2011-01-04, 20:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är du på plats..?

Jag var på plats under helgen och åkte därifrån idag. Tyvärr så blir det inget jobb för min del då det skulle krocka med mitt nuvarande kontrakt och de kunde inte böja på sig själv en tum tydligen. Så just nu sitter jag på hotell på La Manga Club och ska spela här i tre dagar och sedan åka norrut igen.

Är det någon som varit och spelat i sydvästra Frankrike och kan tipsa om någon bana där att spela?
Citera
2011-01-05, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag var på plats under helgen och åkte därifrån idag. Tyvärr så blir det inget jobb för min del då det skulle krocka med mitt nuvarande kontrakt och de kunde inte böja på sig själv en tum tydligen. Så just nu sitter jag på hotell på La Manga Club och ska spela här i tre dagar och sedan åka norrut igen.

Är det någon som varit och spelat i sydvästra Frankrike och kan tipsa om någon bana där att spela?

Ge mig din plats i spanien, vill lira!
Citera
2011-01-05, 16:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Tyvärr tror jag dem redan hade ersatt min plats inom ett par dagar. Så kallad Golvärd på orter där det bedrivs så kallad Longstay i både Portugal och Spanien brukar det finnas jobb om du är intresserad. Kan kanske vara för sent för denna vintersäsong.
Citera
2011-01-16, 22:14
Bannlyst
Hej hej,jag är en kille på 15 år och hade tänkt börja köra golf nu i sommar.Jag undrar bara om det finns någon som kan rekommendera något golfpaket med klubbor och väska för en nybörjare?

Tänkte också fråga om det är svårt att ta grönt kort,klarar man att ta det på en sommar om man tränar ett par gånger i veckan?

Tack på förhand
Citera
2011-01-16, 22:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyxen
Hej hej,jag är en kille på 15 år och hade tänkt börja köra golf nu i sommar.Jag undrar bara om det finns någon som kan rekommendera något golfpaket med klubbor och väska för en nybörjare?

Tänkte också fråga om det är svårt att ta grönt kort,klarar man att ta det på en sommar om man tränar ett par gånger i veckan?

Tack på förhand

1. Det kallas BAG, inte väska
2. Forumet har en åldersgräns på 18 år så du får ta en paus och komma tillbaks om ett par år!
3. Det är inte alls svårt att ta grönt kort om du tycker det är roligt att spela och träna golf så kan du vara klar på en månad. Beroende på vart du bor så är mitt tips att börja så tidigt som möjligt.
Citera
2011-01-16, 22:35
Bannlyst
1.Som du hör är jag nybörjare :P
2.Som tonåring bryr man sig inte om åldersgränser
3.Okej,tack tack
Citera
2011-01-16, 23:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyxen
1.Som du hör är jag nybörjare :P
2.Som tonåring bryr man sig inte om åldersgränser
3.Okej,tack tack

2. Men det gör moderatorerna och medlemmarna på forumet!
Citera
2011-01-16, 23:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
2. Men det gör moderatorerna och medlemmarna på forumet!

Så är det.

/mod
Citera
2011-01-19, 01:06
Medlem
Cheiross avatar
Såå, blir det några nya inköp inför årets säsong för er?

Själv måste jag förnya mina Vokey-wedgar som spelats med i runt 2 säsonger. Tack vare alla långa sommarkvällar på övningsområdet är de inte särskilt "spin milled" längre!

Ombyte förnöjer ibland och det vore kul att testa på lite nya grejer. Vilken wedge om någon tycker ni lever upp till Vokeyns prestanda? Är grymt nöjd med dem men som sagt, vet inte om det finns några som kanske tom är ännu bättre.
Citera
2011-01-19, 19:18
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros

Själv måste jag förnya mina Vokey-wedgar som spelats med i runt 2 säsonger. Tack vare alla långa sommarkvällar på övningsområdet är de inte särskilt "spin milled" längre!

Ombyte förnöjer ibland och det vore kul att testa på lite nya grejer. Vilken wedge om någon tycker ni lever upp till Vokeyns prestanda? Är grymt nöjd med dem men som sagt, vet inte om det finns några som kanske tom är ännu bättre.

Vokey-wedgearna är bäst. Du kan antingen köpa nya, eller fräsa dem hos en klubbmakare för cirka 500 kr styck. Då blir de vassare än de var från början.
Citera
2011-01-19, 21:42
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros

Bytte ut nästan hela bagen förra säsongen men är i stort behov av en 56°/60° till våren.
Citera
2011-01-21, 16:50
Medlem
tallmisters avatar
Snart blir det att åka iväg och tävla lite i longdriving i USA igen. Körde lite idag och gick rätt bra på slutet.

http://www.youtube.com/watch?v=NT3GjwIGNgw

sådär fick jag till det i slutet, har lite grejer att jobba på men kändes rätt bra.
Rekommenderar att köra på 720p och fullskärm för bra kvalitet på filmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in