Citat:
Jag och en vän har diskuterat en sak vad det gäller att "klämma sig in" i en boll.
Om man kommer på i sista minuten att det fan vore trevligt med lite golf och finner att startidsschemat är smockat sånär som på en tvåboll som går ut vid en bra tid. Är det helt förfärligt av oss att klämma oss in i den här bollen? Min polare beter sig nämligen som att det var det sjukaste man skulle kunna göra!
Vad tycker ni? Hur skulle ni reagera om några klämde sig in i er boll som i fallet jag beskriver? Även om jag/ni går med (klämmer sig in) själv i en t ex två-boll? Hur ser ni andra på det här?
För övrigt är jag inte den som är den och har bokat in mig och polaren på starttiden och han får tycka att jag må vara hur socialt missanpassad han vill...
Puss
Om man kommer på i sista minuten att det fan vore trevligt med lite golf och finner att startidsschemat är smockat sånär som på en tvåboll som går ut vid en bra tid. Är det helt förfärligt av oss att klämma oss in i den här bollen? Min polare beter sig nämligen som att det var det sjukaste man skulle kunna göra!
Vad tycker ni? Hur skulle ni reagera om några klämde sig in i er boll som i fallet jag beskriver? Även om jag/ni går med (klämmer sig in) själv i en t ex två-boll? Hur ser ni andra på det här?
För övrigt är jag inte den som är den och har bokat in mig och polaren på starttiden och han får tycka att jag må vara hur socialt missanpassad han vill...
Puss
Går man ut på dagen så ska man vara väl medveten om att det kan komma randoms, passar inte det får dom gå en annan gång. Vet inte hur det är på din bana men här så kan man gå ut på kvällen då det är "lugnt" dessa tider passar väldigt bra om man är nybörjare eller vill ta det lugnt.
Har inte spelat på dagen(bana) så har aldrig hoppat in i en boll, men skulle jag boka en 2 boll och det skulle komma randoms så skulle det vara ok.
Citat:
Ja vilken djungel det är med klubbor för någon som inte här sådär extremt kunnig i ämnet! Jag började spela förra året och köpte då ett begagnat Ping G15-set, vilket sas vara bra för en nybörjare. Är det ett såkallat nybörjarset? Nu anser jag inte mig själv vara nybörjare längre så då vill jag ju såklart köpa nya grejer! Cobra AMP såg jag nämndes, minns att jag kollade lite på den modellen i fjol. Är AMP-D, nybörjarklubbor, medans AMP Cell är "klassen över"?
AMP-D är vad jag förstått en förra årets AMP men utan vissa små detaljer. kolla några sidor tillbaka så får du veta skillnaderna.