Citat:
Ursprungligen postat av Rockacrilli
Slående likhet med min egen situation inför förra säsongen. I bagen hade jag kvar min gamla driver som hemsökte mig på nätterna och gjorde mig helt oförmögen att ta upp den ur bagen, hade inte använt den på fyra år på bana.
Det som hjälpte mig var dels att köpa en ny klubba samt ritualslakta den gamla så jag vet att den aldrig hemsöker mig igen. Det andra som hjälpte var att styra upp rotationen i svingen så att inte höfterna var stängda i bollträffen. 2010 är året då jag tar mig tillbaka till singel!
Känner inte att jag är i den ekonomiska situation att jag har råd att dumpa min (i princip nya ospelade 2 år gamla) Callaway FT-5:a. Den är ju grymt snygg också tycker jag (vill inte ha nån ful jävla kvadraisk driver)

.
Dock låter det intressant att styra upp "rotationen", är väl lite det jag hoppats på skulle "lösa" sig av sig självt förut, men ska försöka ta tag i det nu

.
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Då är du i samma situation som mig också. Helvete vad frustrerande det är att bara om man känner sig lite för okoncentrerad i svingen så kommer en "träffa något annat håls fairway helvetes-slice".
Gick årets första 9-hålare igår och gick på 43 slag trots att spelet kändes otroligt rostigt. Järnklubborna kändes som små smidda proffsklubbor fast det är stora oversizeblaffor...
I bagen:
*Titleist 905R - köpte den förra veckan, gick rätt bra igår faktiskt.
*4-PW Titleist 804 OS
*52 och 56 graders Ben Hogan-wedgar. Otroligt sköna att slå med, men det känns som dom börjar bli rejält utslitna nu. Tillsammans med järnfyran är nog wegdarna mina favoriter.
*Scotty Cameron - Någon av Newportmodellerna.
Kan inte hålla med om det där med koncentrationen

, är grymt mycket mer koncentrerad på banan än på rangen och ändå går det åt helvete, måste fan lära mig att slappna av.
Det vore jävligt kul som sagt att få ordning på drivern igen så att man istället för att ha 150m+ in till green på vart och vartannat par 4 (i bästa fall

) ha en wedge på 100 meter som man kan (försöka) limma flaggan med
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför byter folk så ofta driver?
Jag har mina så länge som möjligt och använder man den kontinuerligt och inte tvivlar så får man in en rutin. Jag kan i princip ta i hur mycket som helst och den går fortfarande rakt, även fast jag slår 220-320 meter med den. Hur resonerar ni kring detta?
Jag är inne på min andra driver nu och jag spelar väl min typ 7-8 säsong något nu, så vill inte påstå att jag byter ofta, däremot borde jag kanske byta ut min FT-5