2013-08-27, 00:02
Medlem
ErPupones avatar
En får vara glad om Titleists varor ens är nedsatta vid reor och liknande. Bara att gratulera till ett superset!
Citera
2013-08-27, 08:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Har ju skrivit tidigare att jag har köpt Cobra AMP Cell.

Nu, två veckor senare, har Dormy rea... Kallar man det otur? Det gör inte jag.
Eftersom Dormy har en 30-dagars garanti på deras järnset dem säljer så gick jag tillbaka med mitt set.
Betalade ju 5995:- för det och nu var det rea direkt efter... Nu sänkt till 5495:-. Som tur var fick jag tillbaka alla mina pengar som jag betalat innan rean.

Hur som haver hittade jag ett Titleist AP2 712 set bland alla klubbor som låg för utförsäljning. Dessutom hade klubborna gått en ynka runda så dem kostade bara 4999:- ner från 9295:-. Hade testat polarens AP2r så visste hur klubborna beter sig men gick ändå ut på rangen med dem.
4 bollar per klubba och jag visste att det var "ment to be". Vilken känsla om man jämför med Cobra AMP Cell. Ska aldrig ha något annat än forged hädanefter.

Och få 1000:- till godo i shoppen för att byta UPP sig i klubbor är helt ok i mina ögon som konsument...

Nu blir det custom fitting snart för mina träklubbor och det är den sista pusselbiten sen börjar min resa ner mot 10- i hcp.

Så du bytte från custom-klubbor till hyllset?

För er som tycker det är konstigt så går Titleist på två års cykler på sina klubbor. Så nästa år hade dessa klubbor varit värda hälften kanske för shopägaren. Men en bra deal oavsett.
Citera
2013-08-27, 08:31
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

För er som tycker det är konstigt så går Titleist på två års cykler på sina klubbor. Så nästa år hade dessa klubbor varit värda hälften kanske för shopägaren. Men en bra deal oavsett.

Nej, jag har inte haft custom.
Bytte från ett hyllset (Cobra) för 5999:- till ett hyllset för 9295:- (Titleist).

Så du menar att Titleist setet hade gått ner ännu lägre än till 4995:- nästa år?
Citera
2013-08-27, 09:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Håller med dig, jag vill inte "växa ur" klubban/klubborna för snabbt heller, samtidigt tror jag inte att jag skulle behöva styvare skaft den närmsta tiden. Däremot är jag jävligt sugen på hybriden och då skulle jag lika bra kunna köra på dealen.

För mig är ju hybrider svårslagna. Jag har en 19 graders och 4 gånger av fem så slår jag den ca 170m, jag borde lätt slå den 200m, 170 slår jag med min j5:a, dessutom får jag inte den bollbana jag vill och drar den ofta vänster. Många använder hybrider till att putta bollen framåt för att dom inte kan slå med järnklubbor.
Citera
2013-08-27, 09:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Whatevah skrev

Vänster, vänster, vänster.

Allt gick vänster idag, frustration till max. Fick iaf till några sköna drives och puttade bra för första gången på väldigt länge.

Får man stark draw om inte svingar igenom ordentligt eller orkar hålla emot?

Nästan 100 på att det beror på att du inte är tillräckligt "connected". Otroligt lätt att komma efter lite grann och slå dom vänster.
Citera
2013-08-27, 10:55
Medlem
Har haft slice i 2-3 veckor utan att begripa varför. Ställde mig på rangen igår och insåg att jag smygande ändrat greppet. Sen gick jag ut och sänkte mig.
Citera
2013-08-27, 13:07
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Har pratat med flertalet butiksansvariga, både på dormy och lokala golfklubbar då jag frågat just om AP2 712orna kommer reas ut. Återkommande citat handlar om tt Titleist inte tillåter dem att rea ut utan vill att de ska skicka tillbaks grejerna. Dormys i Barkarby har de senaste 2 åren sålt ett AP2-set till reapris och det var ett demoset. Som jag förstått det jobbar du som Pro och bör ha bra koll på golfshopen på din GK, något du känner till och kan berätta mer om?
Citera
2013-08-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
För mig är ju hybrider svårslagna. Jag har en 19 graders och 4 gånger av fem så slår jag den ca 170m, jag borde lätt slå den 200m, 170 slår jag med min j5:a, dessutom får jag inte den bollbana jag vill och drar den ofta vänster. Många använder hybrider till att putta bollen framåt för att dom inte kan slå med järnklubbor.

Testat 19 grader och 22 och längden är väl inte wow, slog väl 5-10m längre än j5. Däremot tycker jag personligen att den är väldigt lätt att slå, lättare än både j5 och fw5 och 22 grader var mycket rakare, är rätt säker på att jag skulle förbättra mitt spel med en hybrid. Köper troligen en 20-21 grader då 19 var rätt svår jämfört med 22.

Kan hybrider användas i ruff där det är svårt att komma igenom med järn så är det ännu bättre.
Citera
2013-08-27, 15:51
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Har pratat med flertalet butiksansvariga, både på dormy och lokala golfklubbar då jag frågat just om AP2 712orna kommer reas ut. Återkommande citat handlar om tt Titleist inte tillåter dem att rea ut utan vill att de ska skicka tillbaks grejerna. Dormys i Barkarby har de senaste 2 åren sålt ett AP2-set till reapris och det var ett demoset. Som jag förstått det jobbar du som Pro och bör ha bra koll på golfshopen på din GK, något du känner till och kan berätta mer om?

Har arbetat med Titleist i omgångar vad gäller klubbor och mer proffsiga leverantörer finns det inte i branschen, så är det. Och visst finns det möjligheten att skicka tillbaka sakerna efter dessa två års cykler, problemet är däremot att du erbjuds långt i från samma nivå som du köpte in klubborna för och har man som köpare redan betalt dem är det bättre att få några ynka stålar för dem.

De senare åren har jag bara jobbat med demos för Titleist och inte haft några hyllset alls, då slipper man den delen helt och hållet. Men jag vet ju att det finns shopägare som fyller lagren med ett par set och då kan det vara en idé´och Dormy framförallt har troligen en betydligt bättre "inbytesdeal" med Acushnet än vad en annan som liten sketen shopdrivare har.

Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Nej, jag har inte haft custom.
Bytte från ett hyllset (Cobra) för 5999:- till ett hyllset för 9295:- (Titleist).

Så du menar att Titleist setet hade gått ner ännu lägre än till 4995:- nästa år?

Då hänger jag med. Om de hade gått ner ännu mer beror lite på olika saker - se övre svaret.
Citera
2013-08-27, 16:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Testat 19 grader och 22 och längden är väl inte wow, slog väl 5-10m längre än j5. Däremot tycker jag personligen att den är väldigt lätt att slå, lättare än både j5 och fw5 och 22 grader var mycket rakare, är rätt säker på att jag skulle förbättra mitt spel med en hybrid. Köper troligen en 20-21 grader då 19 var rätt svår jämfört med 22.

Kan hybrider användas i ruff där det är svårt att komma igenom med järn så är det ännu bättre.

Det är ju inte fel med mer loft, det är ju oftast sidskruv som ställer till stora problem. Jag hade en 11 graders driver när jag var nybörjare, det hade varit bättre med en med mer loft. Jag har för mig att Lee Westwood spelar med en 11.5 graders driver.
Citera
2013-08-27, 17:31
Medlem
PhilDunphys avatar
Hej mina golfälskande vänner!

Har under sommarens gång äntligen lyckats komma under 10 i hcp och känner att jag borde ge mig själv en belöning. Eftersom hälften av mina Callaway x-16 gått av tänker jag, vad vore finare än ett nytt järn-set till nästa år. Funderar på att åka till Dormy Ängelholm i veckan och införskaffa mig nått fint men har lite frågor.

Spelar det någon roll prismässigt om jag köper klubborna nu eller är det bättre att vänta till våren? Kommer förmodligen inte spela mer i år ändå. Är det standard med 4-pw? Finns det fortfarande 3or? Värt att skaffa 3-pw?

Jag antar det finns någon form av matta man får testa klubborna på. Nu är jag förmodligen världens sämsta range-spelare och socketar runt 25% av slagen därifrån. Tror inte jag haft tio sockets på banan i år så fattar inte var det kommer ifrån men jag känner att det kan bli fel om man bara får testa från matta.

Har de längre klubbor där för mig som är nästan två meter? Har iof alltid spelat med vanliga herrklubbor men kanske vär att lära sig köra med längre.

Tacksam för svar, har lite panik över att jag är tvungen att byta mina tio år gamla trotjänare. Älskar verkligen dem. En sorglig dag hur som.
Citera
2013-08-27, 19:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Hej mina golfälskande vänner!

Har under sommarens gång äntligen lyckats komma under 10 i hcp och känner att jag borde ge mig själv en belöning. Eftersom hälften av mina Callaway x-16 gått av tänker jag, vad vore finare än ett nytt järn-set till nästa år. Funderar på att åka till Dormy Ängelholm i veckan och införskaffa mig nått fint men har lite frågor.

Spelar det någon roll prismässigt om jag köper klubborna nu eller är det bättre att vänta till våren? Kommer förmodligen inte spela mer i år ändå. Är det standard med 4-pw? Finns det fortfarande 3or? Värt att skaffa 3-pw?

Jag antar det finns någon form av matta man får testa klubborna på. Nu är jag förmodligen världens sämsta range-spelare och socketar runt 25% av slagen därifrån. Tror inte jag haft tio sockets på banan i år så fattar inte var det kommer ifrån men jag känner att det kan bli fel om man bara får testa från matta.

Har de längre klubbor där för mig som är nästan två meter? Har iof alltid spelat med vanliga herrklubbor men kanske vär att lära sig köra med längre.

Tacksam för svar, har lite panik över att jag är tvungen att byta mina tio år gamla trotjänare. Älskar verkligen dem. En sorglig dag hur som.

Ska vi försöka hjälpa dig med lite svar -
Ja du kommer garanterat få prova dem i från matta om du vill prova dem i butik.

3-PW finns det absolut, spelar du inte med en J3 idag ser jag däremot ingen anledning för dig att införskaffa en.

För att få klubbor som passar dig garanterat - kör en custom fitting så behöver du inte oroa dig för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in