Citat:
Ursprungligen postat av
janssons87
Klockan hette visst en där man skulle sätta alla puttar och om man missade börja om. Finns det några grymma du har på lager?

Jag är alldeles för dålig på att träna putting för att ha några grymma på lager.
De enda övningarna jag kör, förutom att tävla mot mig själv

, är "kreditkortet" och "stegen" (ingen aning vad andra kallar dessa övningar men jag gillar mina namn

). Stegen är i princip samma som klockan bara det att istället för att köra i en större och större cirkel så ökas avståndet på ett led, med ett par-tre decimeter i taget. Kreditkortet är när du sätter ett par peggar på en bolls bredd, med lite (några mm) extra avstånd, och sedan försöker putta mellan dem från ett par decimeter.
Jag brukar köra båda samtidigt ibland vilket är rätt skoj, och otroligt svårt. Du sätter ut "kreditkortet" och sätter sedan "stegen" en bit bakom, sen är det bara att försöka sätta bollen mellan peggarna från större och större avstånd. Det blir som klockan/stegen fast svårare då avståndet mellan peggarna är mindre än ett hål. Du kan inte heller komma in snett, som du kan på ett riktigt hål, så antingen sätter du upp det på en väldigt platt yta eller så gäller det att läsa green och sedan sätta upp stegen lite snett.