2014-02-17, 14:01
Medlem
Någon som har testat Callaway x Hot 2 eller/och cobra BIO Cell ?

Kanske blir ett nytt set senare när säsongen börjar, är j4 viktig som medelhandikappare?. Enligt mig känns 5-pw bättre än 4-pw, har svårt att tro att jag skulle sakna j4 när jag har en hybrid 4.
Citera
2014-02-17, 14:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det här menar jag.

https://www.youtube.com/watch?v=svlGtJWIE0A

I mitt fall handlade det om en dålig begränsad höftuppvridning som gjorde att jag inte kunde rulla på anklarna över fötterna, i stället så lyfte jag på högerfoten.

Tänkte mer på din definition av plan?

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Någon som har testat Callaway x Hot 2 eller/och cobra BIO Cell ?

Kanske blir ett nytt set senare när säsongen börjar, är j4 viktig som medelhandikappare?. Enligt mig känns 5-pw bättre än 4-pw, har svårt att tro att jag skulle sakna j4 när jag har en hybrid 4.

Fick taffsa på båda två förra veckan och jag tycker båda är riktigt bra klubbor. Bio Cell är en bättre version av fjolårets AMP cell måste jag säga när jag slagit med den. Kan inte referera X2 till andra Callawaymodeller men upplevde den som väldigt snäll och givande längdmässigt.

Håll dig borta från J4 som medelgolfare, beroende på din svinghastighet kan man även fråga om J5 är ett måste. De flesta set blir ju dessutom ett par hundringar billigare om du väljer bort en klubba!
Citera
2014-02-17, 16:43
Medlem
[quote=KinG-NothinG|47554877]

Citat:
Fick taffsa på båda två förra veckan och jag tycker båda är riktigt bra klubbor. Bio Cell är en bättre version av fjolårets AMP cell måste jag säga när jag slagit med den. Kan inte referera X2 till andra Callawaymodeller men upplevde den som väldigt snäll och givande längdmässigt.

Trevligt, får ta och testa de när det börjar bli golfsäsong.

Citat:
Håll dig borta från J4 som medelgolfare, beroende på din svinghastighet kan man även fråga om J5 är ett måste. De flesta set blir ju dessutom ett par hundringar billigare om du väljer bort en klubba!

Lite det jag trodde, smartare att köpa en wedge istället för j4.
Citera
2014-02-17, 23:14
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det här menar jag.

https://www.youtube.com/watch?v=svlGtJWIE0A

Hm, intressant drill.
Citera
2014-02-22, 20:25
Medlem
Då fick jag reda på att rangen har öppnat, de har bara skrivit det på facebook men inte på hemsidan...fan vad dåligt.
Citera
2014-02-22, 23:15
Medlem
[quote=bjebbosten|47556769]
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Trevligt, får ta och testa de när det börjar bli golfsäsong.

Lite det jag trodde, smartare att köpa en wedge istället för j4.

Nja, det kan du göra iof men den ersätter ju inte j4, däremot kan du satsa på att köpa en hybrid istället för den klassiska j4. Anledningen till att dessa inte finns med i seten från scratch längre är att många har svårt att spela med dessa. Själv har jag haft en j2 som jag kan slå med men har även jag på just den klubban gått över till hybrid, men kommer inte ta bort j3, finns ingen anledning.
Citera
2014-02-22, 23:48
Medlem
[quote=kavalen2|47639421]
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Nja, det kan du göra iof men den ersätter ju inte j4, däremot kan du satsa på att köpa en hybrid istället för den klassiska j4. Anledningen till att dessa inte finns med i seten från scratch längre är att många har svårt att spela med dessa. Själv har jag haft en j2 som jag kan slå med men har även jag på just den klubban gått över till hybrid, men kommer inte ta bort j3, finns ingen anledning.

Beror nog mycket på person till person, som jag spelade förra året så ersatte hybrid 4an j5 och rätt ofta j6. J4 verkar finnas i många set, för mig tror jag det är rätt så värdelöst med j4, har svårt att se mig spela med den.
Citera
2014-02-24, 19:48
Medlem
fiddeflumms avatar
Hemmabanan öppnar 9 hål imorgon, härligt! Får se om tiden i gymmet och inomhuslektionerna gjort skillnad. Bunkerspelet och längdkänslan lär dock inte vara på topp
Citera
2014-02-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiddeflumm
Hemmabanan öppnar 9 hål imorgon, härligt! Får se om tiden i gymmet och inomhuslektionerna gjort skillnad. Bunkerspelet och längdkänslan lär dock inte vara på topp

Trevligt. Har varit i en hall och slagit i ett nät några meter fram, där det gick förbannat dåligt. Var på rangen i söndags och slog fruktansvärt bra, till och med bättre än när jag slutade förra året. Blåste som satan så jag slog i motvind men drivern slog jag lika långt med ändå.
Citera
2014-02-25, 16:34
Medlem
InTheBacks avatar
Verkar som våren har kommit för att stanna, fy helvete vilken eufori.
Citera
2014-02-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Verkar som våren har kommit för att stanna, fy helvete vilken eufori.

Har du någon källa på det? Vore fantastiskt!
Citera
2014-02-25, 22:06
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R00kie
Har du någon källa på det? Vore fantastiskt!

Bara min intuition och div vädersidor(Smhi,Klart).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in