Citat:
Ursprungligen postat av
ErPupone
Har pratat med flertalet butiksansvariga, både på dormy och lokala golfklubbar då jag frågat just om AP2 712orna kommer reas ut. Återkommande citat handlar om tt Titleist inte tillåter dem att rea ut utan vill att de ska skicka tillbaks grejerna. Dormys i Barkarby har de senaste 2 åren sålt ett AP2-set till reapris och det var ett demoset. Som jag förstått det jobbar du som Pro och bör ha bra koll på golfshopen på din GK, något du känner till och kan berätta mer om?
Har arbetat med Titleist i omgångar vad gäller klubbor och mer proffsiga leverantörer finns det inte i branschen, så är det. Och visst finns det möjligheten att skicka tillbaka sakerna efter dessa två års cykler, problemet är däremot att du erbjuds långt i från samma nivå som du köpte in klubborna för och har man som köpare redan betalt dem är det bättre att få några ynka stålar för dem.
De senare åren har jag bara jobbat med demos för Titleist och inte haft några hyllset alls, då slipper man den delen helt och hållet. Men jag vet ju att det finns shopägare som fyller lagren med ett par set och då kan det vara en idé´och Dormy framförallt har troligen en betydligt bättre "inbytesdeal" med Acushnet än vad en annan som liten sketen shopdrivare har.
Citat:
Ursprungligen postat av
hestenhej
Nej, jag har inte haft custom.
Bytte från ett hyllset (Cobra) för 5999:- till ett hyllset för 9295:- (Titleist).
Så du menar att Titleist setet hade gått ner ännu lägre än till 4995:- nästa år?
Då hänger jag med. Om de hade gått ner ännu mer beror lite på olika saker - se övre svaret.