Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-22, 01:49
  #9493
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Vilken bana är det som både Jesper Parnevik och Tiger Woods är medlem och spelar på? Lär vara någon i Jupiter, Florida förmodar jag.
Citera
2015-02-22, 07:09
  #9494
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vilken bana är det som både Jesper Parnevik och Tiger Woods är medlem och spelar på? Lär vara någon i Jupiter, Florida förmodar jag.

Är det inte Lake Nona de är medlemmar på?
Förlåt. Det är där Ian Poulter bor, bra hopblandat. De spelade ju på Tigers hemmabana ganska nyligen på PGA Touren. Då bland annat han själv bolmade 8 st chippar.
__________________
Senast redigerad av KinG-NothinG 2015-02-22 kl. 07:12.
Citera
2015-02-23, 01:19
  #9495
Medlem
Snubblade precis över en hemsida som har den bästa skon som någonsin gjort, Adidas Samba, som golfsko. Tyvärr verkar den inte finnas i en fysisk butik i närheten, någon som vet hur storleken är på dom? Samma som vanliga Adidas Samba?
Citera
2015-02-25, 19:33
  #9496
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vilken bana är det som både Jesper Parnevik och Tiger Woods är medlem och spelar på? Lär vara någon i Jupiter, Florida förmodar jag.

Medalist Golf Club
Citera
2015-02-25, 20:00
  #9497
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag fick reklam från sidan jag brukar handla mina klubbor hos. De skriver om en driver som är olaglig i USA:

Den ger också mer längd från tee då den titaniumförsedda träffytan också överskrider USGAs maximalt tillåtna COR-värde. Power Play Juggernaut är en golfklubba för den som vågar ta ut svängarna och inget för paragrafryttaren.

Är det här något som är ok att spela med i Sverige om man har runt 12 i handicap? Eller kommer man bli mobbad och anklagad för fusk?

http://www.nordicagolf.se/power-play...iver-8767.html
Citera
2015-02-25, 22:22
  #9498
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag fick reklam från sidan jag brukar handla mina klubbor hos. De skriver om en driver som är olaglig i USA:

Den ger också mer längd från tee då den titaniumförsedda träffytan också överskrider USGAs maximalt tillåtna COR-värde. Power Play Juggernaut är en golfklubba för den som vågar ta ut svängarna och inget för paragrafryttaren.

Är det här något som är ok att spela med i Sverige om man har runt 12 i handicap? Eller kommer man bli mobbad och anklagad för fusk?

http://www.nordicagolf.se/power-play...iver-8767.html

Varför ska du köpa någonting som är förbjudet av ett officiellt golfförbund?
Citera
2015-02-25, 22:45
  #9499
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Varför ska du köpa någonting som är förbjudet av ett officiellt golfförbund?
Ja, det är lite det jag undrar över. Om det är något som är förbjudet för proffsen i USA men inget som en svensk spelare på motionsnivå behöver bry sig om. Men om jag tolkar dig rätt så är det omoraliskt (och kanske också förbjudet?) för en 12-handicappare också.
Citera
2015-02-25, 23:29
  #9500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Ja, det är lite det jag undrar över. Om det är något som är förbjudet för proffsen i USA men inget som en svensk spelare på motionsnivå behöver bry sig om. Men om jag tolkar dig rätt så är det omoraliskt (och kanske också förbjudet?) för en 12-handicappare också.
Köp inte. Fusk är fusk.
Citera
2015-02-25, 23:42
  #9501
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Ja, det är lite det jag undrar över. Om det är något som är förbjudet för proffsen i USA men inget som en svensk spelare på motionsnivå behöver bry sig om. Men om jag tolkar dig rätt så är det omoraliskt (och kanske också förbjudet?) för en 12-handicappare också.

Tävlar du inte i tävlingar ser jag ingen anledning till att inte köpa en om du vill ha den.

Jag tror inte speciellt många kommer att veta om att den är mot reglerna så vida du inte säger det. Tyvärr så är det ju så att det finns folk som bryr sig vilken färg du har på skorna och andra meningslösa saker så det kommer nästan garanterat vara någon som tar illa upp av att du använder den. Jag skulle inte bry mig speciellt mycket vad andra tycker, vill du använda den så kör på!
__________________
Senast redigerad av ToblaT 2015-02-25 kl. 23:47.
Citera
2015-02-26, 01:16
  #9502
Medlem
tallmisters avatar
För er som är i närheten av brohof så kom och kolla på den första longdrive-tävlingen för året den 10-11 april!
Citera
2015-02-26, 01:56
  #9503
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Ja, det är lite det jag undrar över. Om det är något som är förbjudet för proffsen i USA men inget som en svensk spelare på motionsnivå behöver bry sig om. Men om jag tolkar dig rätt så är det omoraliskt (och kanske också förbjudet?) för en 12-handicappare också.

Jag bryr mig personligen inte alls men att vänja sig att spela med någon klubba som kanske blir förbjuden här också i framtiden är dumt. Om du vill använda den i tävlingar i framtiden, osv.
Citera
2015-02-26, 11:40
  #9504
Medlem
joemags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag fick reklam från sidan jag brukar handla mina klubbor hos. De skriver om en driver som är olaglig i USA:

Den ger också mer längd från tee då den titaniumförsedda träffytan också överskrider USGAs maximalt tillåtna COR-värde. Power Play Juggernaut är en golfklubba för den som vågar ta ut svängarna och inget för paragrafryttaren.

Är det här något som är ok att spela med i Sverige om man har runt 12 i handicap? Eller kommer man bli mobbad och anklagad för fusk?

http://www.nordicagolf.se/power-play...iver-8767.html

Om du kör tävlingar med handicap kommer du ju att sänka ditt HCP med den drivern och behöva spela en vanlig i tävlingar vilket förmodligen kommer att leda till dåliga resultat! Är också relativt säker på att du inte får sänka dig med en sådan driver.

Om du vill kan du ju alltid köpa den för att imponera på tjejer på ranchen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback