2014-10-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Jag tog grönt kort för flera år sedan, kanske 4-6 år sedan. Nu vill jag börja spela golf igen.
Är det bara gå ut och spela på en bana eller? Gäller mitt gröna kort eller vad ska jag göra?
Måste man vara medlem på en bana?

Ja ditt gröna kort gäller och ja du måste vara medlem i någon klubb. Billigast i Sverige just nu är Bryttsätter GK ( spelagolf.nu ). Ett annat alternativ är att vända sig till din närmaste klubb och höra vilka alternativ de har.

Eftersom du tagit ditt gröna kort så nyligt så bör du fått ett golf-id som du använder för att logga in på golf.se annars antar jag att den klubb du väljer hjälper dig med inloggningsuppgifter.
Citera
2014-10-08, 07:44
Medlem
Ska köpa spoon och rescue och har tittat på Taylormade rbz stage 2. Slår j7 ca 150m carry och driver 230-240+. Bör jag gå på stiff skaft? Hur upplever ni som spelar stiff detta?
Citera
2014-10-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetItBleed
Ska köpa spoon och rescue och har tittat på Taylormade rbz stage 2. Slår j7 ca 150m carry och driver 230-240+. Bör jag gå på stiff skaft? Hur upplever ni som spelar stiff detta?

Utan att ha sett din sving är det självklart svårt att säga exakt då det beror lite på ditt tempo också. Men om man tittar på längderna ligger du absolut inom ramarna för att spela stiff.
Citera
2014-10-08, 12:48
Medlem
Spelar endel på PGA national och var på masters i somras. Tyckte det var synd att det inte var så mycket folk som man hoppats på då masters äntligen var tillbaka i Skåne . Vad tror ni det beror på?
Man minns ju hur Barsebäck hade det förr om åren..
Citera
2014-10-11, 16:11
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodiak
Ja ditt gröna kort gäller och ja du måste vara medlem i någon klubb. Billigast i Sverige just nu är Bryttsätter GK ( spelagolf.nu ). Ett annat alternativ är att vända sig till din närmaste klubb och höra vilka alternativ de har.

Eftersom du tagit ditt gröna kort så nyligt så bör du fått ett golf-id som du använder för att logga in på golf.se annars antar jag att den klubb du väljer hjälper dig med inloggningsuppgifter.

FEL. Du behöver inte vara medlem i en klubb. Det är klubben som du vill spela hos som betämmer om du ska få spela eller ej.
Citera
2014-10-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
FEL. Du behöver inte vara medlem i en klubb. Det är klubben som du vill spela hos som betämmer om du ska få spela eller ej.

Jo det är ju rätt, ingen regel utan undantag. Det finns ju en del pay'n'play-banor. Men mer generellt så kräver de flesta banorna i Sverige ett medlemsskap...
Citera
2014-10-12, 11:54
Medlem
joemags avatar
Har svårt med bollplaceringen med min j3 (Mp-H4), varierar lite och brukar köra den 1,5 bollar från mitten. Vad rekommenderar ni?
Citera
2014-10-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joemag
Har svårt med bollplaceringen med min j3 (Mp-H4), varierar lite och brukar köra den 1,5 bollar från mitten. Vad rekommenderar ni?

1,5 boll längre fram eller bak? Det beror väl helt på vilket typ av slag du skall slå. Men jag skulle nog sätta den 1-2 bollar längre fram för att få lite höjd i slaget.
Citera
2014-10-13, 16:13
Medlem
Behöver byta grepp på min putter inom en snar framtid och undrar vad jag ska satsa på där? Bifoga gärna bild på greppen ni rekommenderar. Vill inte att greppet ska se för billigt ut, gillar stilrent mer.
Citera
2014-10-13, 18:10
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Behöver byta grepp på min putter inom en snar framtid och undrar vad jag ska satsa på där? Bifoga gärna bild på greppen ni rekommenderar. Vill inte att greppet ska se för billigt ut, gillar stilrent mer.
http://www.winngrips.com/putter-grips/midsize Dessa grepp har jag på min putter, sjukt sköna!
Citera
2014-10-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87

Superstroke 3.0 eller 5.0 är ett givet val.
Citera
2014-10-14, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
http://www.winngrips.com/putter-grips/midsize Dessa grepp har jag på min putter, sjukt sköna!
De var snygga. Tror Ping kör med Winn i sina ordinarie grepp på putters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in