Citat:

Vad är era teorier om "range-spelaren"?
Har hört det sen jag började spela ett par år sen:
-"Här nere är det ju lätt, men när man kommer ut på banan sen så.."
- "Om man bara kunde spela såhär på banan"
- " Förstår inte varför jag slår som en 5 hcp på rangen men som en 20hcp på banan"
Händer att man även hör lite bättre spelare säga detta.
Visst, det är ganska monotont på rangen, du kan söka upp din favorit matta och stå och nöta mot 150 pinnen med järn 8:an, som alltid.
Dem siktar inte på något, en plan matta där lien inte är relevant, använder samma klubba 20 slag i rad och en matta som kan eliminera marginella missar.

Har hört det sen jag började spela ett par år sen:
-"Här nere är det ju lätt, men när man kommer ut på banan sen så.."
- "Om man bara kunde spela såhär på banan"
- " Förstår inte varför jag slår som en 5 hcp på rangen men som en 20hcp på banan"
Händer att man även hör lite bättre spelare säga detta.
Visst, det är ganska monotont på rangen, du kan söka upp din favorit matta och stå och nöta mot 150 pinnen med järn 8:an, som alltid.
Dem siktar inte på något, en plan matta där lien inte är relevant, använder samma klubba 20 slag i rad och en matta som kan eliminera marginella missar.
Jag hör det mycket, de bättre spelarna säger att man inte ska slå på rangen för att det inte ger något och till och med förstör svingen. Jag kan hålla med om det men jag tycker det är roligt, oavsett om jag har något att öva på eller inte.
	Citat:

Det tillsammans med att jag själv faktiskt aldrig sett någon med ett märkbart bättre "range-spel" än "ban-spel" får mig att tro att det bara är en illusion. Att det kanske bara är en kombination av selektivt minne och bristande förståelse för att golf är en precisionsport istället för något hjärnspöke som många verkar tro.
Många håller säkert inte med mig, men vore intressant att höra vad ni tycker.
Många håller säkert inte med mig, men vore intressant att höra vad ni tycker.
Jag håller inte med dig, det är betydligt lättare på rangen. En del sitter såklart i huvudet men inte allt. Ibland när jag går ensam så spelar jag 4+ bollar från samma ställe och första bollen går nästan alltid sämst. Missar på matta är inte lika dåligt som missar på bana.

r och behöver lite hjälp med grepp val av någon som kan sin sak, har tittat på Lamkin 3gen i6 och New Decade Compound men vet inte riktigt vilket som är bäst. Så vilket skulle ni säga är det bästa greppet eller kan ni rekommendera något annat grepp?
r och behöver lite hjälp med grepp val av någon som kan sin sak, har tittat på Lamkin 3gen i6 och New Decade Compound men vet inte riktigt vilket som är bäst. Så vilket skulle ni säga är det bästa greppet eller kan ni rekommendera något annat grepp?