2016-06-05, 19:13
Medlem
Bkzzs avatar
Hello,
Om man är ett stort gäng med inte så starka ekonomiska muskler som vill lira 5-6 bra banor i Stockholm med omnejd i sommar för en rimlig greenfee-peng. Vilka kan ni då tipsa om?

Tackar!
Senast redigerad av Bkzz 2016-06-05 kl. 19:15.
Citera
2016-06-07, 20:20
Medlem
Onlinegolf.se??

Hej alla golfare!

jag är på jakt efter nya wedgar och har hittat sidan http://www.onlinegolf.se där priserna har varit jäkligt bra! Frågan är ifall folket här på flashback har beställt därifrån och rekommenderar sidan då jag ej hittar några svenska omdömen av sidan någonstans.

Mod får gärna flytta inlägget ifall felplacerat.

Mvh Spanskakingen
Citera
2016-06-07, 20:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanskakingen
Hej alla golfare!

jag är på jakt efter nya wedgar och har hittat sidan http://www.onlinegolf.se där priserna har varit jäkligt bra! Frågan är ifall folket här på flashback har beställt därifrån och rekommenderar sidan då jag ej hittar några svenska omdömen av sidan någonstans.

Mod får gärna flytta inlägget ifall felplacerat.

Mvh Spanskakingen

Jag köpte ett golfparaply därifrån i vintras.
Tog inte många dagar förrän det kom.
Citera
2016-06-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Tja, är det någon här inne som har provat någon form av svinganalysator till ett rimligt pris, har sett att dormy har ett par stycken så som skyPro(https://www.dormy.se/golftillbehor-1...-skypro-273770) och zepp (https://www.dormy.se/golftillbehor-1...nalyzer-271609). Om ni har provat, fungerar det bra? Har det utvecklat er något?

Jag har en Zepp, och visst fungerar den bra och den har väl i viss mån fått mig att lugna ner min baksving vilket hjälpt mig en del. Men ska jag vara helt ärlig så är det mest en kul pryl man använder några gånger och som sedan hamnar längst ner i bagen utan batteri.
Men det är såklart bara min åsikt
Citera
2016-06-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkzz
Hello,
Om man är ett stort gäng med inte så starka ekonomiska muskler som vill lira 5-6 bra banor i Stockholm med omnejd i sommar för en rimlig greenfee-peng. Vilka kan ni då tipsa om?

Tackar!

Kan rekommendera någon av klubbarna i Haninge, de har samarbete med varandra tror jag så blir du medlem på en får man ett antal gratisrundor på några andra. T.ex. Husby där ja e medlem för 2600kr (under 27 år) får jag förutom spel på deras bana 3 gratisrundor på vardera HaningeStrand, Nynäshamn och Botkyrka (tror jag det var). Dock nyligen börjat lira så har inte så mycket att jämföra med men tycker det kändes rimligt..
Citera
2016-06-08, 22:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
17.262:- trillade in på kontot idag

Vecka 33 blir det en tripp ner till Stockholm där Ullna GK och Fågelbro ska liras, men vi skulle vilja ha tips på en BRA bana till?
Bro Hof är avklarad...men sen då?

Kungsängen, Stockholms GK, Drottningholm?

Vad tycker panelen..?
Citera
2016-06-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
17.262:- trillade in på kontot idag

Vecka 33 blir det en tripp ner till Stockholm där Ullna GK och Fågelbro ska liras, men vi skulle vilja ha tips på en BRA bana till?
Bro Hof är avklarad...men sen då?

Kungsängen, Stockholms GK, Drottningholm?

Vad tycker panelen..?
Västerled på Österåkers GK om bekvämlighet spelar in då den bara ligger ett stenkast från Ullna. Välskött, utmanande och väldigt trevlig bana. Står sig väl mot alla banor jag spelat!

Du får rapportera om din upplevelse på Ullna när du lirat den, det ser så jäkla fint ut varenda gång man kör förbi på vägen och sneglar ner mot banan.
Citera
2016-06-10, 00:14
Medlem
hestenhejs avatar
Första eaglen idag! 280m drive, 217m hybrid och 4m putt. Go känsla.
Citera
2016-06-11, 12:59
Medlem
Jävla driver att ställa till problem... Slår bollen riktigt bra för att ha 18 hcp med järnen.. 9 par och en birdie igår , hade väl 5-6 stycken birdieputtar inom 2 meter på grund av bra järnslag men fick bara i en.. Största problemet är drivern, 3 hål utan några poäng eftersom man slår bort bollar från utslagen, frustrerade blir att nöta den på rangen i fortsättningen. Järnspelet håller utan tvekan singel hcp klass...
Citera
2016-06-13, 20:48
Medlem
Tja.
Jag köpte precis ett ap2 716 set från golfbidder.se och är orolig för att det är kopior då det inte finns något serienummer inpräntat på 6:an som jag har läst att det ska finnas. Vad jag har hört så är golfbidder en seriös firma, mailade dem men har inte fått något svar än. Är det någon som vet hur man kan se om det är kopior eller inte, varför det inte finns något serinummer och om ni vet om något sådant har hänt från golfbidder förut?
Citera
2016-06-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Jävla driver att ställa till problem... Slår bollen riktigt bra för att ha 18 hcp med järnen.. 9 par och en birdie igår , hade väl 5-6 stycken birdieputtar inom 2 meter på grund av bra järnslag men fick bara i en.. Största problemet är drivern, 3 hål utan några poäng eftersom man slår bort bollar från utslagen, frustrerade blir att nöta den på rangen i fortsättningen. Järnspelet håller utan tvekan singel hcp klass...

Hur slår du drivern, Slice? Då kommer du förmodligen för brant på bollen utifrån och in.
Citera
2016-06-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Tja.
Jag köpte precis ett ap2 716 set från golfbidder.se och är orolig för att det är kopior då det inte finns något serienummer inpräntat på 6:an som jag har läst att det ska finnas. Vad jag har hört så är golfbidder en seriös firma, mailade dem men har inte fått något svar än. Är det någon som vet hur man kan se om det är kopior eller inte, varför det inte finns något serinummer och om ni vet om något sådant har hänt från golfbidder förut?

Har personligen aldrig handlat av Golfbidder, men jag har vänner som gjort det och alla har varit jättenöjda. Jag har även fått uppfattningen om att de är supernoga när de granskar klubborna som säljs så att det inte är kopior. Oavsett vilket så är de jättestora och seriösa så jag skulle bli väldigt förvånad om det ens fans minsta anledning att oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in