2010-11-19, 23:37
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
5/5 för en bra resumè

Hotellet ser onekligen väldigt bra ut;
http://www.golfjoytravel.se/TULykia.htm

Nu kan jag ärligt säga att suget kom...att få känna solen i ansiktet och saltet från havet precis när man står och ska slå en drive på 260m

Jadu, jag kan lova att det var en ganska skön känsla Att sedan komma hem till snöstorm och sex minusgrader var väl däremot ingen dröm...
Citera
2010-11-19, 23:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jadu, jag kan lova att det var en ganska skön känsla Att sedan komma hem till snöstorm och sex minusgrader var väl däremot ingen dröm...

Hade ni köpt en paketresa..?
Pris?
Citera
2010-11-20, 10:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hade ni köpt en paketresa..?
Pris?

Japp, resan anordnades utav klubbens pro. Jag och ytterligare en utav de lite duktigare spelarna på klubben åkte med samt 10 stycken mellan 10 och 25 i hcp. Priset för alltihop låg på 12.500 kronor men då gick 1500 kronor till pron för de 2 timmarslektioner vi hade varje dag innan vi gick ut och spelade.

Så egentliga priset för Gotia Golf var alltså 11.000 kronor flyg tur och retur, fem dagars golf och all inclusive hotell i sex dagar.
Citera
2010-11-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Behövs lite mer information först. Vad kan du tex tänka dig att betala i insats etc. Länge sedan jag var på Ågesta men då hade de inte byggt klart 18 hålsbanan . Haninge är riktigt fin bana, med jäkligt fint klubbhus och bra mat. Jag är dock inte medlem på något av de du nämner eftersom jag inte bor i Stockholm, men har varit där och spelat. Sen är det väl bra om klubben ligger geografiskt bra till från hemmet.

Pris på insats spelar ingen större roll. Viktigare att det är en trevlig bana och en trevlig atmosfär.
Österhaninge GK ligger bra till geografiskt men jag vet skvatt om den banan tyvärr. Likaså Haningestrand GK

Haninge GK verkar de flesta lovorda.
Citera
2010-11-28, 14:25
Medlem
TilleyHats avatar
Robert Karlsson har alldeles nyss vunnit Dubai World Championship, dvs Europatourens finaltävling. Är den det största som en svensk manlig golfare vunnit (tillsammans med Henrik Stensons seger i Players Championship härom året)?
Citera
2010-11-28, 22:23
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Robert Karlsson har alldeles nyss vunnit Dubai World Championship, dvs Europatourens finaltävling. Är den det största som en svensk manlig golfare vunnit (tillsammans med Henrik Stensons seger i Players Championship härom året)?

Stenssons seger i Players,matchspelsvm samt Carl Petterssons seger på Memorial anser jag vara större. Fulke och Jacobsson har tidigare vunnit denna tävling fast då gick den på Valderama.
Citera
2010-12-05, 10:38
Medlem
MrMolotovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbbin
Pris på insats spelar ingen större roll. Viktigare att det är en trevlig bana och en trevlig atmosfär.
Österhaninge GK ligger bra till geografiskt men jag vet skvatt om den banan tyvärr. Likaså Haningestrand GK

Haninge GK verkar de flesta lovorda.

Österhaninge har jag spelat mycket på. Det är en helt ok bana som satsar ganska mycket på förbättringar hela tiden. Dock tycker jag att det är ganska hårt tryck på banan då dom inte har någon kontantinsats utan enbart årsavgift. avslappnad stämning där. Inga problem att gå ut i gummistövlar om du känner för det .
Haningestrand är en klart mycket roligare bana rent tekniskt. Dock så har det tidigare där varit ganska snobbig stämning men det har lugnat ner sig nu då ekonomin har blivit sämre för dom. För ett par år sedan fick dom problem med greenerna men jag tror det har gått till sig nu.
Citera
2010-12-06, 23:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMolotov
Österhaninge har jag spelat mycket på. Det är en helt ok bana som satsar ganska mycket på förbättringar hela tiden. Dock tycker jag att det är ganska hårt tryck på banan då dom inte har någon kontantinsats utan enbart årsavgift. avslappnad stämning där. Inga problem att gå ut i gummistövlar om du känner för det .
Haningestrand är en klart mycket roligare bana rent tekniskt. Dock så har det tidigare där varit ganska snobbig stämning men det har lugnat ner sig nu då ekonomin har blivit sämre för dom. För ett par år sedan fick dom problem med greenerna men jag tror det har gått till sig nu.

Hur länge har du lirat..?
vad finns i bagen?
HcP?
Citera
2010-12-07, 08:15
Medlem
Continental Ops avatar
Jag har spelat Haninge o Nynäs för ett par år sen, Haninge tyckte jag var i fint skick men tråkig, mkt fram o tillbaka på platta gärden och platta greener, satte en satans massa puttar där. Nynäshamn är i så fall bra mkt mer varierad och ovanlig i layouten men inte lika välskött. Möjligen att Bergslingan tappar lite i andra halvan och också mest blir fram o tillbaka på ett öppet gärde

Nynäs ligger väl för långt bort men om valet står mellan haningebanorna skulle jag nog kolla mkt noga på både haningestrand o österhaninge innan jag blir medlem i haninge men jag är en sån som hellre vill ha en kuperad varierad bana som hemmabana snarare än en välskött hedbana.

När det gäller finish o banans skick tycker jag det primära är att greenerna är tillräckligt bra så att man kan putta ordentligt, att fairway har lite skönhetsfläckar här och där är mindre allvarligt
Citera
2010-12-08, 16:52
Medlem
doughies avatar
Om du står mellan Haninge-banorna så.

Haninge har 3 slingor som alla är helt ok, rätt bra stockholmsklass. Klubbhuset/slottet är fint och träningsmöjligheterna är bra.

Österhaninge har en 18-hålare som är också är ok. Skulle nog ta Haninge före dock. Österhaninge har ingen fairwaybevattning vilket gör att det ibland är väääääldigt torrt där och det är inte så kul. Klubbhus och träningsmöjligheter här klart sämre.

Haningestrand har en 18-hålare som jag gillar. Kanske min prioritet 1 om man tittar på banan. Träningsmöjligheter klart godkända och klubbhus likaså. Haninge klart bäst där dock. Trevlig bana detta och det verkar som en trevlig klubb.

Det är ett svårt val, men Haninge eller Haningestrand ska du välja beroende på dina prioriteringar.
Citera
2010-12-12, 17:51
Medlem
Någon som varit i Portugal och bott och spelat på Montado?
Citera
2010-12-14, 00:31
Medlem
Cheiross avatar
Vad är det här för en hemsk december egentligen? Brukar vara minst 5 plusgrader på västkusten vid den här tiden och banorna brukar vara spelbara vid jul. Nu har det varit 5 minus och snö/is i nästan en månad.

Vill spela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in