2015-10-02, 09:59
Medlem
Helevte vad kul det är med golf nu.

Allt går hur bra som helst.
Valde att spela från dam-Teen förra helgen och sköt en 68 runda. I onsdags sköt jag en 72a från herr-tee. Faktiskt personbästa, så det var gött.

Det roligaste av allt, jag har spelat på samma boll i 63 hål. Aldrig någonsin hänt innan och kommer förmodligen inte hända igen. Det har förmodligen hänt för att jag lagt ur driven ur bagen. Slår ändå spoonen 240-245m och min 17 graders hybrid 210-15m.

Nu till frågan. Ska byta järnklubborna och wedgearna nästa säsong. Kommer till 99,9 procent chans att bli titleist. Ska man välja CB eller MB klubborna? Eller rent av ap2:orna? Har 4.5 i hcp. Väldigt ren bollträff nästan utan torv och en boll som går högt.
Citera
2015-10-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E01

Valde att spela från dam-Teen förra helgen och sköt en 68 runda. I onsdags sköt jag en 72a från herr-tee. Faktiskt personbästa, så det var gött.

Det roligaste av allt, jag har spelat på samma boll i 63 hål. Aldrig någonsin hänt innan och kommer förmodligen inte hända igen. Det har förmodligen hänt för att jag lagt ur driven ur bagen. Slår ändå spoonen 240-245m och min 17 graders hybrid 210-15m.

Nu till frågan. Ska byta järnklubborna och wedgearna nästa säsong. Kommer till 99,9 procent chans att bli titleist. Ska man välja CB eller MB klubborna? Eller rent av ap2rna? Har 4.5 i hcp. Väldigt ren bollträff nästan utan torv och en boll som går högt.

Hade velat skriva "fan vad roligt för dig", men med tanke på hur min säsong gått så blir det istället "HÅLL KÄFTEN!"
Citera
2015-10-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazmur
Hade velat skriva "fan vad roligt för dig", men med tanke på hur min säsong gått så blir det istället "HÅLL KÄFTEN!"

HAHA! Bara att bryta ihop och komma igen. Det är ju inget svårt, bollen ligger ju still. Bara att slå till den 😉
Citera
2015-10-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E01

Nu till frågan. Ska byta järnklubborna och wedgearna nästa säsong. Kommer till 99,9 procent chans att bli titleist. Ska man välja CB eller MB klubborna? Eller rent av ap2rna? Har 4.5 i hcp. Väldigt ren bollträff nästan utan torv och en boll som går högt.

Cb:n har fått en dos tungsten och därmed blivit väldigt lättspelad. AP2:an är sjukt fin, precis varit och klämt på den och kikat och känns inte alls för tjock. Kommer nog personligen byta till den från mina 712CB. MBn är inte aktuell, varför göra det svårare än vad det är? Enligt Titleists säljare har de sålt 40 MB set i Sverige under året. Slå ut det på antal golfare så ser du hur stor andel det är... Kolla in Apex PRO från Callaway också, helt klart en vettig motståndare.
Citera
2015-10-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Imorgon blir det Gävle Gk 😊

Min hemmabana! Spelade du Avan eller Gamla Banan? Fram med allt du har att säga om klubben och banan, både ris och ros.
Citera
2015-10-05, 18:05
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Min hemmabana! Spelade du Avan eller Gamla Banan? Fram med allt du har att säga om klubben och banan, både ris och ros.

Jag lirade Avan faktiskt, och jag har faktiskt enbart positiva minnen.
Hela upplevelsen var faktiskt bra:

* Hiskeligt goda ägg/korv-macka
* Stor och fin anläggning
* Alltid trevligt att ha en starter på första tee, det får en att känna sig välkommen
* Fint skick på banan

Om man nu ska försöka hitta nånting negativt då:

- Putting-green är lite så där...enligt mig
- Om man skulle köpa korv efter 9 tog dom inte kort, men dock swish

Jaa, det var väl det negativa.
Jag avslutade boogie, par, birdie och totalt 79
Så 5/5
Citera
2015-10-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag lirade Avan faktiskt, och jag har faktiskt enbart positiva minnen.
Hela upplevelsen var faktiskt bra:

* Hiskeligt goda ägg/korv-macka
* Stor och fin anläggning
* Alltid trevligt att ha en starter på första tee, det får en att känna sig välkommen
* Fint skick på banan

Om man nu ska försöka hitta nånting negativt då:

- Putting-green är lite så där...enligt mig
- Om man skulle köpa korv efter 9 tog dom inte kort, men dock swish

Jaa, det var väl det negativa.
Jag avslutade boogie, par, birdie och totalt 79
Så 5/5

Kul att höra. Att avsluta sista tre hålen på par är klart godkänt. En gång i somras sköt jag de sista 5 hålen ett under par, och det vet jag aldrig om jag kommer klara igen. Hål 14 är nog svåraste hålet på hela banan, 15 är inget jättelätt hål även om det är ett kort par-3, hål 16 och 17 är tuffa medan 18 faktiskt är ett birdiehål även om flaggplaceringen ibland gör det "omöjligt" att få i bollen på 4 slag.

Du får komma tillbaka nästa sommar och spela Gamla Banan också Men kom inte före juli månad om du inte vill riskera rätt kass bankvalitet...
Citera
2015-10-15, 12:24
Medlem
Ser fram emot helgen så man får komma ut å spela lite igen! Blir nog Lindesberg på lördag, trevlig bana men väldigt långsamma greener, känns som man puttar på klister.
Citera
2015-10-15, 14:58
Medlem
Någon som har koll på hur länge golfsäsongen håller på i Västmanland? Möjligt att spela på någon bana under vintern?
Citera
2015-10-18, 14:43
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Vad tycker ni om att spela ensam? Spelar ni ensamma ofta? Är riktigt sugen på att spela idag men alla kompisar verkar vara upptagna. Vad kan man göra för att spela ärligt när man spelar själv? känns som att jag bara skulle börja spela oseriöst och slå flera bollar etc.
Får jag en lucka en vardag sticker jag ut, har absolut inget emot att spela ensam. Förstår inte varför man skulle vara mer oseriös och spela mindre ärligt. Väljer helst en korthålsbana då jag får ut mest av det. Långa slag kan man alltid nöta på rangen.
Citera
2015-10-18, 17:50
Medlem
Riktigt skönt väder i helgen vilket bjöd in för 48 hål golf. 30 igår 18 idag.
Svajigt spel i lördags.

Idag fick man till en kanonrond på hemma banan med 5 över par vilket är personligt rekord.
Så jäka roligt med golf just nu. Synd att säsongen börjar gå mot sitt slut.
Citera
2015-11-05, 14:07
Medlem
von_Ss avatar
Hoppas helgens väder tillåter en sista runda eller två i Dalarna. Kändes märkligt att vilja spela i T-shirt förra helgen, i november! Inget att klaga på på banan heller förutom att några tees stängts av till förmån för plastmattor och att rangen var stängd så det tog några hål innan min arma kropp slutade knaka och braka.

Efter att inte ha spelat på ett decennium började jag igen i somras och nu förstår jag varför alla golfare går runt och fräser på vintern. Vill ju bara spela hela tiden nu. Nästa år blir målet att spela ner mig till ett hcp som ger 18 slag extra på hemmabanan och ligga under 90 slag (har rekord på 95 och hcp 20 nu).

Hur tacklar ni abstinensen på vintern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in