2010-07-21, 23:08
Medlem
enoutarns avatar
Hemkommen efter att varit på en liten "tour" i Västergötland och spelat först (på vägen) Örebro GK, sedan Skövde GK och sist Mariestad GK. Måste säga först att jag blev ytterst imponerad av Örebro, grymt vilket skick banan var i och det fanns inte mycket i layouten att klaga på heller tyckte jag.

Så det går väl inte att toppa det tänkte man när man gled in på klubbhusområdet på Skövde GK, men jovisst fan. Den var inte alls mycket sämre, riktigt rolig bana i väldigt kuperad terräng.

Det var bara Mariestad som blev lite av en negativ överraskning. Den var platt och tråkig.

Sänkte för övrigt inspelet från 90 meter för en eagle på 2:an på Skövde . Man såg inte greenen, slog upp en fin 52gradare, tänkte denna måste bli bra, för att konstatera att det inte låg någon boll på green. Efter lite letande kunde vi konstatera att bollen låg i kopp
Citera
2010-07-22, 00:25
Medlem
Dunder84s avatar
Jag har en liten fråga på lur här.
Om man skulle vara intresserad av att verkligen satsa på golfen, hur gör man?

Finns det "lag" att lira med och hur hittar man tävlingar som inte bara är "klubbtävlingar"?
Jag vet att det är jävligt vagt beskrivet men jag är svintrött och kan helt enkelt inte formulera det bättre atm. Ni som spelar golf förstår nog ändå.
Citera
2010-07-22, 14:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84

Finns det "lag" att lira med och hur hittar man tävlingar som inte bara är "klubbtävlingar"?
Jag vet att det är jävligt vagt beskrivet men jag är svintrött och kan helt enkelt inte formulera det bättre atm. Ni som spelar golf förstår nog ändå.

Dom flest klubbar har oftast ett Elit-lag..så kolla med din klubb
Citera
2010-07-22, 16:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84

Mitt tips är att göra det känt på din hemklubb att du ska satsa. Snacka med din pro om ett eventuellt "elit-lag" som du kan vara i med till nästa säsong då årets omgångar redan är färdigspelade. GE DIG UT OCH SPELA, det finns Nordea Tour som du behöver kvala till varje höst. Det finns Svenska Mini-Touren som är snäppet under där det bara är HCP som gäller vid anmälningar. Båda dessa hittar du på golf.se sen finns det också flera tävlingar som ger så kallade rankingpoäng även om de inte ingår i någon tour dessa finner du på golf.se också annars länkade Dante till en mycket bra sida ett par sidor tillbaks.

Är du junior dvs 21 eller yngre så skulle jag också rekomendera Skandia Touren regional och uppåt. Var detta svar nog?
Citera
2010-07-22, 23:47
Bannlyst
Hej har en fråga jag snabbt behöver svar pÅ!

Jo det är så att jag tänkte köpa mig en Taylor Made R9 driver.
Men ville helst ha stiff skaft men nu står det att just den här har light.
Hur stor är skillnaden på stiff och light?
Har aldrig hört talas om light det är därför jag ställer frågan.
Det var för länge sedan jag prova sving hastigheten så jag kan inte på rak han säga men lite över 100.
klubban jag tänkte köpa : http://www.golfbidder.com/sv/auction...r_Made_R9.html
Det är så pass billigt pris så jag måste slå till nu, men jag vill inte hämta ut nån banan mjuk klubba sen på posten

Så frågan: Hur stor är skillnaden mellan light och stiff?
Citera
2010-07-23, 09:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskos16
Hej har en fråga jag snabbt behöver svar pÅ!

Jo det är så att jag tänkte köpa mig en Taylor Made R9 driver.
Men ville helst ha stiff skaft men nu står det att just den här har light.
Hur stor är skillnaden på stiff och light?
Har aldrig hört talas om light det är därför jag ställer frågan.
Det var för länge sedan jag prova sving hastigheten så jag kan inte på rak han säga men lite över 100.
klubban jag tänkte köpa : http://www.golfbidder.com/sv/auction...r_Made_R9.html
Det är så pass billigt pris så jag måste slå till nu, men jag vill inte hämta ut nån banan mjuk klubba sen på posten

Så frågan: Hur stor är skillnaden mellan light och stiff?

Såvitt jag vet så är light bara tyngden på skaftet. Men efter att ha varit inne på sidan du länkar så verkar det ju som att dem rankar light lägre än regular Är så fallet så hade jag aldrig beställt den klubban med din svinghastighet. Jag ska se om jag hittar lite mer information.
Citera
2010-07-23, 14:59
Medlem
SureBets avatar
hur mycket pengar fick han som vann british open i år?
Citera
2010-07-23, 15:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
hur mycket pengar fick han som vann british open i år?

1,3 miljoner dollar tror jag det var.

Och seriöst SVT vad fan har ni gjort? Herr Ulrik kan jag kanske förstå även om han är ganska kass på det han gör, men den här jävla Jonas kan ju ingenting om golf! Han har bara fullt med dryga kommentarer och försöker bevisa motsatsen hela tiden. Herregud vad det förstör sändningarna!
Citera
2010-07-23, 16:11
Medlem
chillarmests avatar
Spelar dem kanonstart på Scandinavian masters?
Citera
2010-07-23, 16:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest

Nej, varför tror du det?
Citera
2010-07-23, 16:41
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
vad är kanonstart??
Citera
2010-07-23, 16:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
vad är kanonstart??

Man har en boll på varje hål som alla startar samtidigt. Antingen vid en smäll eller tuta eller vid samma klockslag. Då är alla färdiga samtidigt också, så är dock inte fallet på Scandinavian Masters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in