2011-05-13, 15:47
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Vilket är erat bästa golfslag någonsin?
Hur såg det ut?
Hur kändes det?
Beskriv gärna era medspelares reaktioner!

Det bästa minne jag har för ett vackert slag med betydelse var för 3 år sedan tror jag. Det var matchspel och vi skulle slå ut på 18 en par 5 med ett stort vatten framför Green och skog längs båda sidor. Matchen var nu A/S och jag slog ut först. Då jag var en rätt oerfaren matchspelare på den tiden så slog jag en riktig superslice in i den högra skogen men vi hörde ett kraftigt klonk så jag hoppades på att den hade studsat in närmare fairway. Min motspelare slår självklart rakt ut mitt i. Han spelar fram sin boll till 100 plattan innan vi går in och letar efter min boll. Tro det eller ej så hade min boll studsat ut en bit och jag hade bara enstaka träd ivägen mot fairway. Jag försöker självklart slå ut den mot Hundringen jag med men den klonkar i sista trädet och studsar tillbaka en bit men ut på fairway. Jag tänkte självklart att jag var råkörd när han ska slå sitt 3:e från hundra meter och jag själv från ca 220. Jag tänkte för mig själv att jag skulle spela fram och sedan över vattnet för en chans att rädda par och hoppas på en delad match. "tyvärr" har jag en stark tendens att spela extremt aggresivt så jag drar upp min träfemma och försöker slå en hög fade för att stanna på greenen. Jag ställer upp mig och dunkar på för kung och fosterland och ser fem sekunder senare hur min boll dimper ner 1-2 meter från pinnen. Jag skriker nästan ut min glädje och lättnad och min motspelare tror knappt sina ögon och går sorgset fram till sin boll som han lägger 8 meter till höger om flagg. Han tvåputtar för par och jag sänker min putt för birdie och vinst av matchen. Adrenalinruset höll i sig länge och jag sov extremt gott den natten!

Kan bara tänka mig känslan. Det är så jävla underbart när man gör något riktigt nice inför "publik" (Medspelare)
Citera
2011-05-13, 18:59
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Välkommen till FB!

Det finns redan en passande tråd så ställ gärna frågan i Golftråden! Golf och allt som hör där till!
håll med om att det ändå är en jävligt bra titel på en flashbacktråd
Citera
2011-05-13, 20:04
Medlem
eduaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettan
Yes! Tycker det är dags för några frågor igen!

Den här gången undrar jag:
Vilket är erat bästa golfslag någonsin?
Hur såg det ut?
Hur kändes det?
Beskriv gärna era medspelares reaktioner!

Jag får väl säga hole in one på ett 163m långt hål.
Ingen sluttning, utan väldigt rakt på om ni förstår.
Spelade från gul tee och var vid tillfället 12 år.
Solen stog rakt emot mig och jag kunde knappt se någonting, slår ut och känner att jag får en väldigt bra träff. Jag tappade bollen nästan omgående pga solen. Efter några sekunder skriker en Norrman "Den gick i, den gick i!". Jag blev överlycklig och fyfan vilken känsla det var att gå fram och plocka upp bollen. Till historien hör att min storebror har gjort hole in one på samma hål. Mina medspelare var vuxna, jag hade frågat om jag kunde gå med dom bara. Deras reaktioner var väl inte överväldigande, med dom var artiga och bjöd fattiga mig på läsk och mat.=)
Citera
2011-05-13, 20:39
Medlem
Tablettans avatar
Forsätter med mitt frågeställande!

Vad stör ni er mest på när ni spelar med någon?

Kan väl som vanligt börja med mig.

Jag stör mig på folk som går och pratar i telefon precis när man ska slå, troendes att de inte hörs. Det finns även tillfällen då det går dåligt för mina medspelare och de börjar bli oseriösa, de står då och pratar med åt varandra och det verkar nästan som om de glömt att jag fortfarande spelar och har en hyfsad score pågång. Sedan så finns det vissa påståenden som är helt idiotiska.

"Rätt längd i alla fall"
A, jo visst. Bollen är bara 20m vänster om flaggan!!

"Bra putt, det är du igen"
Upfattas ofta som ett skämt när det sägs vid en sällskapsrond. Men på tävling är det INTE OK. Har hänt ett antal gånger.

Har tänkt att spela 18 imorgon, checkar in med tillhörande inlägg.

/Tablettan
Citera
2011-05-13, 20:55
Medlem
fiddeflumms avatar
Hej,
Tänkte börja spela golf i sommar och skall ta grönt kort, letar nu efter ett bra golfset är det bra att köpa något set på blocket av ett kändare märke eller borde man testa ut klubbor? Jag har endast spelat en 9håls runda och slagit på range innan.

Är detta ett bra nybörjar set?: http://www.blocket.se/stockholm/Golf....htm?ca=11&w=1
Citera
2011-05-13, 21:14
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Hej,
Tänkte börja spela golf i sommar och skall ta grönt kort, letar nu efter ett bra golfset är det bra att köpa något set på blocket av ett kändare märke eller borde man testa ut klubbor? Jag har endast spelat en 9håls runda och slagit på range innan.

Är detta ett bra nybörjar set?: http://www.blocket.se/stockholm/Golf....htm?ca=11&w=1

Jag rekommenderar att du testar PINGs lite äldre klubbor, t.ex rapture eller G10. De är lättslagna och de finns även med grafitskaft om det skulle behövas. Kolla in i golfshopen på din bana och prata med en GolfPro.
Citera
2011-05-13, 21:20
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Jag rekommenderar att du testar PINGs lite äldre klubbor, t.ex rapture eller G10. De är lättslagna och de finns även med grafitskaft om det skulle behövas. Kolla in i golfshopen på din bana och prata med en GolfPro.

Ska till barkaby outlet på söndag, har sett att de har en golfbutik där, är den något att rekommendera och kan man testspela(simulator) klubborna där?
Citera
2011-05-13, 21:29
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Ska till barkaby outlet på söndag, har sett att de har en golfbutik där, är den något att rekommendera och kan man testspela(simulator) klubborna där?

Jag har faktiskt ingen aning om hur det ser ut där då jag bor i västra Sverige. Jag antar att Google is your friend?
Citera
2011-05-14, 22:41
Medlem
BibbiStorms avatar
grym runda på 68 idag. -3

grymt nöjd
Citera
2011-05-14, 22:54
Medlem
Tablettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm

grymt nöjd

Najs! Något/Några snygga slag?
Citera
2011-05-14, 23:11
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Forsätter med mitt frågeställande!

Vad stör ni er mest på när ni spelar med någon?

I sällskapsspel så är det alla som måste leka David Leadbetter så fort man slår en quick-hook, socket, duff eller annat misslyckat slag. Jag tar gärna emot tips och råd MEN jag vill gärna fråga om det först i så fall. Det finns tyvärr många spelare, oavsett hcp, som tror att alla vill höra just deras svingteorier och analyser av golfsvingen.
Citera
2011-05-14, 23:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm

grymt nöjd

Fint, tävling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera