2010-04-25, 19:20
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Naturligtvis är det så men samtidigt är en hybrid en enklare klubba att slå med än en järn fyra, oftast åtminstone. Har du själv ingen klubba mellan drivern och din järn fyra att prova?

Nja, har en gammal spoon + träfem som jag verkligen inte kan använda. Som sagt gillar jag inte hybrider så hemskt mkt, känns som man får alla negativa saker från träklubborna och inte så mkt positivt från järnen i en hybrid. Har för övrigt 6 i hcp, vad spelar ni andra i tråden på?
Citera
2010-04-25, 20:06
Medlem
Bobbo.s avatar
Idag gick jag inte på handicap, gick poänglös från de fyra första hålen. Oerhört frustrerande att man ska hooka så mycket ute på banan men inte på rangen. Bara att glömma denna rundan antar jag, det jag tar med mig från denna runda är utslaget på sjunde som jag limmade upp 1,5m från flagg.

Tror jag spänner mig och tar i för mycket, känner inte att jag har något riktigt flyt i svingen. Ska testa att ta det lite lugnare nästa gång.
Citera
2010-04-25, 22:57
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Idag gick jag inte på handicap, gick poänglös från de fyra första hålen. Oerhört frustrerande att man ska hooka så mycket ute på banan men inte på rangen. Bara att glömma denna rundan antar jag, det jag tar med mig från denna runda är utslaget på sjunde som jag limmade upp 1,5m från flagg.

Tror jag spänner mig och tar i för mycket, känner inte att jag har något riktigt flyt i svingen. Ska testa att ta det lite lugnare nästa gång.
Kan det vara så att du står för nära bollen?
Citera
2010-04-25, 22:59
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Jag har harvade runt hela förra säsongen med J4an som utslagsklubba.
+1

Spelade sjukt mycket under förra säsongen och börjar först nu få ordning på drivern. Glömde helt bort träsvingen under ett uppehåll och fastnade sedan i järnträsket.
Citera
2010-04-26, 13:46
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
Kan det vara så att du står för nära bollen?
Mycket möjligt, ska börja träna tillsammans med tränare denna veckan.
Ska se vad han säger.
Citera
2010-04-26, 23:47
Medlem
psykologjannes avatar
Nu börjar verkligen golfkänslan bita sig in i blodet. Kunde inte låta bli att lägga en beställning på 5 dussin pro v1 + 2 dussin practice. Var ute i några timmar och nötte wedgar i helgen, och "bollarna", ja de liknande knappt bollar, åkte i papperskorgen efter. Mina nya wedgar, Callaway x-forged med mack daddy groves, bokstavligen tuggar sönder bollarna. Kommer bli en dyr säsong bollmässigt känner jag.

Tänkte det kunde vara trevligt och inleda första inlägget i tråden med en WITB

Driver- TaylorMade R9 Super Tri 9.5° med UST Proforce Tour Reserve 75gm Stiff Flex

Fairway- Ny är på ingång.

Irons- 3-PW Mizuno mp-57 med Project Rifle 5.5

Wedges - Callaway x-forged 50,Callaway x-forged 54 MD, Callaway x-forged 58 MD c-grind

Putter- Bettinardi BC2

Bag- Någon Igio jag spontanköpte på Dormy.

Bollar- Titleist pro v1 alla dagar i veckan.

Alla klubbor förutom puttern är utrustade med Golf pride multi compound.

För er som undrar skjuter jag i de lägre 70 en normal dag! Är det något är det bara att fråga! Svarar gärna på PM.
Senast redigerad av psykologjanne 2010-04-26 kl. 23:54.
Citera
2010-04-27, 00:45
Medlem
Jag ska satsa på järn i år har spanat lite, tänkte först Cobra S2 men dom känns väldigt nybörjaraktiga. Gillar inte oversize har spanat lite och fastnat för W/S ci7 som jag älskar utseendet på samt deras nya ci9. Någon som har testat eller skulle rekommendera dessa? Jag är väl som nybörjare 28 men spelar väl som 20 kanske.
Citera
2010-04-27, 15:08
Medlem
psykologjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Jag ska satsa på järn i år har spanat lite, tänkte först Cobra S2 men dom känns väldigt nybörjaraktiga. Gillar inte oversize har spanat lite och fastnat för W/S ci7 som jag älskar utseendet på samt deras nya ci9. Någon som har testat eller skulle rekommendera dessa? Jag är väl som nybörjare 28 men spelar väl som 20 kanske.

Har aldrig slagit ett par Cobra så kan inte utala mig om dem.

Har du tittat på några andra märken? Jag skulle verkligen rekommendera Mizuno. De gör riktigt fina kvalitetsklubbor. De har två olika serier. MP och MX. Jag skulle rekommendera ett par från mx-serien. Kanske mx-200(http://golf.mizunoeurope.com/irons/mx-200/local/)?

Mizunos klubbor är helt underbara och en bra bollträff är som smör. Klubborna är också mycket framtidssäkra.

Bara en tanke från min sida!
Senast redigerad av psykologjanne 2010-04-27 kl. 15:14.
Citera
2010-04-27, 16:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Wilson Staff brukar göra ett par bra set varje år, har åtminstone gjort det senaste så att det kan helt vara värt att kolla upp. Spelade själv på en av deras modeller från 06 under en säsong och var ruskigt nöjd. Dessutom så har du ju fler modeller än Cobras S2 värda att kolla upp på din "HCP nivå", vet själv hur det känns att spela med Oversize men de gör ju även klubbor utan. Även Adams Golf gör många bra och lättslagna klubbor till ett bra pris, kolla upp det om de finns i din golfbutik.

Titleist och Mizuno funkar naturligtvis också men de brukar vara en tusenlapp eller två dyrare, pengar som du kanske inte är allt för sugen att lägga ut. Tips är ändå att pröva dig fram, lycka till!
Citera
2010-04-27, 18:25
Medlem
Citat:
Wilson Staff brukar göra ett par bra set varje år, har åtminstone gjort det senaste så att det kan helt vara värt att kolla upp. Spelade själv på en av deras modeller från 06 under en säsong och var ruskigt nöjd. Dessutom så har du ju fler modeller än Cobras S2 värda att kolla upp på din "HCP nivå", vet själv hur det känns att spela med Oversize men de gör ju även klubbor utan. Även Adams Golf gör många bra och lättslagna klubbor till ett bra pris, kolla upp det om de finns i din golfbutik.

Titleist och Mizuno funkar naturligtvis också men de brukar vara en tusenlapp eller två dyrare, pengar som du kanske inte är allt för sugen att lägga ut. Tips är ändå att pröva dig fram, lycka till!

Har kollat på AP1 men den har lite för bred sula för mig tycker inte om det, AP2 tror jag är för svårspelad för mig?. Har stirrat mycket i dormys katalog också på callaway x22 har inte sett dem i verkliga livet ännu men x20 var ju sjukt fina och jag var riktigt nära att köpa ett sådant set förra eftersäsongen. Men ska kika lite på adams och se vad dem har att erbjuda. Tänkte försöka komma ner under 18 i sommar. Vill ju endå ha något man kan spela med

Citat:
Ursprungligen postat av psykologjanne
Har aldrig slagit ett par Cobra så kan inte utala mig om dem.

Har du tittat på några andra märken? Jag skulle verkligen rekommendera Mizuno. De gör riktigt fina kvalitetsklubbor. De har två olika serier. MP och MX. Jag skulle rekommendera ett par från mx-serien. Kanske mx-200(http://golf.mizunoeurope.com/irons/mx-200/local/)?

Mizunos klubbor är helt underbara och en bra bollträff är som smör. Klubborna är också mycket framtidssäkra.

Bara en tanke från min sida!

Kollade mx-200 sulan såg ju fin ut ska kika på den när jag ser den. Verkar vara fin.
Citera
2010-04-27, 23:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Har kollat på AP1 men den har lite för bred sula för mig tycker inte om det, AP2 tror jag är för svårspelad för mig?. Har stirrat mycket i dormys katalog också på callaway x22 har inte sett dem i verkliga livet ännu men x20 var ju sjukt fina och jag var riktigt nära att köpa ett sådant set förra eftersäsongen. Men ska kika lite på adams och se vad dem har att erbjuda. Tänkte försöka komma ner under 18 i sommar. Vill ju endå ha något man kan spela med

HAHAHAHA, jag får be om ursäkt. Glömde ju bort Callaway TOTALT. Det är riktigt pinsamt! Iallafall så har jag slagit rätt mycket med x22orna redan och jag fullkomligt älskar dem. De är ju inget jag skulle spela med själv (jag är som sagt lite av en "prestigespelare" eller vad vi ska kalla det) men kan säga att de är riktigt förlåtande och du får bra fart på bollen. De har väl allt positivt med X20 och X18 men också med lite extra. Skulle rekommendera dessa varmt, skulle nog funka ner till 1 i hcp utan problem (om man inte har det här prestigeproblemet som jag har)
Citera
2010-04-28, 21:20
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
HAHAHAHA, jag får be om ursäkt. Glömde ju bort Callaway TOTALT. Det är riktigt pinsamt! Iallafall så har jag slagit rätt mycket med x22orna redan och jag fullkomligt älskar dem. De är ju inget jag skulle spela med själv (jag är som sagt lite av en "prestigespelare" eller vad vi ska kalla det) men kan säga att de är riktigt förlåtande och du får bra fart på bollen. De har väl allt positivt med X20 och X18 men också med lite extra. Skulle rekommendera dessa varmt, skulle nog funka ner till 1 i hcp utan problem (om man inte har det här prestigeproblemet som jag har)

Lirar på X20 Tour och gillar dem skarpt, trevlig respons vid rena träffar. Inte de smäckraste klubborna på marknaden som du säger men för mig funkar de utmärkt.

Var och slog idag och måste måste säga att det känns bra. Lite jämnare och lugnare svingtempo i kombination med korrekt sikte kommer nog bli vägen till singel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in