2014-04-22, 09:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Strax över 250.000 att köpa in samt en årskostnad på närmare 50.000

Synd att det är så dyrt. Suveränt träningsredskap.
Citera
2014-04-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Så du provade klubborna med ett skaft och beställde ett annat? Om den upplevda skillnaden inte var så stor så är det möjligen så att du just inte kommer uppleva en skillnad. En skillnad i höjd mellan t.ex. Stiff och X-stiff från samma leverantörer är sällan stor.

Dom hade inge X-stiff skaft att prova med på klubben men pron tyckte jag skulle ha det så därför körde vi på det.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vad är otroligt högt? Jag tycker själv att jag slår högt, jag har S skaft, inga problem med höjden, viktigare att försöka undvika flyers.

Enligt siffror från trackman när jag var inomhus och slog i en simulator så snittar jag t.ex. en J7 på 36.65m i höjd. Ingen aning om detta är onormalt högt eller inte vet bara att jag tycker det är för högt och önskar en lägre bollbana ^_^
Citera
2014-04-22, 10:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jitte. skrev

Enligt siffror från trackman när jag var inomhus och slog i en simulator så snittar jag t.ex. en J7 på 36.65m i höjd. Ingen aning om detta är onormalt högt eller inte vet bara att jag tycker det är för högt och önskar en lägre bollbana ^_^

32 yards var snittet för j7 på pga touren 2013, om man skall använda det som måttstock.
Citera
2014-04-22, 11:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Synd att det är så dyrt. Suveränt träningsredskap.

Du får ju en FlightScope X2 för 70.000 idag. Att det är ett suveränt träningsredskap vet jag inte, väldigt få spelare som har nytta av siffrorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jitte.

Inte överdrivet högt ändå. Hoppas det blir bättre ändå!
Citera
2014-04-22, 13:46
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
6 år gamla bladklubbor är sällan något jag rekommenderar, hur är det med bollträffen idag? Hur långt slår du exempelvis en J7?

1000 kronor skulle jag inte heller säga är en bra deal för 6 år gamla klubbor - speciellt inte om det är från en polare. Räkna dessutom med att du bör greppa om dem vilket kommer gå på ytterligare en tusenlapp.

Ja, det har du kanske rätt i. Bollträffen är bra skulle jag vilja säga. En bra J7 går väl ca 160m.
Greppen är nya sedan förra säsongen. Skaftet är "true temper S300 stiff".

Hittade golfbidder.co.uk igår. Nån som har erfarenhet därifrån?
Citera
2014-04-22, 16:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Ja, det har du kanske rätt i. Bollträffen är bra skulle jag vilja säga. En bra J7 går väl ca 160m.
Greppen är nya sedan förra säsongen. Skaftet är "true temper S300 stiff".

Hittade golfbidder.co.uk igår. Nån som har erfarenhet därifrån?

Du slår alltså en bra J7 cirka 12 meter längre än snittet på PGA-touren? Då kan jag säga att skaften inte passar dig!
Citera
2014-04-22, 16:22
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Du slår alltså en bra J7 cirka 12 meter längre än snittet på PGA-touren? Då kan jag säga att skaften inte passar dig!
Är inte snittet för en J7 längre än 148 meter?
Citera
2014-04-22, 16:44
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott

http://www.golfwrx.com/forums/topic/...tour-averages/
Citera
2014-04-22, 16:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Alltså proffsen kan slå en J7 190 utan problem, dock väljer dom att slå sina järn med 80% kraft? Därav den "korta" längden.
Citera
2014-04-22, 17:32
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
http://www.golfwrx.com/forums/topic/...tour-averages/
Tack för den!

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Alltså proffsen kan slå en J7 190 utan problem, dock väljer dom att slå sina järn med 80% kraft? Därav den "korta" längden.
Aha, okej. Trodde för en sekund att jag "slog längre än proffsen"
Citera
2014-04-22, 17:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Var lite snabb i min ihopräkning men som Fidde visar är Carry runt det avståndet i snitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor

Det är ju lite av en vald sanning att proffsen endast slår 80% - men kom ihåg att vi snackar snitt på touren så visst finns det dem som slår bollen 160+ meter med j7 i snitt.
Citera
2014-04-22, 18:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
**Flashback Open 2014**

Tjena grabbar!

Nu när det börjar vankas för start på säsongen 2014 så tänkte jag att vi kanske i slutet på sommaren skulle kunna samlas ett gäng (förhoppningsvis 8-10 st) och dra en helg nånstans där vi kommer överrens om...förslagsvis då kanske Sthlm?

Vi checkar in på nått Scandic, lirar lördag och söndag...mat, några kalla öl och vi svingar mot den första stekare vi ser ute på Stureplan

Vad sägs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in