2009-10-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SharkBomb
Hejsan, ursäkta om jag lånar denna tråd lite, men det verkar finnas lite Golfkunnigt folk här!
Själv kan jag ingenting, Men jag har ett par golfklubbor står. Funderar på att sälja av dom då varken jag eller min pappa spelar golf. Vill ej bli blåst på någon affär så jag hoppades att någon vänlig själ här inne kan säga om Tommy Armour Legend klubbor är något bra på marknaden?
Beror ju helt på vad det är för skick årsmodell etc
Citera
2009-10-13, 21:27
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharkBomb
Hejsan, ursäkta om jag lånar denna tråd lite, men det verkar finnas lite Golfkunnigt folk här!
Själv kan jag ingenting, Men jag har ett par golfklubbor står. Funderar på att sälja av dom då varken jag eller min pappa spelar golf. Vill ej bli blåst på någon affär så jag hoppades att någon vänlig själ här inne kan säga om Tommy Armour Legend klubbor är något bra på marknaden?

Dom klubborna kan jag säga redan nu att du inte får mycket för. Om du är någorlunda golfintresserad eller tro dig bli det i framtiden, spara dem så kanske du får användning, eller sälj till en kompis.
Citera
2009-10-14, 07:46
Medlem
SharkBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Dom klubborna kan jag säga redan nu att du inte får mycket för. Om du är någorlunda golfintresserad eller tro dig bli det i framtiden, spara dem så kanske du får användning, eller sälj till en kompis.

Ah okej, då vet jag. Tack så mycket!
Citera
2009-10-25, 17:06
Moderator
Gromguttens avatar
Stark seger av Micke Jonzon idag efter ett litet uppehåll på 12 år sedan sist. Christian Nilsson spelar upp sig till en delad andraplats under avslutningsdagen.

Betyder mycket på penninglistan detta, bra startfält.
Citera
2009-10-30, 17:19
Medlem
simmarn_2004s avatar
Någon som gått en runda på sista tiden? Ska ut imorgon bitti, är väl gränsfall om det är för kallt egentligen. Men var idag och köpte ett par riktigt goa callaway-tumvantar att stoppa ner händerna i mellan slagen, och sedan blir det väl underställ och hela köret. Morgondagens runda blir nog säsongens sista. Börjar väl bli frost i gräset snart. Så jag är otroligt sugen, får hoppas att det går bra bara.
Citera
2009-11-01, 23:06
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Någon som gått en runda på sista tiden? Ska ut imorgon bitti, är väl gränsfall om det är för kallt egentligen. Men var idag och köpte ett par riktigt goa callaway-tumvantar att stoppa ner händerna i mellan slagen, och sedan blir det väl underställ och hela köret. Morgondagens runda blir nog säsongens sista. Börjar väl bli frost i gräset snart. Så jag är otroligt sugen, får hoppas att det går bra bara.

Hur gick det? Själv var det någon vecka sen jag spela nu. Sänkte mig endast 1,4 denna säsongen och är nu nere i 14. Spelade riktigt bra sista veckorna och fick i många par och även en del birdies. Blir till att satsa på nästa säsong för då ska jag ner till singel.
Citera
2009-11-02, 11:20
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Hur gick det? Själv var det någon vecka sen jag spela nu. Sänkte mig endast 1,4 denna säsongen och är nu nere i 14. Spelade riktigt bra sista veckorna och fick i många par och även en del birdies. Blir till att satsa på nästa säsong för då ska jag ner till singel.

Det gick bedrövligt, scoren jag lyckades skrapa ihop till talar jag inte högt om så att säga. Var ganska kass klass på fairway då de har sandat en massa inför vintern, och dessutom var det jävligt blött. På en del ställen blev det som att slå i lera där bollen var pluggad. Att det var kallt som fan så att man frös och blev stel om händerna underlättade ju inte heller. Nej, några fler novemberrundor är det väl tveksamt om det blir för min del. Men fan vad man redan nu börjar längta till det att banorna öppnar i vår! Särskilt med tanke på att jag funderar på att investera i ett nytt järnset inför nästa säsong.
Citera
2009-11-02, 15:26
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Men fan vad man redan nu börjar längta till det att banorna öppnar i vår! Särskilt med tanke på att jag funderar på att investera i ett nytt järnset inför nästa säsong.

Ja! Ska försöka hålla igång svingen denna vintern så jag slipper harva omkring i fyra månader innan spelet funkar nästa säsong.
Citera
2009-11-03, 13:04
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ja! Ska försöka hålla igång svingen denna vintern så jag slipper harva omkring i fyra månader innan spelet funkar nästa säsong.
Jag tycker att det är så tråkigt att stå och slå i en inomhusgolfhall tyvärr
Citera
2009-11-04, 20:55
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Jag tycker att det är så tråkigt att stå och slå i en inomhusgolfhall tyvärr

Så sant som det var sagt men förhoppningsvis kan man skörda frukten av sitt arbete tidigt nästa säsong. Är det någon här som fräst om skårorna på sina wedgar? Får inte alls samma bite som tidigare.
Citera
2009-11-04, 21:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Så sant som det var sagt men förhoppningsvis kan man skörda frukten av sitt arbete tidigt nästa säsong. Är det någon här som fräst om skårorna på sina wedgar? Får inte alls samma bite som tidigare.

Jag provade en gång men det hjälpte ej det var iuförsig ett par år sedan nu men jag tror inte att det kommer fungera bättre på nyare grejer.

Att spela i inomhushall är ju inte direkt kul men är det ingen av er som har ett ställe att spela i simulator i närheten av hemmet? Jag brukar försöka få åtminstone en runda varannan vecka i simulatorn under vintersäsong och utöver det ha rörelse träning och styrketräning på gymmet.

Det dyrare alternativet finns ju alltid annars, åk söderut
Citera
2009-12-28, 00:56
Medlem
Flexxuss avatar
Jag spelar golf. Går golfgymnasium nere i åtvidaberg för tillfället och har spelat golf sen jag var två år gammal då jag fick mina första plastklubbor, kan säga att jag SPELAT golf sen jag var sex då

Kul med en golftråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in