När jag började spela som liten hade jag tre järnklubbor som farsan hittat på jobbet. Alla tre var vänsterklubbor. På kursen fick man låna klubbor och körde självklart med vänster. Det var obegripligt för mig hur alla kunde spela från (enligt mig) fel håll fast de var högerhänta. Men sen när jag tog grönt kort så fanns det inga billiga vänsterset så då fick jag byta håll
Har spelat ytterst sporadiskt sedan dess men börjat igen nu sedan mitten av sommaren och spelat en hel del rundor för att vara mig. Ligger på 20 i hcp nu och om jag går igenom mina rundor så är det rätt solklart var jag tappar flest slag. Som ni säkert kan gissa är det närspelet. Även om man kommer ihåg en duffad järnfemma mer så är det ju värre med 10 usla chippar på en runda.
Har försökt träna när spel men det går bara inte. Det är så in åt helvete tråkigt. Har ni några tips för att göra detta roligare? Jag använder nu j5-P för spel nära green beroende på hur långt jag vill att bollen ska rulla men får i stort sett bara träning på banan.
Sen har jag nu bara en PW för längre inspel som jag justerar svingen beroende på hur långt jag vill slå vilket inte känns helt optimalt. Är den allmäna rekommendationen att man skaffar sig en annan wedge för inspel runt 50 meter upp till PW-längd?