2010-02-11, 15:29
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk-Eye
Det gör du rätt i, men jag tycker att du ska testa klubborna på banan om du får möjlighet, vet ej hur Dormy har det men är inte det enbart inomhus test? om du är i närheten av Sthlm så rekommenderar jag FairwayGolf. där kan du testa alla klubbor på uterange och även låna klubbor för test på bana!

Titleist är riktigt bra, men man ska tänka på att Taylor Made är ett av de starkaste märkerna i USA... Deras prylar e riktigt vassa också...

Namn på bagen e jävligt fräckt som du säger... har inte sett årets bagar ännu... men som en liten märkesnisse man e så tycker jag att man ska ha en bag av samma märke som klubborna man spelar!!! om inte en helt neutral bag. då med inget märke alls, förutom namnet då

för min del blir det nog nya wedgar till sommaren... kanske en ny driver också... börjar bli riktigt sugen nu.... speciellt när man börjar snacka här!!!

Apropå wedgar så kanske man skulle investera i nått skoj..typ nått sånt här;
http://www.brandgolfclubs.com/docume...0151203422.jpg

Ruskigt sköna klubbor!

Och en ny fräck bag med namn på;
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.p...ndard&size=140
Citera
2010-02-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Apropå wedgar så kanske man skulle investera i nått skoj..typ nått sånt här;
http://www.brandgolfclubs.com/docume...0151203422.jpg

Ruskigt sköna klubbor!

Och en ny fräck bag med namn på;
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.p...ndard&size=140

Förmodligen titleistwedgar det kommer att bli... grotta ner sig i www.vokey.com

Här är en annan Fräsch bag så har du en för Taylor Made och en för Titleist beroende på vad du skulle välja
http://www.fairwaygolf.se/MediaViewe...300&height=300
Citera
2010-02-11, 19:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Hur kan ni orka ha en riktig Tourbag förutom på de tävlingar ni har caddie? Själv försöker jag hålla mig till så lätta bärbaggar jag bara kan hitta. Tycker nog Wilson Staff har lyckats bäst med sina Lite versioner. Men jag har ju mig en tourbag med namnet på som alltid är roligt att ha fram på vissa tävlingar
Citera
2010-02-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hur kan ni orka ha en riktig Tourbag förutom på de tävlingar ni har caddie? Själv försöker jag hålla mig till så lätta bärbaggar jag bara kan hitta. Tycker nog Wilson Staff har lyckats bäst med sina Lite versioner. Men jag har ju mig en tourbag med namnet på som alltid är roligt att ha fram på vissa tävlingar

Nej, stora tourbagar e väl lite ute... Vagnsbagar e väl den bag som är mest inne för tillfället... speciellt när trehjuliga vagnar har kommit och det är inte så dumt.

Själv så föredrar jag att bära min bag, har en liten pencilbag som jag ofta använder... riktigt skönt. dock inge bra när det regnar =)
Citera
2010-02-12, 13:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jo normalvagnsbag med trehjulig vagn och paraplyhållare är ju oslagbart när det är dags för tävling och vädret kan bli obehagligt. Annars försöker jag hålla mig vid bärbag, jag märker själv ingenting av att det skulle bli tyngre för kroppen i det hela. Visst är det ett par kilo men inget som stör.
Citera
2010-02-13, 14:25
Medlem
Flexxuss avatar
Tourbag är ju ett måste när det regnar, då duger inte bärbagen..själv har jag en riktigt klassisk titleist tourbag (svart vit) och funderar på att skaffa mig min klubbs loga och mitt namn på den, skulle va sjukt snyggt.

När det gäller klubbor så måste man ju testa, det ända vettiga!

Åter till min USA-resa, har ju som sagt min syster och hennes man boendes i Santa Barbara och har ju funderat på att börja golfcollege. Så Joey som han heter fick tag i cochen för UCSB och snacka med honom så nu ska jag få träna/spela med coachen, hur grymt är inte det?
Sen kommer jag nog testa ut järnklubbor borta i USA och sen köpa där och lämna kvar mina gamla så min syster får försöka sälja dom vad jag längtar
Citera
2010-02-13, 14:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
Tourbag är ju ett måste när det regnar, då duger inte bärbagen..själv har jag en riktigt klassisk titleist tourbag (svart vit) och funderar på att skaffa mig min klubbs loga och mitt namn på den, skulle va sjukt snyggt.

När det gäller klubbor så måste man ju testa, det ända vettiga!

Åter till min USA-resa, har ju som sagt min syster och hennes man boendes i Santa Barbara och har ju funderat på att börja golfcollege. Så Joey som han heter fick tag i cochen för UCSB och snacka med honom så nu ska jag få träna/spela med coachen, hur grymt är inte det?
Sen kommer jag nog testa ut järnklubbor borta i USA och sen köpa där och lämna kvar mina gamla så min syster får försöka sälja dom vad jag längtar

Du får inte ha ditt namn på bagen om du ska spela på junior-touren.
Citera
2010-02-13, 14:45
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du får inte ha ditt namn på bagen om du ska spela på junior-touren.

Jodå det måste man få ha eftersom vi har våra namn på golfgymnasium bagen?
Citera
2010-02-13, 14:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
Jodå det måste man få ha eftersom vi har våra namn på golfgymnasium bagen?

Nej, det är speciella regler. Golfgymnasiets namn + ditt namn är nog okej om det är anordnat av ditt golfgymnasium. Tror inte ens du får ha ditt klubbmärke på bagen.

I övrigt, grattis till det där med college-coachen.
Citera
2010-02-13, 14:55
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Nej, det är speciella regler. Golfgymnasiets namn + ditt namn är nog okej om det är anordnat av ditt golfgymnasium. Tror inte ens du får ha ditt klubbmärke på bagen.

okej, låter konstigt, får kolla upp det..då borde man typ inte få ha sitt namn på sina grepp heller egentligen. Men ska kolla upp det
Citera
2010-02-14, 19:35
Medlem
Citat:

Ditt eget namn tror jag att man får ha, men däremot får man inte ha Reklam på bagen...
Citera
2010-02-14, 20:24
Medlem
Det finns en del tvister om det här med namnen på bagen då du som amatör inte får förknippas med ett varumärke då det skulle anses som sponsring. På juniortävlingar har jag aldrig varit med om att det har funnits förbud men däremot om du som amatör spelar en proffstävling med namn och varumärke på bagen så kan du riskera att förlora din amatörstatus. Löses enklast genom att tejpa över namnet vilket jag sett collegespelare göra på t ex Lag-SM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in