Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
Har Nike dåligt med klubbor, alltså flera olika sorters klubbor ? Har svårt att se varför dom skulle sälja så dåligt. Groteskt dåliga verkar dom inte heller vara.
Är själv jävligt sugen på nya klubbor men har inte direkt möjlighet att pröva något förutom callaway razr x

. Även om de finns en hel del klubbor som liknar varann så tror jag inte ett impulsköp är så bra.
Tror inte Nikes utbud är så dåligt egentligen - troligen ganska likt Titleists. Varför de säljer dåligt har väl att göra med att spelare föredrar någonting annat när de får testa sida vid sida.
Oavsett vad du ska köpa till bagen - "Watch it fly before you buy"!
Citat:
Ursprungligen postat av
Treamz
En tanke som slog mig nu när jag ligger och ska sova. Har en polare som har ett dynamic gold x100 i sin driver. Själv har jag en gammal 909 D2 som är svårsåld så jag tänkte att jag kan stoppa in ett 43" c-taper xstiff i den drivern. Tanken är att den ska gå spikrakt och inte speciellt långt. Det jag är orolig för är att svingvikten blir skit och jag måste blytejpa sönder klubbhuvudet. Kanske något som King har koll på?
Svingvikten bör naturligtvis ändras ganska duktigt förutsatt att du har ett standardskaft i så är det ju närmare en ökning på 50% i skaftet. Kan bli svårt att matcha svingvikten igen, helt klart. Men du kanske har ett 100+ gram skaft i redan?