2014-07-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mest prisvärda sidan för att hitta NXT Tour alt. Pro V1?
www.out-of-bounds.se
Citera
2014-07-30, 00:17
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jaså, det visste jag inte. Hur fungerar det?. Finns det även zoom?.
Du kan ta sikte på allt du kan se, så länge det är inom räckhåll för kikaren (typ 500m tror jag) och det inte är pyttelitet. Vill du sikta på mitten av green, mät då till mitten av green, vill du veta hur långt det är till trädet på sidan av fairway, mät då till trädet på sidan av fairway, vill du... osv osv. Kikaren är ett underbart verktyg att ha med sig på banan, den tar bort så mycket gissningar och funderingar varje rond. Även för mig som bara går min hemmabana används den på i stort sett varje hål, varje runda.

Beroende på modell så har den en fast zoom på olika mycket, Bushnell Tour V2 har 5x zoom (vilket jag tror är ungefär vad de flesta har). Jag kan utan problem träffa flaggan från 250 meter och få en mätning. Pinseeker funktionen är den viktigaste delen du måste kolla på om du ska köpa en, den är guld värd när det gäller att få rätt avstånd.

Den enda egentliga nackdelen en lasermätare har är att den inte fungerar på blinda slag. Det går att komma runt om du antingen går fram och kollar eller kan banan nog för att räkna fram ett avstånd från olika träd runtomkring, men det är ganska jobbigt. Utöver det så är den i mitt tycke det bästa en person kan lägga pengar på, efter lektioner, för att säkert tjäna slag på banan.
Citera
2014-07-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToblaT
Du kan ta sikte på allt du kan se, så länge det är inom räckhåll för kikaren (typ 500m tror jag) och det inte är pyttelitet. Vill du sikta på mitten av green, mät då till mitten av green, vill du veta hur långt det är till trädet på sidan av fairway, mät då till trädet på sidan av fairway, vill du... osv osv. Kikaren är ett underbart verktyg att ha med sig på banan, den tar bort så mycket gissningar och funderingar varje rond. Även för mig som bara går min hemmabana används den på i stort sett varje hål, varje runda.

Beroende på modell så har den en fast zoom på olika mycket, Bushnell Tour V2 har 5x zoom (vilket jag tror är ungefär vad de flesta har). Jag kan utan problem träffa flaggan från 250 meter och få en mätning. Pinseeker funktionen är den viktigaste delen du måste kolla på om du ska köpa en, den är guld värd när det gäller att få rätt avstånd.

Den enda egentliga nackdelen en lasermätare har är att den inte fungerar på blinda slag. Det går att komma runt om du antingen går fram och kollar eller kan banan nog för att räkna fram ett avstånd från olika träd runtomkring, men det är ganska jobbigt. Utöver det så är den i mitt tycke det bästa en person kan lägga pengar på, efter lektioner, för att säkert tjäna slag på banan.

Det var en hel del, vart ju mycket mer intressantare nu .
Citera
2014-07-30, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeyoteUgly
Om jag väljer att köpa stålskaft och nytt set i år - kan det straffa sig nästa år när jag räknar med att spela ner mig rejält till dess?

Personligen skulle jag nog vänta till slutet av säsongen eller nästa vår för att införskaffa nya klubbor. Istället för att springa iväg direkt och köpa nya klubbor tycker jag det är bättre ifall du hittar svingen igen och därefter gör en custom fit så att du får klubbor som passar just dig. Går du dit i dagsläget och gör en fit finns det en risk att spridningen av dina slag blir allt för stor och klubborna inte blir optimala. Dessutom kan du fynda på rean.

Huruvida du ska spela stål eller grafit har ingenting med styrka eller svinghastighet att göra, utan idag finns det grafitskaft som spelas riktigt styvt. Det är mer en känsla för hur skaftet "laddar" och känns. Men gör en custom fit så löser sig detta automatiskt.
Citera
2014-07-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Det var en hel del, vart ju mycket mer intressantare nu .
Åk till en återförsäljare och be de visa dig och prova den.
Citera
2014-07-30, 12:48
Medlem
J.Ks avatar
Hur brukar ni kära FBare gör med handsken mellan slagen?

Behåller ni den på eller tar ni av den, eller tar ni bara av den vid puttning, jag har faktiskt börjat ta av mig den mellan slagen och fann till min förvåning att det känns bättre, fan vet varför kanske blir det inte fullt lika varmt.

Hur gör ni?
Citera
2014-07-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.K

Behåller ni den på eller tar ni av den, eller tar ni bara av den vid puttning, jag har faktiskt börjat ta av mig den mellan slagen och fann till min förvåning att det känns bättre, fan vet varför kanske blir det inte fullt lika varmt.

Hur gör ni?
Brukar åtminstone ta av karborrspännet så att det kommer in lite luft, tror dock att det bästa är att ta av handsken så att man inte torkar ut den med handsvett.
Citera
2014-07-30, 17:08
Medlem
Citat:

Hur gör ni?
Mellan slagen och runt och på green är handsken oftast av.
Citera
2014-07-30, 20:48
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:

Hur gör ni?

Jag kör med handskar på båda händerna och låter båda vara under hela rundan. Inte värt besväret för mig att ta av båda handskarna, jag påverkas inte lika mycket då jag har på båda händerna istället för bara ena. Dessutom så tycker jag det är en sliskigare känsla att ta på mig en svettig handske än att ha den på hela tiden.
Senast redigerad av ToblaT 2014-07-30 kl. 20:51.
Citera
2014-07-30, 22:46
Medlem
Jodo21s avatar
Citat:

Hur gör ni?

Nu när det är rena tropiska temperaturer så tar jag av handsken mellan slagen har jag märkt, skönt på något vis. Annars är den på för det mesta. Även under puttningen såklart.
Citera
2014-07-31, 01:48
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:

Hur gör ni?

Mitt första år körde jag handsken på hela tiden(ink puttning). Detta resulterade i en vinterblek vänsterhand som skiljde sig såpass mycket från min högra att jag i slutet av säsongen kunde gjort Nokias - connecting people helt på egen hand.

Nu tar jag av handsken efter varje slag och kör naket vid puttning.
Citera
2014-07-31, 07:16
Medlem
J.Ks avatar
Känns som det börjar lossa nu, rakade ihop 24 poäng igår på min 9-håls runda, då streckade jag dessutom 2 hål och hade ett vattenbesök på första hålet.

Gjorde min livs första birdie vilket var väldigt trevligt.

Nästa steg är att ta en lektion för att sätta drivern i spel, målet är ett hcp runt 25 innan säsongen är slut, dessvärre var jag ensam igår så ingen markör fanns med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in