Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Jag ska satsa på järn i år har spanat lite, tänkte först Cobra S2 men dom känns väldigt nybörjaraktiga. Gillar inte oversize har spanat lite och fastnat för W/S ci7 som jag älskar utseendet på samt deras nya ci9. Någon som har testat eller skulle rekommendera dessa? Jag är väl som nybörjare 28 men spelar väl som 20 kanske.
Wilson Staff brukar göra ett par bra set varje år, har åtminstone gjort det senaste så att det kan helt vara värt att kolla upp. Spelade själv på en av deras modeller från 06 under en säsong och var ruskigt nöjd. Dessutom så har du ju fler modeller än Cobras S2 värda att kolla upp på din "HCP nivå", vet själv hur det känns att spela med Oversize men de gör ju även klubbor utan. Även Adams Golf gör många bra och lättslagna klubbor till ett bra pris, kolla upp det om de finns i din golfbutik.
Titleist och Mizuno funkar naturligtvis också men de brukar vara en tusenlapp eller två dyrare, pengar som du kanske inte är allt för sugen att lägga ut. Tips är ändå att pröva dig fram, lycka till!