2014-01-01, 15:37
Medlem
Hur ser era mål ut inför nästa säsong?

• Precis som Kingen vill jag utveckla mitt spel från 100m och in. Allt för ofta det är 4 eller fler slag
från 100m och in.
• Skjuta under par över 9-hål och på par över 18. Årsbästa blev +4 med en snöplig trippel på det 16de.
• Förbereda mig bättre inför rundorna. Allt för ofta som första hålen får åt för uppvärmning.
• Sänka mig, inte så mycket handicapet i sig utan mest för att få ett kvitto på att man lyckas hålla ihop spelet över en hel runda.

Ser fram emot säsongen, ny spoon och driverskaft inhandlade hittills. Förhoppningsvis leder de till ett stabilare spel från tee och man slipper kostsamma droppslag.
Citera
2014-01-01, 21:14
Medlem
InTheBacks avatar
Mål för 2014:

- Breaka 70 på hemmabanan.
- Komma upp i en 85 kg, i deffad version.
- Några topp 10 placeringar på Nordea Tour Future Series.
- "Deliberate practice"
- Spela och tävla som bara fan!
Citera
2014-01-01, 22:38
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Mål för 2014:

- Breaka 70 på hemmabanan.
- Komma upp i en 85 kg, i deffad version.
- Några topp 10 placeringar på Nordea Tour Future Series.
- "Deliberate practice"
- Spela och tävla som bara fan!

Fan vad larvigt det låter med Nordea Tour Future Series
Hur mycket behövs gå upp för att nå 85?
Citera
2014-01-01, 22:45
Medlem
fiddeflumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Dags att börja titta på medlemskap i Stockholmsområdet för nästa säsong. Flyttade upp för två år sedan och har varit medlem på Huvudstadens GK i två år pga deras studentpris men nu vill jag testa något nytt. Någon som kan rekommendera en golfklubb i Stockholmsområdet utan att behöva betala 7000-10000 kr/säsong?

Om du är studerande eller mellan 22-27 så har haninge gk medlemskap för 2600kr (spelavgift) + 900 (medlemsavgift). Du behöver inte heller ha någon aktie.
Citera
2014-01-02, 00:03
Medlem
Whatevahs avatar
Tror mina mål inför detta året var:

Under 10 i hcp (fail, stannade på 10,5 som lägst)
Komma under 80 slag (gick 1 runda på 78 så det gick bra)
Tävla (och vinna). (Var med i 5-6 tävlingar, 3:e plats som bäst så fail igen)

Inför 2013

Nå till 6 i hcp.
Gå 9 hål på eller under par
Vara stabil under 80.
Tävla mer och spela jämt i 18 hål.

Hur.
Besöka pron några fler gånger
Träna effektivare och mer målinriktat.
Hitta fler som vill spela ofta att hänga med så man har fler alternativ när man ska spela.
Slå bort färre bollar och fokusera mer på stabilitet än längd.
Citera
2014-01-02, 05:37
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Låter minitouren så jäkla mycket bättre då?

Vägde 79.4 innan jag drog till USA, men har definitivt gått ner här borta. Hur osannolikt än det nu låter. 85 är målet innan säsongen drar igång, sen får vi se efter det. Men jag är 183 cm, så borde vara en okej vikt.

Den banan jag tränar på i Orlando just nu, har en deal med PGA touren så proffs får träna där relativt billigt. Har sett ett par helt sjuka range-spelare om inte annat. Dem har en cirkulär range med, så man kan ställa sig så man får med,sid eller motvind. Önskar sånt här fanns på min hemmabana..
Citera
2014-01-02, 09:20
Medlem
Tjena.

Någon som vet hur det funkar med spel utomlands. Jag ska till Spanien om en månad och har planerat in en runda. Jag har dock inget aktivt medlemsskap då jag brukar betala in medlemsavgift i April.

Reggar golfklubben i Spanien min runda via mitt Golfid eller hur funkar det?
Citera
2014-01-02, 14:11
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Låter minitouren så jäkla mycket bättre då?

Vägde 79.4 innan jag drog till USA, men har definitivt gått ner här borta. Hur osannolikt än det nu låter. 85 är målet innan säsongen drar igång, sen får vi se efter det. Men jag är 183 cm, så borde vara en okej vikt.

Den banan jag tränar på i Orlando just nu, har en deal med PGA touren så proffs får träna där relativt billigt. Har sett ett par helt sjuka range-spelare om inte annat. Dem har en cirkulär range med, så man kan ställa sig så man får med,sid eller motvind. Önskar sånt här fanns på min hemmabana..

Ja, Minitouren låter fan bättre med lite mindre prestige och passar vad det är bra mycket mer
Citera
2014-01-02, 14:25
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Tjena.

Någon som vet hur det funkar med spel utomlands. Jag ska till Spanien om en månad och har planerat in en runda. Jag har dock inget aktivt medlemsskap då jag brukar betala in medlemsavgift i April.

Reggar golfklubben i Spanien min runda via mitt Golfid eller hur funkar det?

I dagens ekonomiska klimat på golfbanor så är det ingen som frågar efter nånting förutom pengar. Kanske om det är Valderama som du ska besöka. Men Golf-ID är en 100% svensk uppfinning så den har inte med bokning utomlands att göra. Dom kan efterfråga ett bevis på din handikap, då säger du att du inte har nåt, tjafsar dom vidare så tar du dina pengar till grannklubben. Men logga in på golf.se och kolla om du inte har ditt HCP-bevis även fast du inte är medlem.

Ha så trevligt och slica några för mig också.
Citera
2014-01-02, 16:16
Medlem
Hur är dagens grafitskaft jämfört med stålskaft? Finns det nån fördel/nackdel med grafitskaft?
Citera
2014-01-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
I dagens ekonomiska klimat på golfbanor så är det ingen som frågar efter nånting förutom pengar. Kanske om det är Valderama som du ska besöka. Men Golf-ID är en 100% svensk uppfinning så den har inte med bokning utomlands att göra. Dom kan efterfråga ett bevis på din handikap, då säger du att du inte har nåt, tjafsar dom vidare så tar du dina pengar till grannklubben. Men logga in på golf.se och kolla om du inte har ditt HCP-bevis även fast du inte är medlem.

Ha så trevligt och slica några för mig också.

Just ja, ska se till att ha lite småsedlar. Maspalomas sägs vara fin. Vi siktar på den.
Citera
2014-01-02, 18:45
Medlem
G'day!

Jag funderar på att köpa en avståndsmätare till farsan då han nu på senare år är usel på att uppskatta längd, och har snöat in mig på ParGate 2000 TPX samt Bushnell Tour V2 som bägge är rimligt prissatta. Ni som har erfarenheter av den ene eller den andre(eller kanske båda?), hur är dom?

Bushnell Tour V2 är några hundralappar dyrare än PG 2000 TPX men den prisskillnaden betalar jag gladeligen om V2:an presterar bättre.

Väl mött vänner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in