2014-07-31, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Känns som det börjar lossa nu, rakade ihop 24 poäng igår på min 9-håls runda, då streckade jag dessutom 2 hål och hade ett vattenbesök på första hålet.

Gjorde min livs första birdie vilket var väldigt trevligt.

Nästa steg är att ta en lektion för att sätta drivern i spel, målet är ett hcp runt 25 innan säsongen är slut, dessvärre var jag ensam igår så ingen markör fanns med...
Låter bra, stressa inte med drivern bara, den klarar du troligen dig lika bra utan.

Påtal om ensamspel så såg jag någon som såg ut att vara ensam göra hio när vi körde hem från barsebäck, hann tyvärr inte stanna, känner mig så dum nu. Tänk om jag var den enda som såg det.
Citera
2014-07-31, 11:35
Medlem
Citat:

Härligt, vilket par var det på hålet?. Var det en putt för birdie eller en chip?.
Citera
2014-07-31, 12:46
Medlem
Var köper ni golfkläder någonstans? Jag hittar bara skit överallt jag varit!

Jag söker sportiga och fräscha kläder. Ni får gärna tipsa om var jag kan hitta detta med bredast utbud.
Senast redigerad av janssons87 2014-07-31 kl. 12:54.
Citera
2014-07-31, 13:18
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Härligt, vilket par var det på hålet?. Var det en putt för birdie eller en chip?.

Par 3, 159m till framkant, en järn 6a som la sig pin-high ca 2 m från hål som jag sen koppade.

Mycket angenämt.
Citera
2014-07-31, 13:41
Medlem
Citat:
Par 3, 159m till framkant, en järn 6a som la sig pin-high ca 2 m från hål som jag sen koppade.

Mycket angenämt.
Vad långt du slår! En annan har bara känsliga handleder att luta sig tillbaka mot..
Citera
2014-07-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Var köper ni golfkläder någonstans? Jag hittar bara skit överallt jag varit!

Jag söker sportiga och fräscha kläder. Ni får gärna tipsa om var jag kan hitta detta med bredast utbud.

Dormy har ett stort utbud, men kanske inte är det mest prisvärda. Jag föredrar inte klassiskt golf-mode med bowling pikéer (läs Jim Fuyruk) utan lite mer "rock'n roll".

Beställde dessa igår.

http://www.sportamore.se/produkt/614...ted-ss-t-w-gra
http://www.sportamore.se/produkt/676...phic-tee-m-vit

Annars har jag hittat en del coola och prisvärda outfits på XXL Sport, finns även goa keepsar (läs swag) där.
Citera
2014-07-31, 16:24
Medlem
Hermansssons avatar
Jag är på G att återuppta golfen på allvar och det medför lite nya inköp. När brukar Dormy ha rea under lågsäsongen? Brukar det mesta vara nedsatt då eller hur brukar det se ut?
Citera
2014-07-31, 16:25
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Känns som det börjar lossa nu, rakade ihop 24 poäng igår på min 9-håls runda, då streckade jag dessutom 2 hål och hade ett vattenbesök på första hålet.

Hehe, samma sak här. Äntligen börjar merparten av spelet funka samtidigt.
Satte också min första birdie igår. Par4. 246m.
In på green från utslag med Wooden och så två-putt på det. Så grymt skön känsla.
Citera
2014-07-31, 16:52
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Hehe, samma sak här. Äntligen börjar merparten av spelet funka samtidigt.
Satte också min första birdie igår. Par4. 246m.
In på green från utslag med Wooden och så två-putt på det. Så grymt skön känsla.

Niiice, det måste ha varit ett riktigt fint utslag du fick till där.
Citera
2014-07-31, 16:54
Medlem
J.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Vad långt du slår! En annan har bara känsliga handleder att luta sig tillbaka mot..

Det där är lite olika från dag till dag, längden alltså, vissa dagar når jag inte fram med en 6a på det hålet sen andra dagar så har jag rätt bra längd, det har ju förekommit att man slagit för långt nån gång då man inte litar på klubbvalet, tar en 6a istället för en 7 etc.

Men ju mindre man tar i desto längre går det haha...
Citera
2014-07-31, 17:19
Medlem
Citat:
Hur brukar ni kära FBare gör med handsken mellan slagen?

Behåller ni den på eller tar ni av den, eller tar ni bara av den vid puttning, jag har faktiskt börjat ta av mig den mellan slagen och fann till min förvåning att det känns bättre, fan vet varför kanske blir det inte fullt lika varmt.

Hur gör ni?

Tar alltid av den och hänger den runt ramen på vagnen. Använder inte handske på slag under 50m.
Citera
2014-07-31, 22:15
Medlem
Har en fråga:

Ska man böja höger knä i nersvingen, spelar det någon roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in