbt på allabolag också och affärsmodellen verkar hålla.

Det närmaste man verkar komma i Stockholmstrakten är väl inomhushallar (typ Komethallen eller Ullna) eller inomhussimulatorer. Har iof för mig att det finns någon bana i Stockholmstrakten som håller 6 eller 9 hål öppna året om (plogas på vintern!). Det är tyvärr inte riktigt samma sak. Kundunderlaget borde ju finnas i Storstockholm kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in