Var på Tee View och körde en custom fitting i syfte att byta skaft i mina järn. Järnen köptes beggade för ett par år sedan via en användare på Tourspec, och var ett lite för bra deal för att skippa (lät mina interna ursäkter iallafall). Järnen var Epon Af-Tours 5 - PW, med Nippon N.S Pro orange i 5-7 och blue i 8-PW, softsteppade X-stiff. Problemet var att skaften passade mig sådär, bollarna gick väldigt högt och till synes med väldigt mycket spinn. Särskilt drygt i motvind då bollarna dog extremt snabbt. Spelade t.ex. Mälarö på säsongspremiären, och vid ett av par 3

rna, där man slår över vatten var det motvind. Tror det mätte 120 meter fast med rak motvid. Tog en 7:a, som normalt skulle gå en 150 meter, och tog sig över med en halvmeters marginal, dvs knappt 110 meter.
Bekräftades också vid provningen, både av siffrorna och av killen där (conny). Spinn närmare 9000 med järn 6 vid en klubbhastighet på i snitt 96 mph (mellan 94 och 98 sett över alla skaft). Skaften jag testade var KBS C-taper (vanliga och lite), Shimada Tour (vanligt och nån lite-variant) och Project X. De som passade och kändes bäst var C-taper och Shimada tour. Conny rekommenderade C-tapers, så de ska byggas med det i nästa vecka. Svårt taggad! Har känts lite som att jag brottades med klubborna ibland, får hoppas att detta gör det hela bättre. Kommer även förlängas en halv tum gentemot det jag har idag.
Slog även ett par drives efter, bara för att få göra i Trackman. Det gick mindre bra... Fick betyget "gå och slå några hundra bollar på rangen". Mäktade med, i sammanhanget, beskedliga 105 mph och ett par riktiga skitslag. Skyller på att det var kallt och att jag var trött.
Kan fota data vid nästa tillfälle, dvs när jag hämtar klubborna, för de som tvivlar på svinghastighet etc. Med tanke på ovan diskussion.
edit: Jag är också sugen på att vara med i Flashback-golftävling!