Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det jag aldrig förstår är folk som ska ha bladklubbor när de blir "bra". Det känns mer och mer som en kukmätartävling på klubbarna om vem som har bladklubbor och vem som kan spela med dem. Majoriteten av proffsspelarna spelar inte rena bladklubbor längre och det finns en anledning till det.
Jag förstår vad du menar men det finns undantag. Det beror helt på vilka ambitioner man har.
Jag har spelat i typ tolv år och stått och stampat på samma handikapp i kanske sex av dem.
Detta beror, förutom att jag inte är född till att bli ett proffs, mycket på att jag aldrig tränar.
Jag spelar kanske tio varv per år och fem "tävlingar" per år. Jag har tröttnat, tycker inte det är kul längre.
Jag har (enligt mig själv) en sjysst och någorlunda stabil sving vilken gör att jag fortfarande kan harva runt ett, två eller tre varv kring par varje säsong.
Efter att detta pågått i ett par år kom jag på att det inte fanns någon vits att spela ifall det inte var kul. Så jag tog mig en funderara och funtade länge på att spela vänster. (Jag vill faktiskt inte ge upp golfen helt även fast suget kanske inte finns där, jag älskar fortfarande spelet i sig och frihetskänslan som finns i att golfa. Dessutom är det en av få sporter man utövar bättre desto mer man drogar sig

)
Jag kom på nyckeln.
Numera lirar jag helblad, persimonträ och en gammal vindsputter. Det enda som är någorlunda modernt i mitt koger är wedgarna som är en tre år gamla.
Golf har aldrig varit så kul!
Jag går bara ut i gröngräset och skickar en jävla massa bollar åt helvete och skrattar åt skiten.
I mitt fall finns det inte den minsta gnutta prestige att spela helblad utan det handlar enkom om kärlek till spelet!
Glöm inte oss som spelar blad för att det är utmanande och en oöverträffbar känsla i dem...
Det finns undantag...