Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-29, 19:11
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag ska lira Orresta GK på onsdag efter lunch...om nån vill komma förbi och snacka, ta en kaffe eller betta över längsta drive
Citera
2023-05-01, 09:18
Medlem
Jannebigplays avatar
Kändes som att jag hittade svingen förra året men i år så testade jag att inte röra klubborna alls under vintern. Resultatet blev klart bättre än förväntat. Svingen håller i sig men närspelet är helt borta, dock någonting som brukar komma tillbaka när man nöter.

Målet för säsongen är att sänka mitt hcp (under 12 så är jag nöjd!) samt komma under 80 slag. Har fått 81 som resultat tre gånger men jag känner att i år händer det! Enda turneringarna är dock de som arrangeras av jobbet.
Citera
2023-05-01, 09:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Kändes som att jag hittade svingen förra året men i år så testade jag att inte röra klubborna alls under vintern. Resultatet blev klart bättre än förväntat. Svingen håller i sig men närspelet är helt borta, dock någonting som brukar komma tillbaka när man nöter.

Målet för säsongen är att sänka mitt hcp (under 12 så är jag nöjd!) samt komma under 80 slag. Har fått 81 som resultat tre gånger men jag känner att i år händer det! Enda turneringarna är dock de som arrangeras av jobbet.

Man ska alltid gå in i säsongen med enorma förväntningar
Några tips:
Försök att komma ut och lira med folk som är bättre än dig.
Partävlingar - där spelas det lite mer avslappnat och ni kan ge varandra tips och mer strategi.
Att ta lektioner kan oftast kännas en touch förnedrande, men är så viktigt när det kommer till teknik och "tänka på hur jag egentligen spelar"
Ett exempel på varför jag är för lektioner:

Hur ska du kunna veta vad du gör för fel, när du inte vet att du gör fel.
Så att du får den där "ahaa-upplevelsen/jahaa...är det såhär man ska slåbollen-känslan"...när polletten verkligen trillar ner.
Citera
2023-05-03, 14:06
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Köpte mig en ny 56 gradare på Dormy i höstas...och ska försöka spela alla tävlingar jag kan vara med på...dock ska jag minska på alla partävlingar, mest för att det fuskas så förbannat mycket...kul som faan absolut, men går man 4-5 bättre och blir delad 17;e så är det inte kul.

Att spela tävlingar med formatet fyrboll är värdelöst. Vinnarscore på nästintill 54 slag netto. Jo, tjena.....
Citera
2023-05-03, 20:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Att spela tävlingar med formatet fyrboll är värdelöst. Vinnarscore på nästintill 54 slag netto. Jo, tjena.....

Jag har sett folk som står och tar emot priser, resor och faan vet allt, där dom verkligen inte har en uns av självinsikt när det kommer till att:
- Jaa, vi hade en bra dag

Kan ju vara på att ni aldrig har reggat en enda runda sedan 2008

Nää, fuskare ska avrättas...och helst på offentlig plats!
Citera
2023-05-04, 18:21
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag har sett folk som står och tar emot priser, resor och faan vet allt, där dom verkligen inte har en uns av självinsikt när det kommer till att:
- Jaa, vi hade en bra dag

Kan ju vara på att ni aldrig har reggat en enda runda sedan 2008

Nää, fuskare ska avrättas...och helst på offentlig plats!
Jag spelade med en ung kille för ett tag sedan som spelade som en singelhandikappare och erkände rakt ut att han inte reggade rundor för att det då skulle bli svårare att vinna tävlingar.
Citera
2023-05-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag spelade med en ung kille för ett tag sedan som spelade som en singelhandikappare och erkände rakt ut att han inte reggade rundor för att det då skulle bli svårare att vinna tävlingar.

Låt dom hållas. Det lär bli ett rejält uppvaknande för en sån kille när han kommer ut på sin första scratchtävling.
Citera
2023-05-18, 10:01
Medlem
Golfstar har tagit bort golfmackan och starköl på alla sina anläggningar . Man måste väl kunna få pengarna tillbaka?
Citera
2023-05-19, 23:16
Medlem
Var skulle folket välja att göra custom fitting? Dormy? innesvingen? customclubs? Göteborgsområdet det gäller
Citera
2023-05-20, 09:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artois
Var skulle folket välja att göra custom fitting? Dormy? innesvingen? customclubs? Göteborgsområdet det gäller
Har gjort på både Dormy och Innesvingen, kan inte säga nått ont om nån av dom. Drivern från Dormy funkar kanon och Innesvängen får en extra tumme upp för att dom inte sålde nått till mig. Jag tänkte byta ut mitt 45 år gamla järnset, men efter en halvtimma eller nått sånt så sa han att han inte kunde rekommendera nått annat än att jag behöll klenoderna, jag slog precis lika bra med dom gamla som jag gjorde med splitter nya superklubbor.
Citera
2023-05-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har gjort på både Dormy och Innesvingen, kan inte säga nått ont om nån av dom. Drivern från Dormy funkar kanon och Innesvängen får en extra tumme upp för att dom inte sålde nått till mig. Jag tänkte byta ut mitt 45 år gamla järnset, men efter en halvtimma eller nått sånt så sa han att han inte kunde rekommendera nått annat än att jag behöll klenoderna, jag slog precis lika bra med dom gamla som jag gjorde med splitter nya superklubbor.

Låter lovande! Tack för svar!
Citera
2023-05-22, 15:20
Medlem
Tacofiestas avatar
Någon som kan rekommendera ett pro som är värt pengarna i stockholmsområdet? Är intresserad av att ta någon eller några lektioner för att jobba specifikt med mitt närspel. Vill helst undvika någon som drar ut på tiden för att sälja fler lektioner, utan skulle helst få hjälp med metoder för egenträning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in