2016-03-08, 03:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipsen18
Jag vet inte om detta har frågats tidigare, men jag är nyfiken på att veta vilken som är favoritbollen?
Motivera gärna varför (har extrem golfabstinens och vill bara diskutera med någon hehe)
Pro v1 av den enkla anledningen att den har gett mig ett uppsving i golfandet då närspel har blivit så mycket roligare.
Citera
2016-03-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipsen18
Har inte testat den bollen från Srixon, vad kostar ett dussin? Anledningen till att jag håller mig till rocketballz är just p.g.a. det överkomliga priset per dussin. Livet som fattig student!

Till en fattig student skulle jag hellre rekommendera bollar från typ out of bounds eller NJ golf. A eller B-klass håller riktigt bra kvalité och sist jag köpte kostade en B-klass PentaTP lika mycket som nya NXT-tour för att göra ett exempel.
Citera
2016-03-09, 01:11
Medlem
Hej FB!
Jag ska flytta utomlands utanför Norden o Skandinavien.
Ska avsluta medlemsskap i Sverige och bara ha utomlands.
Därför frågar jag:
Vad händer med mitt hcp?
Ska jag bara uppge det i nya landet när jag fixar "golf-id" där?
Mvh FF
Citera
2016-03-09, 01:33
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellefexx
Hej FB!
Jag ska flytta utomlands utanför Norden o Skandinavien.
Ska avsluta medlemsskap i Sverige och bara ha utomlands.
Därför frågar jag:
Vad händer med mitt hcp?
Ska jag bara uppge det i nya landet när jag fixar "golf-id" där?
Mvh FF

Ta kontakt med SGF och be dom skicka ditt hcp med intyg på ett papper. Så visar du upp det sen i det landet du flyttar till och den klubb du ska spela på.
Citera
2016-03-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Ta kontakt med SGF och be dom skicka ditt hcp med intyg på ett papper. Så visar du upp det sen i det landet du flyttar till och den klubb du ska spela på.

Har för mig att man kan skriva ut HCP-bevis på hemsidan via "Min golf" för att bespara sig mödan att kontakta SGF.
Citera
2016-03-13, 13:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag vet inte om det är rätta tråden att fråga men senaste åren har jag ofta fått ont i muskler eller senor direkt under höftbenet. Hip abductor? Är det svingen eller vandrandet med bag som hör det? Jag har ingen vagn, så jag kan inte testa skillnaden. Är det någon som har samma erfarenhet?
Citera
2016-03-13, 13:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Tensor fascia latae?
Citera
2016-03-16, 11:27
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag vet inte om det är rätta tråden att fråga men senaste åren har jag ofta fått ont i muskler eller senor direkt under höftbenet. Hip abductor? Är det svingen eller vandrandet med bag som hör det? Jag har ingen vagn, så jag kan inte testa skillnaden. Är det någon som har samma erfarenhet?

Jag har haft något liknande! Visade sig att jag fuskat med uppvärmningen samt att jag rörde lite för lite på mig utanför golfbanan.
Citera
2016-03-17, 09:15
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Jag har haft något liknande! Visade sig att jag fuskat med uppvärmningen samt att jag rörde lite för lite på mig utanför golfbanan.

Tack för svar. Jag värmer aldrig upp, utan brukar bara stretcha när det går trögt på banan (squatting och lunges). De första rundorna i år spelade jag ensam och det var tomt på banan, så det blev ingen stretch alls.
Citera
2016-03-18, 09:34
Medlem
Nu e man grymt sugen på att gå ut första rundan, någon som vet en bana i stockholmsområdet som öppnar redan till helgen?
Citera
2016-03-18, 12:14
Medlem
lobstoks avatar
Golf är en sport där man tävlar om att spela så lite som möjligt

eller

ju mer golf du spelar desto sämre är du
Citera
2016-03-18, 12:24
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Nu e man grymt sugen på att gå ut första rundan, någon som vet en bana i stockholmsområdet som öppnar redan till helgen?

Har för mig att kings course på kungsängen håller öppet nu i helgen. Det ska dock vara kallt lör-sön så räkna med fördröjningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in