2011-08-01, 20:53
Medlem
Dr_Dollars avatar
ÄNTLIGEN!!!!!!

På fredag slår jag och en polare ut på Bro Hof The Stadium Course

STOR resumè och fullständig story kommer på lördag!
Citera
2011-08-01, 21:44
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
ÄNTLIGEN!!!!!!

Nice. Lycka till
Citera
2011-08-01, 22:17
Medlem
Citat:
ÄNTLIGEN!!!!!!

Lycka till! Själv är man för dålig för att spela där än så länge hehe
Citera
2011-08-01, 22:34
Medlem
BF_Swedens avatar
Själv går man ut på Mjölby golfbana imorgon. Det är stort det med
Citera
2011-08-01, 22:36
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Själv går man ut på Mjölby golfbana imorgon. Det är stort det med

Akta dig för hål 10, vilket vidrigt hål.
Citera
2011-08-01, 22:39
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Akta dig för hål 10, vilket vidrigt hål.
Jag kollade på banguiden på nätet nyss. Hål 8 såg ju väldigt svår ut. Ska kolla hål 10 nu.

EDIT: Den (hål 10) ser inte så svår ut, men det kan ju var skillnad när man är på plats
Citera
2011-08-01, 22:45
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag kollade på banguiden på nätet nyss. Hål 8 såg ju väldigt svår ut. Ska kolla hål 10 nu.

EDIT: Den (hål 10) ser inte så svår ut, men det kan ju var skillnad när man är på plats

Kanske inte är tian, men ett hål är rakt men green ligger typ 50 meter upp. Hatar sådana hål.
Citera
2011-08-01, 22:47
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Kanske inte är tian, men ett hål är rakt men green ligger typ 50 meter upp. Hatar sådana hål.
Det kan vara 10:an. Det var rakt, par 5. Åttan (ett par-fyrahål) var dogleg höger och när man kommit fram till kröken (190 meter) så har man över 200 meter kvar. Puh!
Citera
2011-08-02, 09:44
Medlem
Wedgies avatar
Att det ska vara så svårt!??

17 poäng första nio, 6 poäng andra!

Nåväl, en del bra slag iallafall. Drivern börjar sitta igen vilket är skönt. Men har börjat få svårt med längderna med järnen (börjat slå längre än tidigare, vilket iofs är ett relativt angenämt problem). 144m par 3 och jag flyger greenen med en bra bit med en åtta
Jaja, behöver nya järn helt enkelt, framförallt skaften passar mig ganska uselt (DG lite r300)

Spelade Vidbynäs AXA course som jag inte spelat förut (bara South Course förut) och satan vilken bana! Sjukt bra och nog det bästa jag spelat i stockholmsområdet, har dock inte spelat Bro Hof. Fantastiskt skick på fairways och greener och hålen var i princip alla variande och roliga. Mycket risk-reward-tänk med en del korta par 4r där man lockades att gå för det (296, 288, 249). Blev birdie på en av dom iallafall. Banan rekommenderas varmt, gillade nog AXA bättre än South course också då South har en del trista hål vilket AXA inte led av. Minus dock för avsaknad av kiosk och vattenpåfyllningsmöjligheter. Samt att banguide inte ingick i en greenfee på 500 kr (rekommenderas dock att köpa då det är en del blinda utslag och många hinder i landningsområdena).
Vi körde också vilket nästan är ett krav då det är extremt kuperat och rätt långa transportavstånd mellan hålen.
Citera
2011-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
ÄNTLIGEN!!!!!!

Härligt! Själv slår jag ut imorgon förmiddag för första gången, ska bli kanon! En liten tävling på sin plats kanske? Bästa nettoscore vinner. Val av tee gör man själv, men jag har tänkt spela från gul. Antar du och alla andra FB:are tävlingen?

//Otto
Citera
2011-08-03, 09:58
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Hål nummer 17 var det. Jag kan ju rekommendera Mjölbys bana. Väldigt fin och mysig, om det nu är rätta ordet. Det som var lite jobbigt (men på ett kul sätt) var att det var en del riktigt långa par-fyra-hål. Men jag är van vid Söderköpings golfbana och den har kortare par-fyra-hål än många andra banor har jag hört.
Citera
2011-08-03, 10:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Hål nummer 17 var det. Jag kan ju rekommendera Mjölbys bana. Väldigt fin och mysig, om det nu är rätta ordet. Det som var lite jobbigt (men på ett kul sätt) var att det var en del riktigt långa par-fyra-hål. Men jag är van vid Söderköpings golfbana och den har kortare par-fyra-hål än många andra banor har jag hört.

Ah, där ser man.

Jag har lirat Söderköping, om jag inte minns fel kan man med en bra drive driva första hålet över den lilla (stora) dungen? Kommer inte riktigt ihåg resten men har för mig att den var helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in