2020-07-07, 20:46
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Midseason 2020!

Hur går spelet pojkar..?
Nu i juli börjar också alla klubbtävlingar dra igång.

Här går det...ok tycker jag.
Det känns stabilt från tee --> green, men har fått en uns av puttfrossa, och var den kom ifrån vet jag inte, men en väldigt bisarr känsla...och allt confidence är som bortblåst
Men skam den som ger sig...brukar det sägas.

Känns liknande för mig! Har blivit mycket stabilare från tee till green men puttarna sabbar mycket just nu. Har sänkt mig med 4 i hcp denna säsongen och är förhoppningsvis runt 10-11 i hcp innan säsongen är slut. Gällande tävlingar så kom jag tvåa i kommunmästerskapen och blev då uttagen att delta i riksmästerskapen för alla kommunalt anställda. Ska bli skoj! Kommer nu ligga i hårdträning och har börjat att efter mina rundor börjat att stanna kvar på närspelsområdet för att träna närspel och puttar.
Citera
2020-07-07, 20:54
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Känns liknande för mig! Har blivit mycket stabilare från tee till green men puttarna sabbar mycket just nu. Har sänkt mig med 4 i hcp denna säsongen och är förhoppningsvis runt 10-11 i hcp innan säsongen är slut. Gällande tävlingar så kom jag tvåa i kommunmästerskapen och blev då uttagen att delta i riksmästerskapen för alla kommunalt anställda. Ska bli skoj! Kommer nu ligga i hårdträning och har börjat att efter mina rundor börjat att stanna kvar på närspelsområdet för att träna närspel och puttar.

Faan vad skoj!
Vilken bana ska ni lira..?
Citera
2020-07-09, 09:37
Medlem
SkateBlinds avatar
Vilken skitdag det blev igår, har aldrig spelat så bedrövligt och ju sämre jag spelade desto djupare sjönk jag i träsket. Men men det blir fler rundor och faktum är att sista hålet igår spelade jag på par, så det var ju skönt att få tillbaka lite.

Nu till min fråga, jag funderar lite på att skaffa nya wedgar, men jag förstår inte riktigt alla begreppen. Jag har fått pejl på loft, bounce och lie, men så kom det upp ett nytt ord, grind. Men vad i hela fridens namn är grind? Är det hur mycket sula jag har kvar under wedgen?
Citera
2020-07-10, 21:31
Medlem
Citat:
Midseason 2020!

Hur går spelet pojkar..?
Nu i juli börjar också alla klubbtävlingar dra igång.

Här går det...ok tycker jag.
Det känns stabilt från tee --> green, men har fått en uns av puttfrossa, och var den kom ifrån vet jag inte, men en väldigt bisarr känsla...och allt confidence är som bortblåst
Men skam den som ger sig...brukar det sägas.

Spelet är bra, scoren svajar mellan 70-77 slag från vit tee och hcp är nere på 1,7. Lägre än jag hade som tävlande junior men nya handicapsystemet genererar lägre hcp.

Styrka: Driver, långa järn och Putter.
Svaghet: wedgar.

Trots formsvacka inför klubbmästerskapen blev det en sjundeplats.

Bara att nöta puttar från 3 meter och kortare. Lägg 20-30 min på det varje gång du är på banan så får du snart tillbaka lite confindence.
Citera
2020-07-10, 21:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
Spelet är bra, scoren svajar mellan 70-77 slag från vit tee och hcp är nere på 1,7. Lägre än jag hade som tävlande junior men nya handicapsystemet genererar lägre hcp.

Styrka: Driver, långa järn och Putter.
Svaghet: wedgar.

Trots formsvacka inför klubbmästerskapen blev det en sjundeplats.

Bara att nöta puttar från 3 meter och kortare. Lägg 20-30 min på det varje gång du är på banan så får du snart tillbaka lite confindence.

Låter som en trygg och ruskigt stabil säsong
Träna på närspel, puttning och chippning är såå förbannat trist, men ack så välbehövligt...det är trots allt där det avgörs.

Några fler tävlingar inbokade..?
Citera
2020-07-11, 13:33
Medlem
Citat:
Låter som en trygg och ruskigt stabil säsong
Träna på närspel, puttning och chippning är såå förbannat trist, men ack så välbehövligt...det är trots allt där det avgörs.

Några fler tävlingar inbokade..?
Tack, den har varit bra.

Exakt, svårt att finna motivation till det.

Inget inbokat, ont om klubbtävlingar i dessa tider. Eventuellt spelar jag någon future series-tävling i augusti för skojs skull.
Citera
2020-07-11, 14:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tävlingsveckan på hemma-hemma-banan inleds i morgon och svingen är precis så instabil som man kan förvänta sig när den är mitt i en ombyggnation. (Var på väg att skriva helrenovering men det är ännu värre. Allt rivs ner och så byggs det upp igen.)
Spelade en runda i förrgår. 32 poäng. Låter väl rätt normalt men med 5 bortslagna bollar så är det långt därifrån. Fick jag väl driven att hamna i närheten av fairway så var det extremt stabilt därefter. Från 150 och inåt funkar det väldigt bra. Men drivern måste helt klart luftas mer på driving rangen.. Hinner förhoppningsvis med en liten stund där i eftermiddag.
Citera
2020-07-15, 21:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Golf är en sådan enormt frustrerande sport. Har haft en riktig formtopp de senaste veckorna med flertalet rundor på låga 80 och det mesta har fungerat fint. Senaste veckan däremot... Flertalet rundor i höga 90 och runt 24-25p och det SJUKA är att det alltid är olika saker som fullständigt kollapsar. I förrgår var det drivern, igår var det järnen och idag var det puttern som jag bara ville slänga i vattnet. Känns som att det har blivit lite för mycket golf på senaste tiden (kan det bli för mycket?) och min rygg känns lite trött så det kanske är ett tecken att jag måste ta en vilodag.

En annan fråga jag har däremot är hur ni tänker kring justerbara vikter på drivern. Har haft vikten där fram för att få lite mer fart på bollen men den har gått väldigt lågt, ofta kan jag carrya runt 220 men när det är torrt kan den rulla riktigt långt. Nackdelen däremot är att den inte är lika förlåtande. Testade idag att lofta upp drivern och sätta vikten där bak istället och jag träffade varenda fairway trots att träffen och svingen kanske inte alltid var optimal, däremot blev det en väldans höjd på bollarna.
Citera
2020-07-20, 14:04
Medlem
Jaktillers avatar
Efter ett längre uppehåll är det nu tillbaka till golfen! Över ett år sedan jag spelade senast senast. Någon som vet någon trevlig bana runt Kristianstad?
Citera
2020-07-22, 19:39
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller
Efter ett längre uppehåll är det nu tillbaka till golfen! Över ett år sedan jag spelade senast senast. Någon som vet någon trevlig bana runt Kristianstad?

KGK (http://kristianstadsgk.com/) ska vara riktigt fin. Har inte spelat den själv då jag tycker att en greenfee på 895 kr är lite väl saftigt. Men har kompisar som spelat där och de har sagt att den östra (de har två 18-håls banor) är en av de bättre banorna i södra Sverige.

Araslöv ska vara bra också. Har dock inte spelat där heller men har ätit där och maten är riktigt bra. Kollade på deras hemsida och ser att lunch ingår i greenfeen nu. Kanske får bli en tripp dit nu på semestern för egen del!
Senast redigerad av preben12 2020-07-22 kl. 19:44.
Citera
2020-07-22, 21:47
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
KGK (http://kristianstadsgk.com/) ska vara riktigt fin. Har inte spelat den själv då jag tycker att en greenfee på 895 kr är lite väl saftigt. Men har kompisar som spelat där och de har sagt att den östra (de har två 18-håls banor) är en av de bättre banorna i södra Sverige.

Araslöv ska vara bra också. Har dock inte spelat där heller men har ätit där och maten är riktigt bra. Kollade på deras hemsida och ser att lunch ingår i greenfeen nu. Kanske får bli en tripp dit nu på semestern för egen del!

Tänk dig detta scenario:

Vi samlas på nån skön och fin bana (alla Flashbackare som vill)
Lirar Flashback Open följt av middag, prisutdelning, bärs och brudar

Det är nått vi skulle ta en titt på.
Citera
2020-07-23, 15:06
Medlem
Zephirezs avatar
Precis börjat igen efter att ha tagit mitt gröna kort för cirka 15 år sedan då jag gick mina faderrundor och fick mitt handicap.

Jag har nu blivit medlem i en "brevlådeklubb" för att kunna boka bantider, frågan är hur går jag till väga efter att ha bokat en tid på min golf? Är scorekortet digitalt eller hämtar man ut det på plats? Jag kommer förmodligen spela några 9-hålare själv till en början då jag inte har någon partner.

Själv spelar jag i Stockholm och är det någon som vill ha sällskap så tveka inte på att höra av er, jag bor på norra sidan men jag har bil så kan ta mig lite överallt.
Senast redigerad av Zephirez 2020-07-23 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in