2014-08-29, 12:34
Medlem
Dormys rea var skit!
Citera
2014-08-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Dormys rea var skit!

Nja, hittade faktiskt två wedgar som jag kommer bli riktigt nöjd med. Var nära att köpa dem bara för någon vecka sedan. Men nu sparar jag in ett par hundra och det är alltid välkommet. Sen 50% på kläder är ju alltid välkommet?
Citera
2014-08-29, 13:02
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Där har du specsen för de olika skaften:
http://www.ping.com/clubs/fairwaysdetail.aspx?id=17122

En sak som jag tycker är lite märklig är att tour-versionen är lättare än den vanliga. Som du säger är allt personligt när det kommer till skaft men själv gillar jag inte såpass lätta skaft, speciellt inte i en fairway wood, blir svårare att hålla ett jämnt tempo i svingen. Baserat på det du säger skulle jag istället titta på Tour 80 skaftet i regular, samma vikt som det du slog men lägre utgångsvinkel. Spelas förmodligen något styvare än det skaft du testa.
Tackar så hjärtligt för svaret. Får nog bli ett Tour 80 då Ska bara ner till lokala klubbshopen innan och se om dom har något intressant.
Citera
2014-08-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Nja, hittade faktiskt två wedgar som jag kommer bli riktigt nöjd med. Var nära att köpa dem bara för någon vecka sedan. Men nu sparar jag in ett par hundra och det är alltid välkommet. Sen 50% på kläder är ju alltid välkommet?
Jo. Jag var mest intresserad av kläder då jag köper klubbor oavsett pris när jag behöver de. Kan ju vara varierande sortiment i olika butiker men kläderna på WOG Dormy var inget jag skulle ta i med tång.

Innesvingen hade mycket bättre rea i Göteborgsområdet enligt mig. Vad tycker ni andra?

Är min högst personliga åsikt så ta det med en nypa socker.
Citera
2014-08-29, 13:57
Medlem
Citat:
Vilka wedgar var det du köpte? Cleveland?
Citera
2014-08-29, 14:12
Medlem
Citat:
Jo. Jag var mest intresserad av kläder då jag köper klubbor oavsett pris när jag behöver de. Kan ju vara varierande sortiment i olika butiker men kläderna på WOG Dormy var inget jag skulle ta i med tång.

Innesvingen hade mycket bättre rea i Göteborgsområdet enligt mig. Vad tycker ni andra?

Okej, jag bor ju mitt ute i ingenstans så har minst 10 mil till närmsta dormy och ungefär 30 mil till göteborg. Men jag håller med dig, klubbor köper man när man behöver och inte när det är billigt. Jag har ju redan provat ut wedgarna jag köpte online.
Har inte kollat på kläd rean men såg att det var 50%, så är fullt möjligt att det bara är skit..
Citera
2014-08-29, 14:13
Medlem
Citat:
Vilka wedgar var det du köpte? Cleveland?
Det blev faktiskt Mizunos mp-4. Dem var nersänkta 400-500 kr st så blev en 52:a och en 56:a. Har tittat på dem sen i somras så är hel-nöjd.

Sen är jag vänsterspelare så fanns inte mycket att välja mellan.
Senast redigerad av E01 2014-08-29 kl. 14:23.
Citera
2014-08-29, 15:43
Medlem
Citat:
Det blev faktiskt Mizunos mp-4. Dem var nersänkta 400-500 kr st så blev en 52:a och en 56:a. Har tittat på dem sen i somras så är hel-nöjd.

Sen är jag vänsterspelare så fanns inte mycket att välja mellan.
Gött!
Citera
2014-08-29, 21:24
Medlem
Citat:

Håller med dig, Innesvingens rea var faktiskt lite bättre. Var där idag och hittade ett par nike brallor med 70% och en OJ vindtät väst som de va 50% på. Extra plus till han i personalen som gav mig 10% på en bag som inte var med på rean.
Citera
2014-08-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svalle
Håller med dig, Innesvingens rea var faktiskt lite bättre. Var där idag och hittade ett par nike brallor med 70% och en OJ vindtät väst som de va 50% på. Extra plus till han i personalen som gav mig 10% på en bag som inte var med på rean.
Innesvingens personal är jättetrevliga!
Citera
2014-08-30, 23:04
Medlem
Har en liten fundering på hur fort vissa anser att man ska gå en 18-hålsrunda på.

Anledningen till att jag undrar är för att jag råkade ut för en sak som gjorde att jag vart lite irriterad på en gubbe på banan.
Vi spelade tävling och eftersom vi bygger om banan så är det bara 9 hål öppna, så alltså efter 9 hål så var det en väntan på ca 1 timme innan vi skulle gå ut på sista 9.
När min 4-boll kommer in så har det vi gått på 1h 55m(tog det ganska lugnt eftersom vi visste att vi ändå skulle få vänta innan vi fick gå ut igen), när vi sedan ska gå ut på sista 9 så kommer en gubbe i bollen efter oss fram och säger att vi måste "skynda på spelet lite för det går för sakta".

Jag sa bara att vi hade tagit det medvetet lugnt med tanke på att vi ändå skulle få vänta, men att jag tyckte att vi hade hållit ett bra tempo med tanke på tävling och 4-boll samt värmen(29grader och sol).

Han drog då upp pensionärskortet och sa " om våran boll som det bara är pensionärer i får vänta på varje hål så är det något fel, ni unga måste ju kunna spela snabbare än så?"
Jag insåg ganska snabbt att det inte skulle gå att resonera med gubben så jag log bara och gick därifrån.

Det jag undrar är lite om jag betedde mig som ett svin och att vi faktiskt borde ha tagit kepsarna i handen och bett gubben så hemskt mycket om förlåtelse och att vi givetvis skulle försöka gå på 1h 20m eller om gubben helt enkelt bad oss att snabba på helt obefogat. Hur som så störde jag mig på gubben resterande 9 hål vilket gjorde att vi bara blev 6:a=)

Skall också tilläggas att eftersom det var många anmälda så hade man kortat ner tiderna mellan varje boll så istället för 8minuter så var det 6 samt att det var 29grader varmt och sol.

Tacksam för tankar! =)
Citera
2014-08-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funrider450
Har en liten fundering på hur fort vissa anser att man ska gå en 18-hålsrunda på.

Anledningen till att jag undrar är för att jag råkade ut för en sak som gjorde att jag vart lite irriterad på en gubbe på banan.
Vi spelade tävling och eftersom vi bygger om banan så är det bara 9 hål öppna, så alltså efter 9 hål så var det en väntan på ca 1 timme innan vi skulle gå ut på sista 9.
När min 4-boll kommer in så har det vi gått på 1h 55m(tog det ganska lugnt eftersom vi visste att vi ändå skulle få vänta innan vi fick gå ut igen), när vi sedan ska gå ut på sista 9 så kommer en gubbe i bollen efter oss fram och säger att vi måste "skynda på spelet lite för det går för sakta".

Jag sa bara att vi hade tagit det medvetet lugnt med tanke på att vi ändå skulle få vänta, men att jag tyckte att vi hade hållit ett bra tempo med tanke på tävling och 4-boll samt värmen(29grader och sol).

Han drog då upp pensionärskortet och sa " om våran boll som det bara är pensionärer i får vänta på varje hål så är det något fel, ni unga måste ju kunna spela snabbare än så?"
Jag insåg ganska snabbt att det inte skulle gå att resonera med gubben så jag log bara och gick därifrån.

Det jag undrar är lite om jag betedde mig som ett svin och att vi faktiskt borde ha tagit kepsarna i handen och bett gubben så hemskt mycket om förlåtelse och att vi givetvis skulle försöka gå på 1h 20m eller om gubben helt enkelt bad oss att snabba på helt obefogat. Hur som så störde jag mig på gubben resterande 9 hål vilket gjorde att vi bara blev 6:a=)

Skall också tilläggas att eftersom det var många anmälda så hade man kortat ner tiderna mellan varje boll så istället för 8minuter så var det 6 samt att det var 29grader varmt och sol.

Tacksam för tankar! =)

Runt två timmar för en fyrboll är ganska standard. Börjar det ta upp emot fem timmar skulle jag börja bli grinig och jag fick stå och vänta på varje hål. Tycker gubben verkar vara den typiska jubelidioten på klubben som gillar att klaga bara för sakens skull. De flesta klubbar har en uppsättning av dessa idioter.

Edit: Fem timmar på 18 hål alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in