2010-03-11, 12:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Usch! Idag var en sån dag då man vaknade upp med bara en tanke i huvudet och det var att man jävligt gärna gått en runda idag. Varit sol och plusgrader i snart en vecka här men ändå är det fortfarande ett par Decimeter snö kvar och golfsäsongen känns långt bort just nu. Lite deprimerande.
Citera
2010-03-12, 09:49
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Usch! Idag var en sån dag då man vaknade upp med bara en tanke i huvudet och det var att man jävligt gärna gått en runda idag. Varit sol och plusgrader i snart en vecka här men ändå är det fortfarande ett par Decimeter snö kvar och golfsäsongen känns långt bort just nu. Lite deprimerande.

Håller med, säsongen känns väldigt avlägsen, kommer dröja innan banan blir bra iår. Såg igår på klubbens hemsida att juniorträningen drar igång i slutet av April, så det är vad ser jag fram emot mest just nu.
Citera
2010-03-14, 02:33
Medlem
Flexxuss avatar
Drar till USA imorn och spelar golf och göttar mig hoppas det går att träna utomhus när man kommer hem om två veckor!
Citera
2010-03-15, 11:49
Medlem
Mr.Pelles avatar
I Skåne börjar våren komma. Solen skiner och det är nästan ingen snö kvar. Nedräkningen har börjat till golfsäsongen...
Citera
2010-03-16, 21:27
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pelle
I Skåne börjar våren komma. Solen skiner och det är nästan ingen snö kvar. Nedräkningen har börjat till golfsäsongen...

Man blir ju avundsjuk, suget börjar bli outhärdligt och här i Göteborg ligger fortfarande snön på banorna. Kanske blir en liten spontanresa ner till södra Sverige under påskhelgen för att stilla suget.
Citera
2010-03-17, 18:49
Medlem
mishimas avatar
Tiger Woods comeback kan bli lite intressant, inte nu i Masters men om han ställer upp Ryder Cup senare i år. Tänk er brittisk Ryder Cup-publik och brittiska tabloider. Det kan bli riktigt intressant.
Citera
2010-03-17, 22:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Ja, uppståndelsen runt honom så fort han lämnar USA för att tävla dvs troligen bara Ryder Cup och The Open kommer bli riktigt intressant. Jag tror själv att man kommer försöka tona ner snacket om vad han gjort nu så fort han börjar spela golf igen. Hoppas ju nåt evinnerligt att han ska gå in och vinna Masters nu det första han gör, då får vi nog se på tabloider!
Citera
2010-03-17, 22:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Själv hoppas jag att folk kan skilja mellan hans jobb, golfen, och hans privatliv.
Citera
2010-03-18, 18:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Precis vad jag tycker och har tyckt under hela tiden. Visst är det han gjort förfärligt och rent utsagt korkat. Men samtidigt är han ju faktiskt världens bästa golfspelare, kanske till och med den bästa någonsin och låta en sån idrottsstjärna slockna på grund av att media vägrar lägga ner alla skriverier är ju puckat. Golfen behöver Tiger Woods och Tiger Woods behöver golfen.
Citera
2010-03-21, 11:51
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Svensk Golf har börjat sina tester inför nyheterna den kommande säsongen.

Själv har jag inga tankar på att byta träklubbor, driver eller hybrid just nu då de byttes ifjol. Järnklubbor kommer troligen bytas mot Titleists nya bladklubbor och Wedgarna kommer nog bli nya Vokey-modeller.

Hur ser det ut i era baggar just nu? Kommer det göras några byten? Varför? Varför inte?
Citera
2010-03-21, 15:14
Medlem
tallmisters avatar
Trefvligt. Imorrn åker jag till Mesquite, Las vegas, för att tävla lite i longdriving (skryta)
Citera
2010-03-21, 20:48
Medlem
Bobbo.s avatar
Själv blir det en ny 56-gradare eftersom min nuvarande är utsliten, antagligen Vokey. Drivern är väl annars den klubba i min bag som hängt med längst, sjätte säsongen, men trivs bra med den så tänker inte byta ut den. Någon mer än jag som tycker dagens drivers nästan är för stora? Själv tycker jag 350-400cc är optimalt. Handlar antagligen om en vanesak men rent spontant känner jag mig osäker när jag slår med någon av stekpannorna.

Lycka till Tallmister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in