2010-03-21, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Själv blir det en ny 56-gradare eftersom min nuvarande är utsliten, antagligen Vokey. Drivern är väl annars den klubba i min bag som hängt med längst, sjätte säsongen, men trivs bra med den så tänker inte byta ut den. Någon mer än jag som tycker dagens drivers nästan är för stora? Själv tycker jag 350-400cc är optimalt. Handlar antagligen om en vanesak men rent spontant känner jag mig osäker när jag slår med någon av stekpannorna.
Jag tycker hur storleken påverkar (rent psykiskt naturligtvis) endast handlar om hur designen på klubbhuvudet är. Jag spelar som sagt med Titleist senaste och iuförsig vet jag inte hur stor den är men misstänker att den är närmare 460. Däremot ser/känns den inte särskilt stor när man står med den uppställd för att slå. Jag har tidigare spelat med Pings G2 och G5 modeller (med instick från diverse Callaway FT modeller) och samma sak gäller dessa enligt mig. De är nog väldigt nära att vara för stora men tack vare deras design så känns de inte särskilt stora.
Klubbor jag inte kan använda är t.ex. de senaste versionerna av Cobra och Nike de skriker ju för fan bara "omissbar" eller något liknande. Och visst går det att slå som en häst men inte fan gillar jag dem och det sitter bara i huvudet vill jag säga. Andra drivers just som jag fullständigt ogillar att bara titta på är Adams modell från ifjol Speed någonting tror jag allt det var och de senare Taylor Made har också felat för mig så att säga, ger helt fel intryck!
Vilken driver är det du fortfarande använder Bobbo?
Citat:
Lycka till
Ursprungligen postat av tallmister
Trefvligt. Imorrn åker jag till Mesquite, Las vegas, för att tävla lite i longdriving
(skryta)