2014-06-21, 00:32
Medlem
Tjena, jag tänkte köpa nytt golfset, ink allt , bag, drivers, putt osv + custum fit
Och min fråga är: vad ska man köpa? Jag ska till min PRO på min klubb i veckan men tänkte kolla lite vad folk här rekommenderar
Jag har spelat i 3år och har 16,8 i hcp, mitt mål i år är under 14 hcp.
Klubborna jag har nu köpte jag av en kompis ink bag & allt för 1000kr och har fungerat okej , men tror dom är ca 10-15 år gamla. Så tror det hänt lite sedan dess & vill ha lite nyare grejer som man kan få grepp med när man spelar.
Vad kostar det att köpa allt nytt ca? Har kollat lite och hoppas det inte ska kosta över 10000kr.
Ge gärna lite tips & förslag
Citera
2014-06-21, 12:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterbrain
Tjena, jag tänkte köpa nytt golfset, ink allt , bag, drivers, putt osv + custum fit
Och min fråga är: vad ska man köpa? Jag ska till min PRO på min klubb i veckan men tänkte kolla lite vad folk här rekommenderar
Klubborna jag har nu köpte jag av en kompis ink bag & allt för 1000kr och har fungerat okej , men tror dom är ca 10-15 år gamla. Så tror det hänt lite sedan dess & vill ha lite nyare grejer som man kan få grepp med när man spelar.
Vad kostar det att köpa allt nytt ca? Har kollat lite och hoppas det inte ska kosta över 10000kr.
allt är enligt tycke och smak. Jag personligen skulle hellre låta det kosta lite mer och få proffshjälp av ex pro. Mitt första köp var begagnat som jag körde med i 1,5 år. Sedan köpte jag ett nytt set+bag+träklubbor på dormy och med facit i hand var det ett misstag. Jag gick på linjen att dormy var billigare, men fick då ett set som jag "spelade mig ur". Hade jag fått göra om köpet hade jag hellre gått till en pro och fått mer personlig hjälp. Men det är bara min åsikt. Ska också sägas att detta köp skedde innan alla Dormys erbjöd custom fit-utprovning
Citera
2014-06-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterbrain

Potentiella drivers:

Cobra Bio Cell
Titleist 913 D2
Callaway X2 hot (du får hybrid på köpet just nu)
Callaway Big Bertha
Taylormade SLDR

Potentiella järnklubbor:

X2 hot PRO
Callaway Apex
Titleist AP1/AP2
Taylormade TP CB

Putter och bag kan du köpa exakt vad som helst. Och som personen ovan skrev, lägg hellre ut någon tusenlapp extra och köp det du verkligen vill ha istället för att vara dumsnål. Har själv gjort det en gång och det slutade med att jag köpte klubborna jag ville ha nästa säsong istället vilket ledde till att det blev onödigt dyrt.
Citera
2014-06-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Att du tappar på slutet tyder väl snarare på att det kan vara problem med psyket?

Nja kan ju göra par och birdies de sista hålen, problemet är att jag alltid har dessa skithål någon gång per runda.
Citera
2014-06-21, 17:02
Medlem
Vi har ett sommarställe i Kungshamn och skulle behöva tips på bra och roliga banor att lira runt omkring. Någon som testar Fjällbacka GK eller Sotenäs GK? Fler förslag mottages gärna
Citera
2014-06-21, 17:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Vi har ett sommarställe i Kungshamn och skulle behöva tips på bra och roliga banor att lira runt omkring. Någon som testar Fjällbacka GK eller Sotenäs GK? Fler förslag mottages gärna
Har inte spelat där själv men vänner till mig har lovordat Fjällbacka. Ska ligga fint vid vattnet samt ha ett överjävligt långt par 3 som spelades 200 meter och sidvind.
Citera
2014-06-21, 20:59
Medlem
TimeForMes avatar
Är det någon som spelat med Acer golfklubbor?
Hittade dem på nordica golf och de var skapligt mycket billigare än märkesklubbor.
Hur är kvaliteten? Av omdömena att döma så verkar det vara bra klubbor men jag vill gärna ha er åsikt också.
Citera
2014-06-21, 23:02
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeForMe
Hittade dem på nordica golf och de var skapligt mycket billigare än märkesklubbor.
Hur är kvaliteten? Av omdömena att döma så verkar det vara bra klubbor men jag vill gärna ha er åsikt också.

Om man bara tänkte hacka på en eller annan PnP-bana så duger de säkert. Skulle hellre kolla på ett set beggade klubbor från någon av de större drakarna.
Citera
2014-06-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeForMe

En polare på klubben som har 5.9 i Hcp spelar med Acer klubbor som verkar fungera riktigt bra, de fungerar garanterat helt ok. Vad är det för pris på klubborna?
Citera
2014-06-22, 00:34
Medlem
Tja golfvänner! Jag har startat ett litet eget projekt, som jag själv har saknat. Det är just en lite mer personligare greenfee guide. Där man kan läsa lite mer om upplevelsen kring banan, och det besöket man går när man betalar greenfee.
Men jag skulle gärna vilja ha lite feedback av er, vad som är bra, kan göras bättre, vad skulle ni önska att se på en sån här sida.

Kom gärna med tankar, åsikter och ideér?

kolla på Greenfee guiden

Tack så länge!
Citera
2014-06-22, 05:40
Medlem
TimeForMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funrider450
En polare på klubben som har 5.9 i Hcp spelar med Acer klubbor som verkar fungera riktigt bra, de fungerar garanterat helt ok. Vad är det för pris på klubborna?

Hm, intressant. Från 1500 för ett nytt järnset och upp till ca 4000.
Citera
2014-06-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarno
Tja golfvänner! Jag har startat ett litet eget projekt, som jag själv har saknat. Det är just en lite mer personligare greenfee guide. Där man kan läsa lite mer om upplevelsen kring banan, och det besöket man går när man betalar greenfee.
Men jag skulle gärna vilja ha lite feedback av er, vad som är bra, kan göras bättre, vad skulle ni önska att se på en sån här sida.

Kom gärna med tankar, åsikter och ideér?

kolla på Greenfee guiden

Tack så länge!
Trevlig sida! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in