Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-28, 08:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Jo, storbritannien för klubbor, kläder och tillbehör.

Köp inte kinesiska fejkgrepp på blocket eller tradera, till exempel har Gamola ett grymt urval på autentiska grepp till bra priser: http://www.gamolagolf.co.uk/
Citera
2015-06-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
När din bil går sönder, vart vänder du dig då?
När din kropp går sönder?

Jag tycker att fler ska utnyttja sin lokala pro, mest för sin egen skull...spelet blir fan så mycket roligare om man håller sig på banan och inte bakom en stubbe.
Det verkar vara lite skämmigt att be om hjälp tydligen, vilket det naturligtvis inte ska vara.

Innan juli är över vill jag att du ska slå höga draws inom 2-3 meter från 120 och in
Är höga draws verkligen att föredra inom 100 meter?
Citera
2015-06-28, 11:47
Medlem
Axells avatar
En liten fråga, hur fungerar det med provsving i hinder? Får man provsvinga så länge man inte nuddar sanden eller gräset/vattnet i en bunker/vattenhinder?
Citera
2015-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, storbritannien för klubbor, kläder och tillbehör.

Köp inte kinesiska fejkgrepp på blocket eller tradera, till exempel har Gamola ett grymt urval på autentiska grepp till bra priser: http://www.gamolagolf.co.uk/
Grejen är den, tyvärr, att punden är så pass stark nu att det knappt är billigare att köpa klubbor från UK längre, om ens billigare över huvud taget! Med tanke på att du kan få hjälp vid eventuella problem när du köper från svenska leverantörer så är det nog värt att lägga någon extra hundralapp och köpa från Sverige. Kläder tror jag däremot fortfarande är en aning billigare från UK.
Citera
2015-06-28, 19:53
Medlem
Jag har ju gnällt lite på mitt eget spel senaste dagarna här i tråden. Igår var det dags gör en ny runda. Birdie, birdie, par, par, bogey, bogey, par, par, par, bogey, bogey, par, par, birdie, par, dubbelbogey, bogey, bogey.
Helt okej, tråkigt bara att jag tappar fokus sista tre hålen. Orkar inte riktigt hålla fokus och slå bollen som jag vill. Dock helt klart förbättringar från förra veckan. Och spelade på samma boll i alla 18 hål. Det är härligt.
Citera
2015-06-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Grejen är den, tyvärr, att punden är så pass stark nu att det knappt är billigare att köpa klubbor från UK längre, om ens billigare över huvud taget! Med tanke på att du kan få hjälp vid eventuella problem när du köper från svenska leverantörer så är det nog värt att lägga någon extra hundralapp och köpa från Sverige. Kläder tror jag däremot fortfarande är en aning billigare från UK.

Lite så jag tänkte med när jag kollade in sidan,
Citera
2015-07-07, 20:11
Medlem
Hej. Jag började spela golf för ca 2 månader sen och är nere på 28 i hcp, jag köpte ett set för nybörjare och det sägs att det är svårt att komma under 25 i hcp med dom. Vad är det som gör det? Kan jag köra på med dom länge eller måste jag ha nya snart igen?
Citera
2015-07-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaksen
Hej. Jag började spela golf för ca 2 månader sen och är nere på 28 i hcp, jag köpte ett set för nybörjare och det sägs att det är svårt att komma under 25 i hcp med dom. Vad är det som gör det? Kan jag köra på med dom länge eller måste jag ha nya snart igen?
Vad är det för klubbor? Märke och modell?
Citera
2015-07-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Vad är det för klubbor? Märke och modell?
Spalding SP99 tror jag dom heter!
Citera
2015-07-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjingelinge

Orkar inte googla vilka exakta klubbor dessa är men Spalding är... Ja det är väl lite budget om man säger så. Däremot har jag som scratch-spelare inga problem att slå bra golfslag med dessa. Vill du komma ned läger i HCP får du nöta på. Däremot är väl inte klubborna optimala, om det var det du ville veta dvs. Satsa på ett set XR eller AP1 så har du klubbor som fungerar ned till 9 i HCP. Vill du inte lägga ut pengarna så nöt närspel så spelar det ingen roll vilka längre järn du har i stora drag.
Citera
2015-07-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Orkar inte googla vilka exakta klubbor dessa är men Spalding är... Ja det är väl lite budget om man säger så. Däremot har jag som scratch-spelare inga problem att slå bra golfslag med dessa. Vill du komma ned läger i HCP får du nöta på. Däremot är väl inte klubborna optimala, om det var det du ville veta dvs. Satsa på ett set XR eller AP1 så har du klubbor som fungerar ned till 9 i HCP. Vill du inte lägga ut pengarna så nöt närspel så spelar det ingen roll vilka längre järn du har i stora drag.
Det är ju dumt att sätta ut en gräns då klubborna ej längre går att spela med. AP1 är fullt kompatibla åt spelare om än deras hcp visar ett plus före själva siffran.

Citat:
Ursprungligen postat av tjingelinge

Jag har överlag en dålig koll på klubbor, men för en spelare med högt handikapp så spelar oftast val utav klubbor mindre roll så länge dessa inte är för gamla eller för svårspelade.
Men ifall du fortfarande är osäker så kan du alltid gå förbi din lokala pro och fråga denne.
Citera
2015-07-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Det är ju dumt att sätta ut en gräns då klubborna ej längre går att spela med. AP1 är fullt kompatibla åt spelare om än deras hcp visar ett plus före själva siffran

Givetvis går det att spela med AP1 även som plushandikappare. Däremot försvinner mycket känsla och möjligheter som en låghandikappare ofta letar efter med en sådan klubba. Att spela AP1 ner till 9 för att sedan byta till AP2 alt. CB eller Apex pro är väl det optimala. Lägger man ned så pass mycket tid kan man väl i alla fall unna sig rätt verktyg. Ett begagnat set AP2 är förövrigt inte särskilt dyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in