2014-05-24, 23:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Slår du järnfyran 200 meter låter det snarare som att X-stiff skulle kunna vara något. Naturligtvis omöjligt att säga utan att veta hur du slår men regular ska du då inte ha.

Nja. 200m med j4 är inte så långt att det skulle vara ett x-stoff.

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnaker
Jag brukar slå ut med järnfyran istället för att driva, så ca 200 m med pegg. Får nog ta och testa en Stiff då innan jag bestämmer mig! tack för svar.

Jag hade rekommenderat att du siktar på ett stiff-skaft för drivern.
Citera
2014-05-25, 08:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hej!

För tillfället har jag en driver med flex "medium firm". Det är en riktig skräpklubba som jag fick en gång i tiden (köpt på Stadium förövrigt). Tänkte nu köpa en begagnad driver och undrar om jag ska fixa en med regular flex eller stiff? Jag är strax under 1,9 m lång och slår ca 200 meter med järnfyran. Antar att det är bäst att mäta sin svinghastighet? Men skulle helst slippa det.

Snittet på pga-touren med j4 är 203 yards carry, ca 215-220 yards med rull.

Själv slår jag ca 155m med j5, enligt trackman i alla fall, och har stiff skaft. Jag har ingen j4.
Citera
2014-05-25, 09:36
Medlem
Spinnakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Snittet på pga-touren med j4 är 203 yards carry, ca 215-220 yards med rull.

Själv slår jag ca 155m med j5, enligt trackman i alla fall, och har stiff skaft. Jag har ingen j4.

Då får jag nog säga att min uppfattningsförmåga är lika bra som mina drivar
Tack för svar alla!
Citera
2014-05-25, 13:57
Medlem
Har en överansträngning i vänster arm som inte vill ge med sig. Tänkte tillbringa mer tid på putting- chippinggreenen därför men skulle gärna vilja köra en runda i veckan på smärtstillande eller liknande.

Kommer alltså inte förvärra skadan jag har utan ska bara använda det vid enstaka tillfälle och sen låta armen bli frisk. Är det någon som har erfarenhet av smärtstillande inom golf och vad har ni isåfall för tips på läkemedel?
Citera
2014-05-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Har en överansträngning i vänster arm som inte vill ge med sig. Tänkte tillbringa mer tid på putting- chippinggreenen därför men skulle gärna vilja köra en runda i veckan på smärtstillande eller liknande.

Kommer alltså inte förvärra skadan jag har utan ska bara använda det vid enstaka tillfälle och sen låta armen bli frisk. Är det någon som har erfarenhet av smärtstillande inom golf och vad har ni isåfall för tips på läkemedel?

Hmm tror jag har fått samma skit(gör halvont och känns konstigt i vänsterarmen), och inte bara det, blir socket och katastrofala slag hur jag än slår nu verkar det som, skitskumt, blir att vila från golfen några dagar tror ja.
Citera
2014-05-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Hmm tror jag har fått samma skit(gör halvont och känns konstigt i vänsterarmen), och inte bara det, blir socket och katastrofala slag hur jag än slår nu verkar det som, skitskumt, blir att vila från golfen några dagar tror ja.
Men vädret säger spela!
Citera
2014-05-25, 14:42
Medlem
Citat:
Men vädret säger spela!

Precis, men nått sjukt har hänt så ja knappt får iväg bollen och dom går bara rätt ut åt höger, fattar ingenting?
Citera
2014-05-25, 14:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Precis, men nått sjukt har hänt så ja knappt får iväg bollen och dom går bara rätt ut åt höger, fattar ingenting?

Prova att backa ifrån bollen i uppställningen
Hjälper inte det så slutar du ta i med armarna!
Citera
2014-05-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Prova att backa ifrån bollen i uppställningen
Hjälper inte det så slutar du ta i med armarna!

Tack för tipset. Har faktiskt spelat bra senaste tiden men förra rundan vet jag inte vad som hände sista 9 hålen, gick inte få iväg bollen knappt och socket på socket slogs, sen provade ja lite idag med och det satt kvar fortfarande, sinnessjukt.. Ska jag inte stå så nära bollen alltså?
Citera
2014-05-25, 14:56
Medlem
Kolla också så att du ser två knogar på vänster hand om du är högerspelare. Alltså vrid upp vänster hand så att du låser fast klubban typ. Därefter kan du kolla siktet genom att ställa upp dig och lägga en klubba längs med fötterna.
Tror inte det är felet men du kan testa?
Citera
2014-05-25, 15:05
Medlem
Citat:
Kolla också så att du ser två knogar på vänster hand om du är högerspelare. Alltså vrid upp vänster hand så att du låser fast klubban typ. Därefter kan du kolla siktet genom att ställa upp dig och lägga en klubba längs med fötterna.
Tror inte det är felet men du kan testa?

Ska testa, men blir om ett par dagar, ont i armen.. Men tack
Citera
2014-05-25, 15:26
Medlem
Citat:
Är det någon som har erfarenhet av smärtstillande inom golf och vad har ni isåfall för tips på läkemedel?

Att smörja in med Voltaren-gel är en metod som borde funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in